Marketingový restart malých a středních firem
CHCI NÁVODY DO E-MAILU
OBJEDNEJTE SI
RUBRIKY
Content E-mailing Facebook Linkedin Marketing Marketingový plán No name Online Osobní prodej Public relations SEO Šablony Školení
ŠABLONA MARKETINGOVÉHO PLÁNU K MÁNÍ
Kompletní návod na tvorbu marketingové komunikace pro vaše podnikání. Na 12 měsíců dopředu. 7 kroková šablona včetně pracovního manuálu. Nikoliv bez práce. Ale zcela určitě za babku.

Obchodní podmínky

 

Souhlas se zpracováním osobních údajů

Souhlasím    se shromažďováním,    uchováním a    zpracováním   osobních   údajů   obsažených v tomto formuláři správcem Jana Eckhardtová, se sídlem Souběžná 27,  636 00 Brno, Česká republika, IČ: 01092715 (příp. jeho zaměstnanci) pro účel stanovený níže. Tento souhlas uděluji pro všechny údaje obsažené v tomto formuláři, a to po celou dobu 5 (pěti) let ode dne udělení souhlasu. Zároveň jsem si vědom/a svých práv podle § 12 a 21 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Se všemi vyplněnými částmi tohoto formuláře jsem byl/a seznámen/a, všechny údaje jsou přesné a pravdivé a jsou poskytovány dobrovolně.

Účel zpracování osobních údajů

V souladu s § 5 zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů jsou všechny údaje uvedené v tomto formuláři shromažďovány a zpracovávány výhradně pro účely zasílání obchodních sdělení subjektu údajů prostřednictvím elektronických prostředků podle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti,  popř. pro normování výsledku psychologického testu a to do doby, kdy subjekt údajů přímo a účinně zašle správci informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace správcem nadále zasílány, maximálně však na dobu 5 (pěti) let. Sumarizované údaje z tohoto formuláře mohou být použity správcem pro statistické účely, a to pro vnitřní potřebu správce.

Prohlášení správce

Správce prohlašuje, že bude shromažďovat osobní údaje v rozsahu nezbytném pro naplnění stanoveného účelu a zpracovávat je pouze v souladu s účelem, k němuž byly shromážděny. Zaměstnanci správce nebo jiné fyzické osoby, které zpracovávají osobní údaje na základě smlouvy se správcem a další osoby jsou povinni zachovávat mlčenlivost o osobních údajích, a to i po skončení pracovního poměru nebo prací.

 

S malou či střední firmou na Linkedin

Cílíte na konečné spotřebitele nebo jsou vašimi zákazníky převážně obchodní subjekty? Poté zvažte vstup na sociální síť Linkedin.  Získávání a budování profesních a obchodních vztahů. Přesné cílení a sdílení s těmi, které považujete za důležité pro svůj byznys. V moři informací bez balastu humorných a infantilních příspěvků. K profesionálnímu navazování nových partnerství a k udržování komunikace se stávajícími partnery. To vše vás čeká na sociální síti Linkedin.


Jednotlivců statisíce. Společností tisícovky. Malou a střední firmu, aby jeden pohledal.

Linkedin je nazýván profesní sociální sítí a počet registrovaných osob v České republice se pohybuje ve statisících. Přes jednu pětinu z nich tvoří manažeři, vedoucí pracovníci a ředitelé firem. 

Podívejte se, co je to vlastně Linkedin.

 

Osobní profily Linkedin je využíván zejména jednotlivci  k zviditelnění profesních úspěchů v podobě on-line profilů (profesních životopisů), k získávání referencí a doporučení svých dovedností a schopností, k navazování osobních či obchodních kontaktů či aktivnímu hledání práce. Je to jenom moje domněnka, ale systematicky k obchodním účelům se svým profilem pracuje málokdo. Samozřejmě vyjma pracovníkům personálních agentur.

Stránky společnosti Pole firemní profilů orají zejména  velké korporace. Řádově tisíce společností má vytvořen profil společnosti. Soustavné a promyšlené komunikaci se věnuje zlomek z nich. A menší a střední firmy? Ty se na Linkedin moc nehrnou.  Možná z nevědomosti, z nedostatku času či příležitostí…  

Personální agentury Dalšími uživateli, jsou zmiňované personální agentury. V džungli profilů filtrují vhodné kandidáty na pracovní pozice.  

Skupiny Linkedin, jako každá jiná sociální síť, vybízí a poskytuje skvělý prostor pro budování profesních sdružení, komunit…. Česká sociální siť poskytuje prostor dvěma tisícovkám skupin. 

 

Co je to firemní stránka na Linkedinu

 Homepage společnosti na Linkedinu. Základna, se kterou pracují  obchodníci, marketéři či personalisté společnosti. K budování image, získávání nových kontaktů či nových zaměstnanců. Další kanál komunikace. Nástroj, kterému je nutné věnovat dostatek času, jinak se nic převratného nestane. Nástroj bez komunikace je jako hrnek bez čaje. Máte ho na stole, ale žízeň vám neuhasí.

Za hodinu je hotovo. Založení firemní stránky.

Je vcelku jednoduché, zvládne každý z vás. Budete potřebovat kvalitní fotografie, logo a kvalitní texty. Zabere hodinu vašeho času.

Uvodní fotografie

Nachystejte si nejlépe 2 – 3 fotky, vystihující vaši společnost, produkty, projekty….. Můžete je dle potřeby měnit. O velikosti 646 x 220 pxl.  

Produktové stránky

Pokud chcete vyzdvihnout vaše top produkty, služby, reference… Je možné použít samostatné produktové stránky. Maximálně však 10. Rozmýšlejte pečlivě, nač je využít a jaké obsahy a obrázky vložit, protože někdy je s jejich odstraňováním velká potíž.

 
Čeština či angličtina

Jste-li tuzemským hráčem volte jako výchozí češtinu. Pro zahraniční expanzi máte na výběr anglický jazyk. 
 
 
 
 
 
 
 
Informace o společnosti

Jasně, stručně, výstižně a s tím správným švihem ukažte světu co umíte, s čím umíte pomoci, co jste dokázali, s kým byste rádi spolupracovali… 

Propojení s skupinami

Pro lepší využití a dohledatelnost stránky se propojte se skupinami, které jsou pro vás obchodně zajímavé. S těmi, které sdružují vaše potenciální klienty nebo experty z oboru. Primárně však musíte být členem vy (jednotlivec)  nebo jiný správce. Poté se můžete propojit. 

Záložka kariéra

Pokud jste personální agentura nebo uvažujete o náboru nových kolegů prostřednictvím Linkedinu, zřiďte si záložku Kariéra. Počítejte s platbou a ne malou. Na výběr je 30 denní zveřejnění pozice nebo balíčky 5 – 10 volných pozic. Cena se pohybuje od 90 – 140 EUR.  Jelikož je Linkedin velkým lovným rybníkem pro personálním agentury, dá se předpokládat, že tato služba velmi dobře funguje
 
Linkedin, Jana Eckhardtová, Malá marketingová 
 
Obr.1 Firemní stránka na Linkedin


Jen ať se proboha něco děje. Aneb obsah je král.

Jak už jsem zmiňovala. Nepleťte si komunikaci s vytvořením nástroje. Samotný nástroj vám nové zákazníky nezaručí. Smysluplná a soustavná komunikace ano. Tedy. Obsah je král! Bez něj se na to vykašlete a jděte dělat něco, co vás těší.
 
Obsah, obsah a zase obsah

Proč stránku zakládáte? K jakému účelu? Koho chcete oslovit? Jsou tito lidé na Linkedinu? A co očekávají? Můžete jim nabídnout to, co hledají? Můžete ji pomoci? (záměrně říkám pomoci ne prodati) Jste schopni a ochotni pravidelně pomáhat nikoliv jen prodávat? (čekají vás tvorby tuny článků, návodů, názorů, diskusí, videí, webinářů…..a jiné formy interakce a vzbuzení zájmu). Pokud je vše růžové, tak se směle pusťte do práce. Představte si typického zákazníka z Linkedinu a nabídněte mu vaši komunikační nit. Mluvte s ním, pište, diskutujte, setkávejte,  dávejte a poté až prodávejte.


Frekvence a zodpovědnost

Rozmyslete si, kdo je zodpovědný za komunikaci. A kolik času vám komunikace zabere. Obrňte se trpělivostí a výsledky průběžně vyhodnocujte. Pokud vám nic nepřináší (i přes vaši maximální komunikační obsah), vrhněte se jinam nebo s poraďte.


Aktualizace

Věřím, že pokud jste se rozhodli na Linkedin vstoupit, obsahy ani investice určitého času pro vás nejsou problém. Veškerý připravený obsah sdílejte formou aktualizací na firemním profilu. Můžete sdílet články z vašeho blogu. Návody. Pozvánky na akci či jiné události. Novinky z oboru. Nové produkty a služby. Vaše úspěchy (projekty, vítězství v soutěžích, ocenění). Odkazy na články v médiích, videa. Volné pozice (neplacené odkazy na ně). Prostě vše, co vaše cílová skupina ocení. Nezapomeňte vždy na výzvu. Pobídněte k diskusi, ke sdílení, k setkání…. Či jiné akci. 

Linkedin, Jana Eckhardtová, Malá marketingová
 
Obr. 2 Místo pro vložení aktualizace. Firemní stránka Linkedin.


Linkedin, Jana Eckhardtová, Malá marketingová
 
Obr. 3 Tvorba aktualizace. Firemní stránka Linkedin.



Obsah správným lidem

Obsah je na světě. Pěkně si hoví na vaší firemní stránce. Vy jej však potřebujete vypustit ven. Do náruče (či do profilů) svých stávajících či potenciálních zákazníků. Máte tři možnosti:
  1. Sdílení "followery"
  2. Sponzorování aktualizace
  3. E-mailem

 

1. Sdílení „followery“

Požádejte členy stránky (followery) o sdílení či „like“ příspěvku. Zobrazí se na homepage jejich osobních profilů. A tím pádem všem jejich obchodním kontaktům s nimiž jsou propojeni. Můžete začít u sebe nebo požádat své kolegy. Můžete začít u sebe a požádat i své kolegy, kteří jsou „followery“ stránky.  

Linkedin, Jana Eckhardtová, Malá marketingová
 
Obr. 4 Sdílení příspěvku followery. Firemní stránka Linkedin.


2. Sponzorování aktualizace

Tvorba reklamy či sponzorování aktualizace je pro mne velkou neznámou. Společnosti ji určitě využívají, nicméně zatím s mizivými výsledky. Nesetkala jsem se s více názory, které by reklamě dali jednoznačně zelenou. Možnost tu ale je. Posouzení nechám na vás. K danému příspěvku vytvořte buď reklamu (obrázek, video, text) a to pro danou cílovou skupinu. Nebo sponzorujte daný obsah pro širší cílovou skupinu. Vyberte cenu za proklik, cenu za tisíc zobrazení nebo nastavte denní rozpočet. Min. cena za proklik jsou 2 EUR a min. denní rozpočet je 10 EUR.   

 
3. Sdílení e-mailem

Využíváte-li pravidelný e-mailing, zahrňte Linkedin i do něj.

Políčeno na získávání nových členů. 

Zaměstnanci jsou dobrý základ

Udělejte ze zaměstnanců své první followery. Požádejte ty z nich, kteří jsou v kontaktu se stávajícími či potenciálními klienty. Ty zase požádají oni.

Nadšený follwer šíří dál. A rád.

Je-li stránka obsahově zajímavá a přináší členům stránky významné a užitečné informace. Živě diskutují a zapojují se. Využívají výhod, které poskytujete…Nebojte se a vyzvěte je k doporučení vaší stránky. Jejich kontaktům. Těm, kterým potřebujete.

Členové skupiny budou i vaši členové.

Staňte se členy odborných skupin jež vás zajímají a účastněte se hojně diskusí. Vyvolávejte diskuse. Sdílejte. Nebo. Vytvořte skupinu vlastní a nechte vaši společnost vystupovat v roli experta.

Odkazujte na firemní stránku

Na webových stránkách společnosti. Na vizitkách. V patičce e-mailu. V tištěných i online materiálech (nabídky, hlavičkový papír). Kdekoliv jste vy a vaše firma.

 
 
Nadchněte zákazníky, partnery i dodavatele

Dejte vědět stávajícím zákazníkům, partnerům, dodavatelům, že vás najdou nově na Linkedinu. Sdělte jim, co pro ně chystáte. Nadchněte je. Ukažte jim jednoznačný užitek (obsah a komunikační strategii máte již vytvořenu)  a poté vyzvěte ke spojení. Využijte k tomu e-mailové sdělení.  Pozvěte je na osobním setkání. Na vaší webové stránce v propagačním materiálech. Jejich kontakty budou i vašimi.

Využijte osobního profilu.

Osobní profil na Linkedinu je velice tvárná a živá záležitost. Skvělá příležitost k přímému oslovení a výzvou k připojení. To firemní stránce chybí. Využijte tuto příležitost  a vyzvěte své stálé i nové kontakty k následování firemní stránky. Důvěřují vám. 

Reklama

Reklamou můžete oslovit specifické okruhy zákazníků. Filtrujte dle společností, které vás zajímají, dle lokality, oboru, dovedností….Stačí si vybrat. Můžete tak oslovit influencry (lidé, který ovlivňují svými názory ostatní) a navíc oslovíte jen ty, které skutečně oslovit chcete. A za to si zaplatíte. 

 

 Shrnutí

Linkedin 
  • Profesní sociální siť. Vhodná pro B2B. A dokonce i pro malé a střední firmy.

Firemní stránka
  • Úvodní fotografie
  • Obsah
  • Produktové stránky
  • Členství ve skupinách
  • Kariéra
  • Čeština či angličtina

Obsah je král
  • Stanovte cílové skupiny
  • Zamyslete, co je zajímá
  • Vytvořte obsahy
  • Vytvořte soustavnou komunikaci
  • Určete odpovědnou osobu a frekvenci komunikace

Obsah správným lidem
  • Vyzvěte folowery
  • Sponzorujte aktualizaci
  • Sdílejte e-mailem

Hon na členy
  • Zaměstnanci jsou dobrý základ
  • Nadchněte zákazníky, partnery i dodavatele
  • Nadšený follwer šíří dál. A rád
  • Využijte osobního profilu
  • Členové skupiny budou i vaši členové
  • Odkazujte na firemní stránky
  • Reklama

 

Další články o tom, jak funguje Linkedin

 

Autor článku: Jana Eckhardtová
Datum: 12. 12. 2014

Facebook. V módu Facebookového kódu
24. 6. 2018, Facebook
Kdo má informace, vyhrává. Nebuďte proto pozadu a získejte informace o tom, kdo navštívil vaše stránky, jaké zboží zakoupil, zda se zaregistroval, jak dlouho na stránce pobyl či na jaké tlačítko “klikl”. Díky implementaci Facebookového pixelu a správnému nastavení událostí zacilte na správné publikum a optimalizujte své kampaně.
Vytvořte prodejní stránku a zautomatizujte prodeje
17. 3. 2017, Osobní prodej
Taky se někdy zapomenete v blažené představě, kdy sedíte u počítače a odklikáváte nové objednávky a přijaté platby… Jedna, druhá, padesátá…Kruci, to by byl život!
Sim sala bim, analýza klíčových slov v Collabim
24. 1. 2017, SEO
Pravdou je, že analýza klíčových slov by měla být prvním krokem po definování marketingové strategie. Protože bez ní se v online světe nepohnete. Můžete se pouze domnívat, což není pevný základ pro strategickou komunikaci.
PTEJTE SE
Ptejte se na co chcete.
Odpovím. Ukážu. Poradím. Jak nejlépe umím.
Vložte dotaz: