Marketingový restart malých a středních firem
CHCI NÁVODY DO E-MAILU
OBJEDNEJTE SI
RUBRIKY
Content E-mailing Facebook Linkedin Marketing Marketingový plán No name Online Osobní prodej Public relations SEO Šablony Školení
ŠABLONA MARKETINGOVÉHO PLÁNU K MÁNÍ
Kompletní návod na tvorbu marketingové komunikace pro vaše podnikání. Na 12 měsíců dopředu. 7 kroková šablona včetně pracovního manuálu. Nikoliv bez práce. Ale zcela určitě za babku.

Obchodní podmínky

 

Souhlas se zpracováním osobních údajů

Souhlasím    se shromažďováním,    uchováním a    zpracováním   osobních   údajů   obsažených v tomto formuláři správcem Jana Eckhardtová, se sídlem Souběžná 27,  636 00 Brno, Česká republika, IČ: 01092715 (příp. jeho zaměstnanci) pro účel stanovený níže. Tento souhlas uděluji pro všechny údaje obsažené v tomto formuláři, a to po celou dobu 5 (pěti) let ode dne udělení souhlasu. Zároveň jsem si vědom/a svých práv podle § 12 a 21 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Se všemi vyplněnými částmi tohoto formuláře jsem byl/a seznámen/a, všechny údaje jsou přesné a pravdivé a jsou poskytovány dobrovolně.

Účel zpracování osobních údajů

V souladu s § 5 zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů jsou všechny údaje uvedené v tomto formuláři shromažďovány a zpracovávány výhradně pro účely zasílání obchodních sdělení subjektu údajů prostřednictvím elektronických prostředků podle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti,  popř. pro normování výsledku psychologického testu a to do doby, kdy subjekt údajů přímo a účinně zašle správci informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace správcem nadále zasílány, maximálně však na dobu 5 (pěti) let. Sumarizované údaje z tohoto formuláře mohou být použity správcem pro statistické účely, a to pro vnitřní potřebu správce.

Prohlášení správce

Správce prohlašuje, že bude shromažďovat osobní údaje v rozsahu nezbytném pro naplnění stanoveného účelu a zpracovávat je pouze v souladu s účelem, k němuž byly shromážděny. Zaměstnanci správce nebo jiné fyzické osoby, které zpracovávají osobní údaje na základě smlouvy se správcem a další osoby jsou povinni zachovávat mlčenlivost o osobních údajích, a to i po skončení pracovního poměru nebo prací.

 

E-mailing versus tučné databáze s příslibem „jednou to vyjde“

Ruku na srdce. Kdo z podnikatelů někdy nepodlehl nutkání koupit rádoby levnou databázi? A s jiskrou v očích a obrovským zadostiučiněním příjemce obdaroval naprosto jedinečnou nabídkou? S očekávání velkého třesku. A výsledek? Možná pár objednávek. Pár dotazů. Hodně sprostých nadávek nebo snad naprostá ignorace. Tradáá,  „sukces“ se nekoná.  Ulovili jste možná tak chronické hosty slevových portálů, kteří při první příležitosti vezmou roha. A příští pokus? Pokud znovu neslevíte zbyde vám tučná databáze s příslibem ještě tučnější pokuty. Pokud příjemce opravdu naštvete.

 

Elementární předpoklady prosperujícího e-mailingu

Jasná marketingová strategie firmy (střílet na slepo je zbytečná práce. Proto beru každoroční aktualizaci marketingového plánu jako samozřejmost)

Kombinace s ostatními kanály komunikace (nic nefunguje ve vzduchoprázdnu a zcela odděleně)

Obsah, který zajímá cílové publikum (co zajímá ty vaše?)

Forma, která navnadí k přečtení (znalost spotřebitelského chování při práci s e-mailem)

Optimální frekvence (každá skupina zákazníků i charakter produktu mají jinou. Nezbývá než vyzkoušet.)



Kvalitní databáze (nemám na mysli databázi koupenou, ale pracně vybudovanou. Tedy dobrovolné odběratele.)

Automatizace (využití jednoho z e-mailingových systémů na tvorbu, odeslání a vyhodnocení kampaní. Včetně využití autopilota, který pracuje za vás.)

Trpělivost (budování databáze a získání důvěry prostě trvá. Je to tak. Tak se s tím smiřte.)

Znalost nákupního procesu (získání pozornosti, budování důvěry, prodej, poprodejní péče a tak pořád dokola. Začnete-li koupenou databází a prodejem, tak 99% kontaktů rovnou vyhoďte do koše a investici spojenou s nákupem databáze taktéž)

E-mailing 100 x jinak. Aneb k čemu jej využít

  • Zejména k rozesílání hodnotných informací (a to si říkejte stále dokola)
  • K získávání kontaktů a následnému udržení pozornosti
  • K budování důvěry (řešení potíží v souvislosti s produktem či službou, vyvolání důvěry v schopnosti odesílatele…)
  • K prodeji (akce, objednávka, potvrzení, fakturace, odeslání zásilky…)
  • Po prodeji (zpětná vazba, dodatečné informace, související produkty…)
  • K utužení dobrých vztahů (typické newslettery, přání k nejrůznějším událostem, dárky a pobídky…)
  • K domlouvání setkání (obchodní schůzky, pozvánky na nejrůznější akce..)
  • V obchodním styku
  • K budování PR (zejména k budování dobrého vztahu s médii)
  • K zvyšování návštěvnosti webových stránek
  • …. ( k čemu slouží u vás?)
Ale také
  • K zasílání nejrůznějšího balastu a spamu
  • K nekonečnému vysvětlování a dohadování, pokud nemáte odvahu vyříkat si věci osobně
  • K vyrušování od práce, kdykoliv přistane ve schránce zpráva
 
E-mail má sloužit vám, nikoliv naopak

A navíc je radost s e-mailem pracovat protože můžete:
  • Vyhodnocovat a měřit (kdo přečetl, kolikrát kdo se proklik, kdo se odhlásil a proč, jaké téma je poutavé….)
  • Automatizovat a ušetřit čas (pokud využíváte e-mailingové systémy)
  • Bezprostředně reagovat (pokud nevyužíváte autopilota na všechno)
  • Cílit na různé skupiny zákazníků (návštěvníky, kupující, nerozhodnuté, obchodní partnery, novináře… To ale vyžaduje spoustu obsahu)


Newsletter. E-mail. Nebo spam?

Poznáte rozdíl? Jak to vlastně je:

E-mail
Obecné označení zprávy zasílané z poštovního klienta. Může to být cokoliv. Je splněna hlavní podmínka, že příjemce je s vámi v kontaktu dobrovolně a rád (nebo i z povinnosti). Má s vámi jednoznačně společné téma.

Newsletter (hromadný)
Před pár lety, ale i dnes je dle mého názoru stále nejvyužívanější. Pravidelný i občasný. Nejčastěji rozesílaný v pravidelném intervalu (např. k 12. v měsíci). Sdělujte současným zákazníků, co se u vás stalo, co se povedlo, co máte za novinky, nové články… Prostě, že pořád žijete. Pěkně připravená šablona plněná stejnými rubrikami.  Aby se z něj nestala nuda,  zkuste někdy udělat nečekaný výpad. Obsahem i termíny.

Sled automatizovaných e-mailů
Je výborným sluhou při opakovaných úkonech návštěvníka či zákazníka.
  • Registrace k odběru a jiné webové formuláře. Určitě jste si všimli, že po zanechání e-mailu se na vás snese vlna e-mailů (někdy více, někdy méně. Dle osobního vkusu a netrpělivosti odesílatele). Ty mají za úkol ve vás vzbudit důvěru a nakonec vám i prodat.
  • Potvrzení všeho možného. Objednávky. Přihlášení. Setkání…Přání k narozeninám, svátku, výročí, vánocům, dni matek….

Spam
Nevyžádaná zpráva. Příjemce o vás nic neví, nikde se nezaregistroval a nechápe, proč jej oslovujete. Má formu obchodního sdělení a je rozesílán na jednu i tisíce adres.
Spamy byly a budou stále. Přispívá k tomu neznalost zákona. Obchodníci s databázemi a snadným úspěchem. Netrpělivost k systematickému budování vztahů. Zoufalost, že obchody nejdou tak, jak by měly.

Reakce příjemců bývá většinou negativní a neutrální (vyhodí jej do koše, pokud tam nespadne sám). Takto budované jméno většinou nevzbuzuje nadšení, ale spíše opak. A která společnost by chtěla mít nálepku „otravná“?


A se mnou přijde i zákon, Dougu Badmane... Možná

Zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, upravuje ochranu soukromí uživatele. Ale i přesto to u nás v praxi funguje jako na divokém západě. Pro některé z nás, naštěstí.

 Co se trestá. Někdy i  tučnou pokutou
  • Zasílání obchodních sdělení (e-mailové zprávy či SMS k podpoře jakýchkoliv služeb či produktů, které poskytujete) příjemci bez předchozího souhlasu (souhlas – registrace či nákup služeb, registrace na prodejně, na veřejných akcích… včetně souhlasu se zpracováním osobních údajů)
  • Na stránkách úřadu pro ochranu osobních údajů může každý poškozený vyplnit Formulář pro podání stížnosti na nevyžádaná obchodní sdělení
  • Pokuta může dosáhnout u fyzické osoby až 100 000,- Kč. U právnické až 10 000 000,- Kč


4 podmínky zákonného e-mailingu

Označení „Obchodní sdělení“
Stačí, když uvedete v patičce e-mailu slovním spojením  „Toto je obchodní sdělení“

Totožnost odesílatele
Příjemci musí být zcela jasné, od koho zprávu obdržel. Nejčastěji v patičce, uveďte celé jméno firmy či fyzické osoby, včetně kontaktních údajů a jasné pojmenované e-mailové adresy (nikoliv mazlicek@seznam.cz , ale jana.novakova@mazlicek.cz)

Souhlas adresáta
Adresát výslovně udělí souhlas/zájem k zasílání sdělení (režim opt-in – nejčastěji formou online webových formulářů. Oproti režimu opt-out – výslovného i nevýslovného nesouhlasu adresáta s komerčním oslovováním)

Možnost odhlášení z odběru zpráv
Příjemce má možnost se jednoduše a zdarma z odběru zpráv odhlásit. K tomu vám pomůže kterýkoliv e-mailingový systém, který do patičky e-mailu automaticky vkládá odkaz pro odhlášení.
 

Další články o e-mailingu

 
Autor článku: Jana Eckhardtová
Datum: 10. 10. 2015
Vytvořte prodejní stránku a zautomatizujte prodeje
17. 3. 2017, Osobní prodej
Taky se někdy zapomenete v blažené představě, kdy sedíte u počítače a odklikáváte nové objednávky a přijaté platby… Jedna, druhá, padesátá…Kruci, to by byl život!
Sim sala bim, analýza klíčových slov v Collabim
24. 1. 2017, SEO
Pravdou je, že analýza klíčových slov by měla být prvním krokem po definování marketingové strategie. Protože bez ní se v online světe nepohnete. Můžete se pouze domnívat, což není pevný základ pro strategickou komunikaci.
Business Manager. Zkroťte reklamy elegantně
1. 12. 2016, Facebook
Hledáte cestu jak zkrotit záplavu spravovaných facebookových stránek a inzerentních účtů? Už vás nebaví neustálé odhlašování, lovení hesel v paměti (převážně té počítačové), chaos v přístupech lidí a „přefakturovávání“ částek za reklamy klientům? Facebook nabízí elegantní řešení.
PTEJTE SE
Ptejte se na co chcete.
Odpovím. Ukážu. Poradím. Jak nejlépe umím.
Vložte dotaz: