Marketingový restart malých a středních firem
CHCI NÁVODY DO E-MAILU
OBJEDNEJTE SI
RUBRIKY
Content E-mailing Facebook Linkedin Marketing Marketingový plán No name Online Osobní prodej Public relations SEO Šablony Školení
ŠABLONA MARKETINGOVÉHO PLÁNU K MÁNÍ
Kompletní návod na tvorbu marketingové komunikace pro vaše podnikání. Na 12 měsíců dopředu. 7 kroková šablona včetně pracovního manuálu. Nikoliv bez práce. Ale zcela určitě za babku.

Obchodní podmínky

 

Souhlas se zpracováním osobních údajů

Souhlasím    se shromažďováním,    uchováním a    zpracováním   osobních   údajů   obsažených v tomto formuláři správcem Jana Eckhardtová, se sídlem Souběžná 27,  636 00 Brno, Česká republika, IČ: 01092715 (příp. jeho zaměstnanci) pro účel stanovený níže. Tento souhlas uděluji pro všechny údaje obsažené v tomto formuláři, a to po celou dobu 5 (pěti) let ode dne udělení souhlasu. Zároveň jsem si vědom/a svých práv podle § 12 a 21 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Se všemi vyplněnými částmi tohoto formuláře jsem byl/a seznámen/a, všechny údaje jsou přesné a pravdivé a jsou poskytovány dobrovolně.

Účel zpracování osobních údajů

V souladu s § 5 zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů jsou všechny údaje uvedené v tomto formuláři shromažďovány a zpracovávány výhradně pro účely zasílání obchodních sdělení subjektu údajů prostřednictvím elektronických prostředků podle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti,  popř. pro normování výsledku psychologického testu a to do doby, kdy subjekt údajů přímo a účinně zašle správci informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace správcem nadále zasílány, maximálně však na dobu 5 (pěti) let. Sumarizované údaje z tohoto formuláře mohou být použity správcem pro statistické účely, a to pro vnitřní potřebu správce.

Prohlášení správce

Správce prohlašuje, že bude shromažďovat osobní údaje v rozsahu nezbytném pro naplnění stanoveného účelu a zpracovávat je pouze v souladu s účelem, k němuž byly shromážděny. Zaměstnanci správce nebo jiné fyzické osoby, které zpracovávají osobní údaje na základě smlouvy se správcem a další osoby jsou povinni zachovávat mlčenlivost o osobních údajích, a to i po skončení pracovního poměru nebo prací.

 

Facebookové „kódování“ aneb FB pixel a události

Pokud jste doposud nepoužívali Facebook pixel, tak si jej rychle opatřete. Zjistíte tak mnoho nového o návštěvnících webu, ale i o konkurenci. Informace pak využijte k údernému sdělení právě ve chvíli, kdy to zákazník očekává a kdy je k jeho příjmu dokonale připraven.

 

Facebookový pixel

První kousek kódu, který je naprostým základem, abyste:

  • Zahájili monitoring návštěvníků webu
  • Stavěli na reálných číslech a informacích
  • Porozuměli tomu, co návštěvníci vašeho webu dělají a proč
  • Odchytili návštěvníky ve správné fázi nákupního procesu a oslovili je vhodným sdělením v pravou chvíli

Můžete tak cílit na ty, kteří :

  • Přišli na web poprvé a navštívili jenom konkrétní stránky a… vzbudit v nich důvěru něčím navíc (případovou studií, e-bookem, článkem, videem…)
  • Sledují opakovaně a stále se nerozhodli a … motivovat je, aby se rozhoupali (ochutnávka, něco navíc, ale stále zdarma! )
  • Už už téměř nakoupili, ale nakonec to vzdali a … podpořit je neodolatelnou výzvou (slevy, 1+1, apod.)
  • Nakoupili a … poděkovat jim a upevnit vztah (poděkování, dárek, up-sell…)
  • A tak všelijak podobně. Meze vlastní fantazii se nekladou.

Stáváte se tedy jednoznačně pánem celého nákupního procesu, který jak jednou zautomatizujete, tak se vám to časem několikanásobně vrátí.

 

Implementace FB pixelu

FB pixel si nainstalujte co nejdříve, i když neplánujete tvořit reklamní kampaně na Facebooku příští, ani následující měsíc. FB pixel totiž sbírá informace o návštěvnících 180 dní dozadu, tzn. že můžete tyto informace využít i půl roku zpětně. Pokud to neuděláte, ochudíte se o značnou část dat, která jsou naprosto nezbytným základem každé kampaně.

 

1. Vygenerujte FB pixel a pošlete jej programátorovi k vložení do všech stránek vašeho webu.

 

 

2. Druhý den zkontrolujte, zda je FB pixel nainstalován správně a data se načítají.

3. Sledujte, zda vše funguje, jak má a přidejte si do lišty prohlížeče Pixel Helper. Můžete tak sledovat vlastní FB pixel a další události, nebo šmírovat konkurenci, popř. se od ní inspirovat.

Podrobný návod, jak na FB pixel vám Facebook sám ukazuje zde.

 

Facebook události

Kousky kódu, které měří konkrétní akce (nákup, registraci, vložení do košíku atp.). Ať jsou již z placené reklamy, nebo zcela organické.

Díky nim, pak můžete:

  • Zpětně optimalizovat a vyhodnocovat Facebookové reklamní kampaně … co a odkud vedlo k akci, kterou jste si naplánovali, který z vizuálu a obsahu je nejlepší...
  • Vytvářet publika (okruhy uživatelů), kteří již provedli nějakou konkrétní akci (koupili, objednali, rezervovali, registrovali…)…. a zacílit na ně dalším sdělením, které je posune v procesu rozhodování dál (viz výše FB pixel).

Využívají se zejména u produktů a služeb s proměnnými, které se mohou v čase lišit (např. cena) a jejich velké množství (typicky e-shopy). Pokud poskytujete pár služeb či produktů, vystačíte si s FB pixelem a vlastním okruhem uživatelů cíleným na konkrétní webové stránky. Postup zde.

 

Implementace FB události

1. Vyberte metodu sledování konverzí.

  

2. Vyberte některé ze standardních událostí, které FB nabízí (nebo si samozřejmě můžete vytvořit další, ale to zatím pravděpodobně nebude potřeba).

 

 

3. Kousky kódu pošlete programátorovi k vložení na vybrané stránky.

 

4. Sledujte události (níže) a přidejte si do lišty prohlížeče Pixel Helper.

 

 

5. Pokud nemáte e-shop, nezabývejte se tvorbou událostí, ale sledujte jednotlivé url.

 

 

A staré známé nakonec

Platí, kolik dáš, tolik dostaneš.

Ať si Facebook, nebo někdo jiný říká, co chce, musíte mít dostatek času na:

  • Volbu správného cílového publika
  • Tvorbu několika variant obsahů včetně úpravy na webu
  • Tvorbu grafického návrhu
  • Pravidelné optimalizace a monitoring

Máte-li na reklamu stokoruny, tak se zkuste zaměřit i na jiný marketingový kanál, který vám při daném rozpočtu času i financí přinese mnohem více.

 

Další články o Facebooku:

Cíle. Persóny. Tvorba příspěvků. Frekvence.

Rozpočet

Tvorba cílového publika

Vyhodnocování

Power editor, (po)mocná ruka reklamy

Okruhy uživatelů pro fajnšmekry

 

Vytvořte prodejní stránku a zautomatizujte prodeje
17. 3. 2017, Osobní prodej
Taky se někdy zapomenete v blažené představě, kdy sedíte u počítače a odklikáváte nové objednávky a přijaté platby… Jedna, druhá, padesátá…Kruci, to by byl život!
Sim sala bim, analýza klíčových slov v Collabim
24. 1. 2017, SEO
Pravdou je, že analýza klíčových slov by měla být prvním krokem po definování marketingové strategie. Protože bez ní se v online světe nepohnete. Můžete se pouze domnívat, což není pevný základ pro strategickou komunikaci.
Business Manager. Zkroťte reklamy elegantně
1. 12. 2016, Facebook
Hledáte cestu jak zkrotit záplavu spravovaných facebookových stránek a inzerentních účtů? Už vás nebaví neustálé odhlašování, lovení hesel v paměti (převážně té počítačové), chaos v přístupech lidí a „přefakturovávání“ částek za reklamy klientům? Facebook nabízí elegantní řešení.
PTEJTE SE
Ptejte se na co chcete.
Odpovím. Ukážu. Poradím. Jak nejlépe umím.
Vložte dotaz: