Marketingový restart malých a středních firem
CHCI NÁVODY DO E-MAILU
OBJEDNEJTE SI
RUBRIKY
Content E-mailing Facebook Linkedin Marketing Marketingový plán No name Online Osobní prodej Public relations SEO Šablony Školení
ŠABLONA MARKETINGOVÉHO PLÁNU K MÁNÍ
Kompletní návod na tvorbu marketingové komunikace pro vaše podnikání. Na 12 měsíců dopředu. 7 kroková šablona včetně pracovního manuálu. Nikoliv bez práce. Ale zcela určitě za babku.

Obchodní podmínky

 

Souhlas se zpracováním osobních údajů

Souhlasím    se shromažďováním,    uchováním a    zpracováním   osobních   údajů   obsažených v tomto formuláři správcem Jana Eckhardtová, se sídlem Souběžná 27,  636 00 Brno, Česká republika, IČ: 01092715 (příp. jeho zaměstnanci) pro účel stanovený níže. Tento souhlas uděluji pro všechny údaje obsažené v tomto formuláři, a to po celou dobu 5 (pěti) let ode dne udělení souhlasu. Zároveň jsem si vědom/a svých práv podle § 12 a 21 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Se všemi vyplněnými částmi tohoto formuláře jsem byl/a seznámen/a, všechny údaje jsou přesné a pravdivé a jsou poskytovány dobrovolně.

Účel zpracování osobních údajů

V souladu s § 5 zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů jsou všechny údaje uvedené v tomto formuláři shromažďovány a zpracovávány výhradně pro účely zasílání obchodních sdělení subjektu údajů prostřednictvím elektronických prostředků podle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti,  popř. pro normování výsledku psychologického testu a to do doby, kdy subjekt údajů přímo a účinně zašle správci informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace správcem nadále zasílány, maximálně však na dobu 5 (pěti) let. Sumarizované údaje z tohoto formuláře mohou být použity správcem pro statistické účely, a to pro vnitřní potřebu správce.

Prohlášení správce

Správce prohlašuje, že bude shromažďovat osobní údaje v rozsahu nezbytném pro naplnění stanoveného účelu a zpracovávat je pouze v souladu s účelem, k němuž byly shromážděny. Zaměstnanci správce nebo jiné fyzické osoby, které zpracovávají osobní údaje na základě smlouvy se správcem a další osoby jsou povinni zachovávat mlčenlivost o osobních údajích, a to i po skončení pracovního poměru nebo prací.

 

E-mailing versus tučné databáze s příslibem „jednou to vyjde“

Ruku na srdce. Kdo z podnikatelů někdy nepodlehl nutkání koupit rádoby levnou databázi? A s jiskrou v očích a obrovským zadostiučiněním příjemce obdaroval naprosto jedinečnou nabídkou? S očekávání velkého třesku. A výsledek? Možná pár objednávek. Pár dotazů. Hodně sprostých nadávek nebo snad naprostá ignorace. Tradáá,  „sukces“ se nekoná.  Ulovili jste možná tak chronické hosty slevových portálů, kteří při první příležitosti vezmou roha. A příští pokus? Pokud znovu neslevíte zbyde vám tučná databáze s příslibem ještě tučnější pokuty. Pokud příjemce opravdu naštvete.

 

Elementární předpoklady prosperujícího e-mailingu

Jasná marketingová strategie firmy (střílet na slepo je zbytečná práce. Proto beru každoroční aktualizaci marketingového plánu jako samozřejmost)

Kombinace s ostatními kanály komunikace (nic nefunguje ve vzduchoprázdnu a zcela odděleně)

Obsah, který zajímá cílové publikum (co zajímá ty vaše?)

Forma, která navnadí k přečtení (znalost spotřebitelského chování při práci s e-mailem)

Optimální frekvence (každá skupina zákazníků i charakter produktu mají jinou. Nezbývá než vyzkoušet.)



Kvalitní databáze (nemám na mysli databázi koupenou, ale pracně vybudovanou. Tedy dobrovolné odběratele.)

Automatizace (využití jednoho z e-mailingových systémů na tvorbu, odeslání a vyhodnocení kampaní. Včetně využití autopilota, který pracuje za vás.)

Trpělivost (budování databáze a získání důvěry prostě trvá. Je to tak. Tak se s tím smiřte.)

Znalost nákupního procesu (získání pozornosti, budování důvěry, prodej, poprodejní péče a tak pořád dokola. Začnete-li koupenou databází a prodejem, tak 99% kontaktů rovnou vyhoďte do koše a investici spojenou s nákupem databáze taktéž)

E-mailing 100 x jinak. Aneb k čemu jej využít

  • Zejména k rozesílání hodnotných informací (a to si říkejte stále dokola)
  • K získávání kontaktů a následnému udržení pozornosti
  • K budování důvěry (řešení potíží v souvislosti s produktem či službou, vyvolání důvěry v schopnosti odesílatele…)
  • K prodeji (akce, objednávka, potvrzení, fakturace, odeslání zásilky…)
  • Po prodeji (zpětná vazba, dodatečné informace, související produkty…)
  • K utužení dobrých vztahů (typické newslettery, přání k nejrůznějším událostem, dárky a pobídky…)
  • K domlouvání setkání (obchodní schůzky, pozvánky na nejrůznější akce..)
  • V obchodním styku
  • K budování PR (zejména k budování dobrého vztahu s médii)
  • K zvyšování návštěvnosti webových stránek
  • …. ( k čemu slouží u vás?)
Ale také
  • K zasílání nejrůznějšího balastu a spamu
  • K nekonečnému vysvětlování a dohadování, pokud nemáte odvahu vyříkat si věci osobně
  • K vyrušování od práce, kdykoliv přistane ve schránce zpráva
 
E-mail má sloužit vám, nikoliv naopak

A navíc je radost s e-mailem pracovat protože můžete:
  • Vyhodnocovat a měřit (kdo přečetl, kolikrát kdo se proklik, kdo se odhlásil a proč, jaké téma je poutavé….)
  • Automatizovat a ušetřit čas (pokud využíváte e-mailingové systémy)
  • Bezprostředně reagovat (pokud nevyužíváte autopilota na všechno)
  • Cílit na různé skupiny zákazníků (návštěvníky, kupující, nerozhodnuté, obchodní partnery, novináře… To ale vyžaduje spoustu obsahu)


Newsletter. E-mail. Nebo spam?

Poznáte rozdíl? Jak to vlastně je:

E-mail
Obecné označení zprávy zasílané z poštovního klienta. Může to být cokoliv. Je splněna hlavní podmínka, že příjemce je s vámi v kontaktu dobrovolně a rád (nebo i z povinnosti). Má s vámi jednoznačně společné téma.

Newsletter (hromadný)
Před pár lety, ale i dnes je dle mého názoru stále nejvyužívanější. Pravidelný i občasný. Nejčastěji rozesílaný v pravidelném intervalu (např. k 12. v měsíci). Sdělujte současným zákazníků, co se u vás stalo, co se povedlo, co máte za novinky, nové články… Prostě, že pořád žijete. Pěkně připravená šablona plněná stejnými rubrikami.  Aby se z něj nestala nuda,  zkuste někdy udělat nečekaný výpad. Obsahem i termíny.

Sled automatizovaných e-mailů
Je výborným sluhou při opakovaných úkonech návštěvníka či zákazníka.
  • Registrace k odběru a jiné webové formuláře. Určitě jste si všimli, že po zanechání e-mailu se na vás snese vlna e-mailů (někdy více, někdy méně. Dle osobního vkusu a netrpělivosti odesílatele). Ty mají za úkol ve vás vzbudit důvěru a nakonec vám i prodat.
  • Potvrzení všeho možného. Objednávky. Přihlášení. Setkání…Přání k narozeninám, svátku, výročí, vánocům, dni matek….

Spam
Nevyžádaná zpráva. Příjemce o vás nic neví, nikde se nezaregistroval a nechápe, proč jej oslovujete. Má formu obchodního sdělení a je rozesílán na jednu i tisíce adres.
Spamy byly a budou stále. Přispívá k tomu neznalost zákona. Obchodníci s databázemi a snadným úspěchem. Netrpělivost k systematickému budování vztahů. Zoufalost, že obchody nejdou tak, jak by měly.

Reakce příjemců bývá většinou negativní a neutrální (vyhodí jej do koše, pokud tam nespadne sám). Takto budované jméno většinou nevzbuzuje nadšení, ale spíše opak. A která společnost by chtěla mít nálepku „otravná“?


A se mnou přijde i zákon, Dougu Badmane... Možná

Zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, upravuje ochranu soukromí uživatele. Ale i přesto to u nás v praxi funguje jako na divokém západě. Pro některé z nás, naštěstí.

 Co se trestá. Někdy i  tučnou pokutou
  • Zasílání obchodních sdělení (e-mailové zprávy či SMS k podpoře jakýchkoliv služeb či produktů, které poskytujete) příjemci bez předchozího souhlasu (souhlas – registrace či nákup služeb, registrace na prodejně, na veřejných akcích… včetně souhlasu se zpracováním osobních údajů)
  • Na stránkách úřadu pro ochranu osobních údajů může každý poškozený vyplnit Formulář pro podání stížnosti na nevyžádaná obchodní sdělení
  • Pokuta může dosáhnout u fyzické osoby až 100 000,- Kč. U právnické až 10 000 000,- Kč


4 podmínky zákonného e-mailingu

Označení „Obchodní sdělení“
Stačí, když uvedete v patičce e-mailu slovním spojením  „Toto je obchodní sdělení“

Totožnost odesílatele
Příjemci musí být zcela jasné, od koho zprávu obdržel. Nejčastěji v patičce, uveďte celé jméno firmy či fyzické osoby, včetně kontaktních údajů a jasné pojmenované e-mailové adresy (nikoliv mazlicek@seznam.cz , ale jana.novakova@mazlicek.cz)

Souhlas adresáta
Adresát výslovně udělí souhlas/zájem k zasílání sdělení (režim opt-in – nejčastěji formou online webových formulářů. Oproti režimu opt-out – výslovného i nevýslovného nesouhlasu adresáta s komerčním oslovováním)

Možnost odhlášení z odběru zpráv
Příjemce má možnost se jednoduše a zdarma z odběru zpráv odhlásit. K tomu vám pomůže kterýkoliv e-mailingový systém, který do patičky e-mailu automaticky vkládá odkaz pro odhlášení.
 

Další články o e-mailingu

 
Autor článku: Jana Eckhardtová
Datum: 10. 10. 2015
Interní a externí odkazy, adresa stránek, popisy obrázků, nadpisy
21. 11. 2017, SEO
Jako SEO-Ariadna proveďte návštěvníky svého webu zlatou nití odkazů, pomozte jim přehlednými url a strukturovanými obsahy. Vyhledávači přátelsky nasaďte brýle k přečtení vložených obrázků a odměnou vám budiž obří návštěvnost vašich stránek.
Struktura, věk a rychlost načítání stránek
7. 11. 2017, SEO
Staňte se autoritou mezi weby ve svém oboru! Optimalizace pro vyhledávače? Podívejte se, jak neztratit návštěvníka v labyrintu stránek vašeho webu. A zaměříme se na poznání, koho považuje za autoritu vyhledávač.
Onpage faktory, epizoda druhá - Titulek a description
25. 10. 2017, SEO
Meta data jsou dalším sexy online faktorem, které vyhledávače berou v potaz při umísťování vaší stránky ve vyhledávání. Ne, nejste slepí - v textu je neuvidíte, zato je najdete ve zdrojovém kódu stránky.
PTEJTE SE
Ptejte se na co chcete.
Odpovím. Ukážu. Poradím. Jak nejlépe umím.
Vložte dotaz: