Marketingový restart malých a středních firem
CHCI NÁVODY DO E-MAILU
OBJEDNEJTE SI
RUBRIKY
Content E-mailing Facebook Linkedin Marketing Marketingový plán No name Online Osobní prodej Public relations SEO Šablony Školení
ŠABLONA MARKETINGOVÉHO PLÁNU K MÁNÍ
Kompletní návod na tvorbu marketingové komunikace pro vaše podnikání. Na 12 měsíců dopředu. 7 kroková šablona včetně pracovního manuálu. Nikoliv bez práce. Ale zcela určitě za babku.

Obchodní podmínky

 

Souhlas se zpracováním osobních údajů

Souhlasím    se shromažďováním,    uchováním a    zpracováním   osobních   údajů   obsažených v tomto formuláři správcem Jana Eckhardtová, se sídlem Souběžná 27,  636 00 Brno, Česká republika, IČ: 01092715 (příp. jeho zaměstnanci) pro účel stanovený níže. Tento souhlas uděluji pro všechny údaje obsažené v tomto formuláři, a to po celou dobu 5 (pěti) let ode dne udělení souhlasu. Zároveň jsem si vědom/a svých práv podle § 12 a 21 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Se všemi vyplněnými částmi tohoto formuláře jsem byl/a seznámen/a, všechny údaje jsou přesné a pravdivé a jsou poskytovány dobrovolně.

Účel zpracování osobních údajů

V souladu s § 5 zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů jsou všechny údaje uvedené v tomto formuláři shromažďovány a zpracovávány výhradně pro účely zasílání obchodních sdělení subjektu údajů prostřednictvím elektronických prostředků podle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti,  popř. pro normování výsledku psychologického testu a to do doby, kdy subjekt údajů přímo a účinně zašle správci informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace správcem nadále zasílány, maximálně však na dobu 5 (pěti) let. Sumarizované údaje z tohoto formuláře mohou být použity správcem pro statistické účely, a to pro vnitřní potřebu správce.

Prohlášení správce

Správce prohlašuje, že bude shromažďovat osobní údaje v rozsahu nezbytném pro naplnění stanoveného účelu a zpracovávat je pouze v souladu s účelem, k němuž byly shromážděny. Zaměstnanci správce nebo jiné fyzické osoby, které zpracovávají osobní údaje na základě smlouvy se správcem a další osoby jsou povinni zachovávat mlčenlivost o osobních údajích, a to i po skončení pracovního poměru nebo prací.

 

Komu fandí vyhledávače

Sledovali jste někdy, jak to dělá vaše konkurence? Možná se zasmějete, protože jasně víte, že na druhém konci ulice je Franta, který prodává stejné nářadí, ale o internetu nikdy neslyšel. Že v nákupním středisku za rohem je malinký obchod s bioprodukty konkurenční značky, nebo že stejný typ cvičení jako vy nabízí jen jedna posilovna a ta je na druhém konci města. Takže jste vlastně úplně v klidu...

Co vám ale uniká je, že specializovaná prodejna na výpadovce nabízí 500 druhů nářadí od různých výrobců, že ten malý krámek v nákupním středisku realizuje většinu obchodů přes “promakaný” eshop, a že každá “sportuchtivá” žena si může vyzkoušet novou posilovnu s profi trenérem na městském bazénu.

Zamysleli jste se někdy nad skutečnou konkurencí očima zákazníka?


Kdo mi leze do zelí

Konkurenci můžeme rozdělit na přímou a nepřímou. Přímý konkurent nabízí stejné zboží či služby, cílí na stejného zákazníka. Pro nepřímého konkurenta je váš produkt či služba pouze okrajovou nebo doplňkovou záležitostí. I tak se řadí mezi vaše konkurenty, protože dokáže ulovit “vašeho” zákazníka.

Jak jste na tom v on-linu?

Jakou máte na konkurenci na internetu? Je silná? Co musíte udělat pro to, abyste je dohnali a dokonce i porazili ve vyhledávačích? Jaká bude vaše strategie?

Zjistěte, na jaká klíčová slova cílí, jak rozsáhlý web má, případně jak silný má odkazový profil. A rozhodněte se. Na kterých klíčových slovech postavíte svůj web? Jestli vůbec a jak vybudujete svou pavoučí síť zpětných odkazů?

Kdo hledá, najde

Analýzu klíčových slov již máte v kapse. Teď si ji vezměte k ruce. Vyberte slova, která nejlépe specifikují vaši činnost a zadejte je postupně do vyhledávačů (google, seznam). Postupně projděte prvních 5-10 odkazů. Zapište si je do excelu, wordu či poznámkového bloku. Takto projděte 15-25 klíčových slov (dle typu podnikání a množství adekvátních slov). Výsledky si zapište. Nesoustřeďte se jen na přímou konkurenci. Hledejte i mezi těmi, pro něž je váš produkt pouze okrajovou záležitostí. Jejich stránky mohou být zajímavým zdrojem inspirace pro vaši prezentaci či způsob komunikace.

Rivalové na online trhu

Z vašeho seznamu “vypadnou” vaši největší online konkurenti. Jsou to právě Ti, kteří se zobrazují na vámi zvolená klíčová slova opakovaně. Jejich webové stránky nabízí “váš produkt/vaši službu”. Těmto vybraným se podívejte “na zoubek”.

Tipy:

  • Vyzkoušejte i longtaily. Občas jsou zajímavými klíčovými slovy. Nejsou tak konkurenční a přilákají s velkou pravděpodobností zákazníka, který dokončí “nákup”/akci/konverzi.
  • Vynechte první tři odkazy a postranní boxy. Jedná se o placenou reklamu nikoliv přirozeného konkurenta.
  • Analyzujte pouze konkurenty, kteří jsou ve vyhledávání před vámi. Nemá smysl inspirovat se někým, jehož webová prezentace je horší než ta vaše.

 

Analýza onpage faktorů

Už víte, kdo vám “leze do zelí”. Abyste konkurenta lépe poznali, projděte si jeho webovou prezentaci a opět si vše zaznamenejte.

1. Hájedna, Hádvě,...

Projděte si všechny stránky konkurence a u těch stránek, které souvisí s vaším produktem či službou, si vypište klíčová slova, která vás prostě nenapadla. Soustřeďte se na titulek, H1, H2 i perex. Sledujte struktur webu a jeho členění.

2. Běžte do kódu

Meta tagy (title, description) dnes již nemají sílu jako dřív, můžete podle nich ale vysledovat, na jaká klíčová slova konkurence cílí. Klikněte pravým tlačítkem na myši - dejte “zobrazit zdrojový kód stránky”. “Ctrl+F” vám pomůže rychle najít co vás zajímá.

3. Nechte se inspirovat

Komunikuje váš konkurent se zákazníkem pravidelně formou článků v blogu? Láká potenciální kupující na obrázky či videa? Má web prošpikovaný akcemi? Napište si pár poznámek, bude se to hodit. Berte tyto poznámky jen jako zdroj nápadů. Nekopírujte, buďte originální!

 

Konkurenci už znáte, klíčová slova taky

Našli jste nějaká nová, zajímavá slova? Doplňte je do své analýzy klíčových slov. Pokud využíváte nástroj Collabim, v placené verzi máte možnost vidět (v sekci “konkurence”) na jaké pozici se nacházíte v rámci klíčového slova oproti svým rivalům. I podle toho se můžete rozhodnout, za jaká klíčová slova má smysl bojovat.

 

 

Zaměřeno na off-page faktory

Jsou to prvky, které nejsou součástí internetové stránky a nelze je jednoduše měnit. Rozhodují o autoritě domény/stránek a mají významný vliv na pozornost vyhledávačů.

O autoritě rozhoduje více faktorů:

  • stáří
  • rozsah
  • zpětné odkazy
  • aktualizace (u stránek)

Být starý se vyplatí

Čím starší, tím lepší. U www stránek i u francouzského vína tohle prostě platí. Čím delší historie, tím větší náskok konkurent má. Kolik svíček na svém narozeninovém dortu stránka má, zjistíte jednoduše díky několika aplikacím.

Datum registrace stránky:

Na velikosti prostě záleží…

Čím více stránek web má, tím lépe může na zákazníka klíčovými slovy cílit. Pokud využíváte nástroje Seznam Webmaster a Google Search Console, máte přesné informace o počtu indexovaných stran v daném vyhledávači.

Nemáte-li tyto nástroje, využijte operátor “site”:

Google

Do vyhledávače vložte “site:www.nazevstranky.cz”. Vyhledávač zobrazí počet indexovaných stránek na dané doméně.

Seznam

Od roku 2017 již nelze zjistit počet indexovaných stran v Seznamu pouhým zadáním operátoru “site:” Existují však 2 řešení jak tento údaj zjistit. Pomocí bookmarkletu nebo pomocí RSS XML formátu(v Chromu).

1. Do vyhledávače zadejte “site:www.nazevstranky.cz“, poté, co se zobrazí výsledek, přidejte do url na konec “&format=rss”.

 

 

2. Instalace bookmarkeltu od Collabimu - postup najdete zde.
http://ja.collabim.com/bookmarklet-pro-rychle-zjisteni-poctu-vysledku/

 

Populání hvězda nebo šedá myš?

Popularitu webu určuje především množství zpětných odkazů. Důležitá je nejen jejich kvantita, ale hlavně kvalita. Roli hraje například relevance odkazující stránky, tématická příbuznost webu, stáří odkazu, jeho umístění na stránce, anchor text (text odkazu) i text v jeho nejbližším okolí a mnohé další.

Získat KVALITNÍ odkazy je složité nebo často drahé.

 

Linkbuilding a konkurence

Pro hloubkovou analýzu zpětných odkazů konkurence můžete využít hned několik nástrojů. Všechny vám v placené verzi nabídnou mnoho dat a možností porovnávat vlastní stránky s konkurencí.

Mezi nejznámější patří Majestic, Ahrefs, Moz, SEO SpyGlass.

 

Dobré odkazy za pusu? Těžko

Chcete-li získat kvalitní odkazy, využijte služeb SEO agentury. Věnuje se odkazování naplno, proto přesně ví, který odkaz vám přinese nejlepší výsledky. To vše pod hlavičkou zákonů a bez ohrožení penalizacemi vyhledávačů. Nevýhodou je samozřejmě cena.

 

Pokud si investici do Linkbuildingu nemůžete dovolit, máme pro vás jeden tip. Věnujte svým stránkám péči. Aktualizujte je a plňte kvalitním obsahem. Autoritu domény a stránek postupně zlepšíte precizním obsahovým marketingem. Chce to čas a výdrž, ale vyhledávač vás za tuto snahu odmění svou pozorností.

 

Články o SEO

Analýza konkurence SEO

Interní a externí odkazy, adresa stránek, popisy obrázků, nadpisy

Najděte ta správná slova, zejména ta klíčová

Titulek a description

Ach ty SEO obsahy

SEO ano či ne

Sim sala bim, analýza klíčových slov v Collabim

Struktura, věk a rychlost načítání stránek

Interní a externí odkazy, adresa stránek, popisy obrázků, nadpisy
21. 11. 2017, SEO
Jako SEO-Ariadna proveďte návštěvníky svého webu zlatou nití odkazů, pomozte jim přehlednými url a strukturovanými obsahy. Vyhledávači přátelsky nasaďte brýle k přečtení vložených obrázků a odměnou vám budiž obří návštěvnost vašich stránek.
Struktura, věk a rychlost načítání stránek
7. 11. 2017, SEO
Staňte se autoritou mezi weby ve svém oboru! Optimalizace pro vyhledávače? Podívejte se, jak neztratit návštěvníka v labyrintu stránek vašeho webu. A zaměříme se na poznání, koho považuje za autoritu vyhledávač.
Onpage faktory, epizoda druhá - Titulek a description
25. 10. 2017, SEO
Meta data jsou dalším sexy online faktorem, které vyhledávače berou v potaz při umísťování vaší stránky ve vyhledávání. Ne, nejste slepí - v textu je neuvidíte, zato je najdete ve zdrojovém kódu stránky.
PTEJTE SE
Ptejte se na co chcete.
Odpovím. Ukážu. Poradím. Jak nejlépe umím.
Vložte dotaz: