Marketingový restart malých a středních firem
CHCI NÁVODY DO E-MAILU
OBJEDNEJTE SI
RUBRIKY
Content E-mailing Facebook Linkedin Marketing Marketingový plán No name Online Osobní prodej Public relations SEO Šablony Školení
ŠABLONA MARKETINGOVÉHO PLÁNU K MÁNÍ
Kompletní návod na tvorbu marketingové komunikace pro vaše podnikání. Na 12 měsíců dopředu. 7 kroková šablona včetně pracovního manuálu. Nikoliv bez práce. Ale zcela určitě za babku.

Obchodní podmínky

 

Souhlas se zpracováním osobních údajů

Souhlasím    se shromažďováním,    uchováním a    zpracováním   osobních   údajů   obsažených v tomto formuláři správcem Jana Eckhardtová, se sídlem Souběžná 27,  636 00 Brno, Česká republika, IČ: 01092715 (příp. jeho zaměstnanci) pro účel stanovený níže. Tento souhlas uděluji pro všechny údaje obsažené v tomto formuláři, a to po celou dobu 5 (pěti) let ode dne udělení souhlasu. Zároveň jsem si vědom/a svých práv podle § 12 a 21 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Se všemi vyplněnými částmi tohoto formuláře jsem byl/a seznámen/a, všechny údaje jsou přesné a pravdivé a jsou poskytovány dobrovolně.

Účel zpracování osobních údajů

V souladu s § 5 zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů jsou všechny údaje uvedené v tomto formuláři shromažďovány a zpracovávány výhradně pro účely zasílání obchodních sdělení subjektu údajů prostřednictvím elektronických prostředků podle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti,  popř. pro normování výsledku psychologického testu a to do doby, kdy subjekt údajů přímo a účinně zašle správci informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace správcem nadále zasílány, maximálně však na dobu 5 (pěti) let. Sumarizované údaje z tohoto formuláře mohou být použity správcem pro statistické účely, a to pro vnitřní potřebu správce.

Prohlášení správce

Správce prohlašuje, že bude shromažďovat osobní údaje v rozsahu nezbytném pro naplnění stanoveného účelu a zpracovávat je pouze v souladu s účelem, k němuž byly shromážděny. Zaměstnanci správce nebo jiné fyzické osoby, které zpracovávají osobní údaje na základě smlouvy se správcem a další osoby jsou povinni zachovávat mlčenlivost o osobních údajích, a to i po skončení pracovního poměru nebo prací.

 

Sim sala bim, analýza klíčových slov v Collabim

Pravdou je, že analýza klíčových slov by měla být prvním krokem po definování marketingové strategie. Protože bez ní se v online světe nepohnete. Můžete se pouze domnívat, což není pevný základ pro strategickou komunikaci. Netroufnu si odhadnout poměr, nicméně spousta podnikatelů nejdříve řeší webové prezentace, sociální sítě, obsahy atp. aniž by si uvědomili, co návštěvníci na internetu v souvislosti s jejich podnikáním hledají. Vytvářejí tuny obsahu a žehrají, proč se sakra jejich pozice ve vyhledávačích propadá stále níže. A nakonec jim zbyde jediné - začít pěkně od začátku, ale podle klíčových slov. 

Nástrojů na tvorbu klíčových slov je mnoho, mně se zatím stále líbí u Collabimu. Provedu vás tímto nástrojem provedu, ať máte dobré začátky a ještě lepší vývoj.

 

Proč tvořit analýzu klíčových slov

Protože zaměníte subjektivní „já myslím, že lidé hledají toto“ za objektivní seznam výrazů a frází, které lidí zadávají do vyhledávačů v souvislosti s vaším předmětem podnikání. A to ve všech barevných odstínech a variantách. Skončí nekonečné debaty nad tím, co a jakým způsobem prezentovat na webu, co podpořit a co nikoliv. Protože s analýzou klíčových slov máme silné argumenty v ruce. Ať si každý rozumuje, jak chce.

 

S analýzou klíčových slov od rána do večera

Pravdou je, že klíčových slov se vlastně nezbavíte od rána do večera. Vytvořené sestavy frází a výrazů využijete zejména:

  • Pro návrh informační architektury – struktury webu.
  • Pro tvorbu relevantních vstupních stránek včetně metatagů jako jsou title, description, popř. keywords, H1…).
  • Pro podporu stávajících stránek.
  • Pro tvorbu obsahové strategie (jaké pozice je důležité podpořit a tudíž na jaké obsahy se zaměřit) a při copywritingu.
  • Pro plánování získávání zpětných odkazů (linkbuilding).
  • V PPC reklamách a při zvyšování konverzí.
  • Při rozhodování kam investovat námahu i peníze a hlavně kolik (hledanost x námaha x zisk x relevance …).

 

Nepodlehněte vysoké hledanosti

Mějte na paměti, že vysoká hledanost není jedinou metrikou při výběru sestavy klíčových slov. Existují i jiné:

Hledanost

Hledanost daných výrazů na Seznamu či Googlu bývá někdy alfou a omegou analýzy klíčových slov. Orientačně prozradí zájem, ale pokud jí podlehnete jako jedinému ukazateli úspěšnosti, může vás stát mnoho zbytečných peněz a času.

Relevance a potenciál

Co vlastně návštěvník hledá? Myslím tím, co přesně? Máte tyto výrazy na webu? A jsou opravdu relevantní? Pokud nabízíte trekové boty, nebude pro vás obecný výraz „boty“ či „obuv“ zcela relevantní pro optimalizaci. Neříkám, že nemůžete takovou vstupní stránku vytvořit, ale musíte počítat s obrovských odpadem návštěvníků, kteří touží po polobotkách, holínkách, lodičkách, teniskách nebo se prostě ještě nerozhodli, jaké boty si hodlají pořídit. Zapomeňte na obecné výrazy s velkou hledaností a vysokou konkurenčností a obsaďte specifičtější výrazy, které slibují lepší konverze.

Konkurence

Neopomínejte konkurenci. Přední pozice na některé výrazy či fráze mohou být tak obsazené, že námaha vynaložená na získání dobré pozice bude přesahovat profit. Proto se opět zaměřte na výrazy, které konkurence, např. z důvodu malé hledanosti, opomíná.

Ziskovost

Při rozhodování o konečné sestavě klíčových slov, které podpoříte, mějte na paměti i profit daného výrobku či služby. Honba za první pozicí obecného slova s vysokou konkurenčností nemusí být při nízké marži korunována úspěchem, ani když se ocitnete na předních pozicích.

Námaha

Do svých strategických úvah o podpoře daných výrazů zahrňte i investovanou námahu. Zjistěte pozici konkrétního slova dnes. Obhlédněte konkurenci, která se snaží o totéž. Prozkoumejte jejich SEO. A upřímně si odpovězte, kolik námahy vás bude stát, abyste dosáhli optimální pozice a dlouhodobě ji udrželi. A nakonec ji srovnejte s průměrnou cenou za proklik v reklamních systémech Adwords či Sklik. Nebude nakonec lepší si přední pozici zajistit jinak?

 

Sim sala bim, analýza klíčových slov v Collabim

Argumenty pro tvorbu analýzy klíčových slov máme za sebou. Pojďme na „kreativu“. My osobně používáme k tvorbě a monitoringu klíčových slov online nástroj Collabim. Tvoříme v něm sestavy klíčových slov, monitorujeme je, získáváme návrhy zpětných odkazů a špehujeme konkurenci.

Pro jeden web je zcela zdarma, nicméně musíte oželet některé funkce. Pro 5 webů stojí cca pětistovku za měsíc. Pro 15 webů něco přes tisícovku měsíčně.

 

www.collabim.cz

 

Krok za krokem

1. Získejte návrhy klíčových slov včetně přehledu o pozicích

Zamyslete se nad sestavou výrazů a frází, které se pojí k vašemu předmětu činnosti. Postupujte od obecných výrazů až po ty specifické. Inspiraci čerpejte:

  • Z vlastního webu
  • Z Google analytics
  • Z otázek zákazníků
  • Z průzkumu chování vzorku zákazníků na webu
  • Z webu či optimalizace konkurence  …

Analýza klíčových slov Malá marketingová Jana Eckhardtová

Klíčová slova

 

Návrh klíčových slov

Vložte klíčová slova po jednom nebo importujte ze souboru. Získáte tak návrhy výrazů a frází shodných a příbuzných zadanému klíčového slovu.

 

Vložení klíčového slova Malá marketingová Jana Eckhardtová

Přidání klíčových slov

 

Výběr klíčových výrazů a frází

Vyberte relevantní klíčová slova a zvolte Uložit.

 

Klíčová slova výběr, Jana Eckhardtová, Malá marketingová

Výběr klíčových výrazů a frází

 

Výběr relevantních klíčových slov

Nechte nyní Collabim chvíli pracovat. Po krátké době se vám ukáže hledanost a po několika hodinách i vaše pozice na dané výrazy. Prozatím si klíčová slova zařaďte do kategorií – štítků. Tzn. pokud prodáváte obuv zvolte kategorie jako „obuv“, „dámská obuv“, „treková obuv“….

 

Výběr relevantních klíčových slov

 

Export analýzy klíčových slov

Máte-li oštítkováno, pozice se načetly, proveďte export do Excelu. Tento pracovní soubor je základem pro výběr nejrelevantnější sestavy klíčových slov.

Pracujte s údaji, které vyexportujete z Collabimu a zároveň přidejte hodnocení, která jsem zmínila v úvodu článku:

  • Hledaností a pozicemi (údaje z Collabim)
  • Relevantnosti
  • Konkurenčnosti
  • Obtížnosti dosažení optimálního stavu
  • Ziskovosti
  • Kategorizujte (vytvořte kategorie a podkategorie produktů, vytvořte kategorie použitelnosti jako využití pro obsah, pro PPC….)

Export analýzy klíčových slov, Jana Eckhardtová, Malá marketingová

Export do Excelu

 

Konečná úprava sestavy klíčových slov

Upravte konečnou sestavu klíčových slov a štítků v Collabimu. Dejte prioritu (označte vyplněnou hvězdičkou) výrazům a frázím, na které zaměříte optimalizaci a postupně je rozšiřujte.

A pusťte se do práce s klíčovými slovy

  • Tvořte obsahy
  • Upravujte weby
  • Tvořte zpětné odkazy…

 

2. Špehujte konkurenci

V záložce Konkurence definujte své úhlavní konkurenty a sledujte, zda se jim daří optimalizovat stránky na vybraná klíčová slova lépe, než-li vám. Tzn. zda se zobrazují na konkrétní klíčové slovo a konkrétních vyhledávači výše nebo jsou hluboko pod vámi. Zelená barva signalizuje, že máte konkurenta až za zády a červená, že se umisťuje na lepší pozici než vy. S řazením si můžete hrát – od nejhorší po nejlepší pozici a obráceně. Úspěchy konkurence můžete špehovat v čase a to zobrazením historie rozložení pozic klíčových slov.

 

Konkurence, Malá marketingová, Jana Eckhardtová

Špehování konkurence

 

3. Analyzujte stránky

Jste si opravdu jisti, že jste použili klíčová slova napříč všemi stránkami webu? Nezapomněli jste na title, description, H1 nebo snad použít klíčové slovo v obsahu? Nenačítají se vaše stránky příliš dlouho?  Vyzkoušejte záložku Stránky a získáte tak pěkný přehled o použití klíčových slov na vašich stránkách.

 

Malá marketingová, Jana Eckhardtová

Analýza stránek

 

Klíčová slova v obsahu webu

 

4. Vhodné weby pro získání odkazů

Pokud hledáte inspiraci při získávání zpětných odkazů na relevantní klíčová slova, uvítáte nástroj Site Finder. Dle zadaných filtrů vyhledává web (obsahové, fora, blogy), kde můžete získat zpětné odkazy, vložit články atp.  

 

Jana Eckhardtová, Malá marketingová

Nástroj Site finder

 

Na každé uložené klíčové slovo uvidíte 20 výsledků na vyhledávači Google a Seznam. Včetně pozice konkrétních klíčových slov ve vyhledávačích.

 

Site finder – pozice a návštěvnost, Jana Eckhardtová, Malá marketingová

Site finder – pozice a návštěvnost

 

5. Reportujte na jedno kliknutí

Můžete vytvářet jednorázové, týdenní či měsíční reporty. Položky reportu si navolíte sami. Jako například:

  • Srovnání návštěvnosti, pozice klíčových slov včetně grafického znázornění
  • Získané zpětné odkazy
  • Měsíční i roční statistiky

 

Reporting Collabim

Pusťte se do práce!

Facebook. V módu Facebookového kódu
24. 6. 2018, Facebook
Kdo má informace, vyhrává. Nebuďte proto pozadu a získejte informace o tom, kdo navštívil vaše stránky, jaké zboží zakoupil, zda se zaregistroval, jak dlouho na stránce pobyl či na jaké tlačítko “klikl”. Díky implementaci Facebookového pixelu a správnému nastavení událostí zacilte na správné publikum a optimalizujte své kampaně.
Vytvořte prodejní stránku a zautomatizujte prodeje
17. 3. 2017, Osobní prodej
Taky se někdy zapomenete v blažené představě, kdy sedíte u počítače a odklikáváte nové objednávky a přijaté platby… Jedna, druhá, padesátá…Kruci, to by byl život!
Business Manager. Zkroťte reklamy elegantně
1. 12. 2016, Facebook
Hledáte cestu jak zkrotit záplavu spravovaných facebookových stránek a inzerentních účtů? Už vás nebaví neustálé odhlašování, lovení hesel v paměti (převážně té počítačové), chaos v přístupech lidí a „přefakturovávání“ částek za reklamy klientům? Facebook nabízí elegantní řešení.
PTEJTE SE
Ptejte se na co chcete.
Odpovím. Ukážu. Poradím. Jak nejlépe umím.
Vložte dotaz: