Marketingový restart malých a středních firem
CHCI NÁVODY DO E-MAILU
OBJEDNEJTE SI
RUBRIKY
Content E-mailing Facebook Linkedin Marketing Marketingový plán No name Online Osobní prodej Public relations SEO Šablony Školení
ŠABLONA MARKETINGOVÉHO PLÁNU K MÁNÍ
Kompletní návod na tvorbu marketingové komunikace pro vaše podnikání. Na 12 měsíců dopředu. 7 kroková šablona včetně pracovního manuálu. Nikoliv bez práce. Ale zcela určitě za babku.

Obchodní podmínky

 

Souhlas se zpracováním osobních údajů

Souhlasím    se shromažďováním,    uchováním a    zpracováním   osobních   údajů   obsažených v tomto formuláři správcem Jana Eckhardtová, se sídlem Souběžná 27,  636 00 Brno, Česká republika, IČ: 01092715 (příp. jeho zaměstnanci) pro účel stanovený níže. Tento souhlas uděluji pro všechny údaje obsažené v tomto formuláři, a to po celou dobu 5 (pěti) let ode dne udělení souhlasu. Zároveň jsem si vědom/a svých práv podle § 12 a 21 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Se všemi vyplněnými částmi tohoto formuláře jsem byl/a seznámen/a, všechny údaje jsou přesné a pravdivé a jsou poskytovány dobrovolně.

Účel zpracování osobních údajů

V souladu s § 5 zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů jsou všechny údaje uvedené v tomto formuláři shromažďovány a zpracovávány výhradně pro účely zasílání obchodních sdělení subjektu údajů prostřednictvím elektronických prostředků podle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti,  popř. pro normování výsledku psychologického testu a to do doby, kdy subjekt údajů přímo a účinně zašle správci informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace správcem nadále zasílány, maximálně však na dobu 5 (pěti) let. Sumarizované údaje z tohoto formuláře mohou být použity správcem pro statistické účely, a to pro vnitřní potřebu správce.

Prohlášení správce

Správce prohlašuje, že bude shromažďovat osobní údaje v rozsahu nezbytném pro naplnění stanoveného účelu a zpracovávat je pouze v souladu s účelem, k němuž byly shromážděny. Zaměstnanci správce nebo jiné fyzické osoby, které zpracovávají osobní údaje na základě smlouvy se správcem a další osoby jsou povinni zachovávat mlčenlivost o osobních údajích, a to i po skončení pracovního poměru nebo prací.

 

7 fází e-mailingového procesu. Zaostřeno na obsah a databázi

Odskočím si k Davidu Kiršovi a Smartemailingu. A vypůjčím si od něj definici fází e-mailového procesu. Protože je popsal pro mě naprosto srozumitelným jazykem. Protože obsahuje vše podstatné. Protože je na e-mailing machr. I přesto, že zcela zásadně nesouhlasím s jeho nátlakovou metodou budování důvěry a následného prodeje. Ale i  tak ho respektuji. Protože dokážu pochopit, kolik je za tím vším neskutečné práce.

7 fází e-mailingového procesu
  1. Komunikační strategie
  2. Tvorba obsahu
  3. Budování databáze
  4. Tvorba emailu
  5. Rozesílání
  6. Statistiky
  7. Automatizace

1. Komunikační strategie

Kdo sledujete mé návody a články tak jistě víte, že žádný komunikační kanál/nástroj nefunguje samospásně. Kombinace vhodných nástrojů komunikačního mixu a marketingová a komunikační strategie by měla stát nad vším. Tedy i nad e-mailingem.

2. Tvorba obsahu

Budu otravná, ale stejně si znovu připomeneme nákupní proces zákazníka. Ten vás jisto jistě přivede k mnoha nápadům na kreativní obsah:
Základním předpokladem úspěšného prodeje je víra a láska k tomu, co děláte.  Vytvořte  produkt či službu, která je vaší srdcovou záležitostí. Milujete ji, využívejte a je logické, že to samé budou chtít i ostatní. 

Buďte vidět, zaujměte. Dožadujte se pozornosti, kontaktu. Zákazník chce být zastaven. Ohromen. Lapen. Chce vědět.
Začněte si povídat. Zjišťujte. Pomáhejte. Dávejte, co můžete. Ukazujte. Prostě si získejte důvěru. Tam, kde je zájem. Zákazník chce věřit.

Nabídněte řešení. Jak lze danou potřebu vyřešit. Kdy a kde. Co vše to obnáší. Kdo to vyzkoušel. Proč to děláte vy. Poměr hodnoty a ceny….Zákazník nakoupí. 

Pokračujte v budování vztahu. Zákazník chce být opečováván. Poté koupí znovu nebo doporučí.

A) Zjistěte, co si zákazník žádá

Po vzbuzení pozornosti?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Po získání důvěry?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pro rozhodnutí o koupi?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Po nákupu?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je to snad toto?
  • Rady, tipy, návody. Vždy v spojené s vaším produktem.
    • Ukázky, jak TO (váš produkt) funguje. Ochutnávka, vyzkoušení…
    • Tipy, jak TO využít, co nejlépe
    • Příběhy lidí, kterým TO vyřešilo problém
    • Ukázky, jaká je s TÍM švanda nebo, co vám bez TOHO hrozí (kuriozity, návody…)
  • Příběh vaší firmy. Představení lidí, kdo za TÍM stojí a co pro TO dělají
  • Helpdesk pro všechny, kteří s TÍM mají potíže
  • Komu TÍM pomáháte a jak. A mnohé další lákadla
  • Co nabízíte a jak mu tím můžete usnadnit život
  • Nebo něco jiného?

B) Využijte vhodné obsahy

Nechte se inspirovat
  • Články či blog (postupy, návody, úvahy, inspirace…)
  • Případové studie
  • E-booky
  • Katalogy s inspirací
  • Videa s hodnotnou informací, zábavou, šokující, roztomilá, haw to…
  • Obrazky
  • Infografika. Textová informace převedena názorně do obrázku, diagramu, postupu…
  • Audio – zvuková stopa videa, namluvené knihy, e-booky, návody, vysílání… 
  • Webináře. Na živo i ze záznamu. 
  • Knihy či časopisy
  • Testy či dotazníky
  • Soutěže
  • Slevy a speciální akce
  • Dárky
  • Vzorky. Ochutnávka. První návštěva za polovic. Konzultace zdarma… 
  • Věrnostní či spotřebitelské programy
  • Kluby a komunity


C) Vytvořte obsahový plán

Jaké téma zvolíte tento měsíc a co ten následující? Co za půl roku? Kdo je bude tvořit?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jaké e-maily se váží k jednotlivému typu komunikace a jaká je frekvence?
Pravidelná komunikace (např. jeden e-mail k 12. v měsíci)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

K jednotlivých webovým formulářům (např. sada e-mailů 1. potvrzení registrace 2. nabídka ke stažení e-booku, pozvánka na blog…3. upoutávka na webinář 4. přihlášení k věrnostnímu programu 5. výzva k prodeji 6. upomínka 7. poprodejní péče….)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jiným obsahům a cílovým skupinám (např. sada e-mailů pro média nebo pro dodavatele nebo..)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


3. Budování databáze

Popřemýšlejte, kde všude vaši zákazníci, návštěvníci, odběratelé, dodavatelé zanechali stopu. Posbírejte je a vytvořte první databázi kontaktů:
  • Vizitky
  • E-mailového schránky vás i vašich kolegů
  • Telefony
  • CRM či jiný informační systém
  • Prezenční listiny
  • Webové registrace
Nechte stranou nakupované databáze, které vám z dlouhodobého hlediska stejně nic dobrého nepřinesou a zákon s nimi není kamarád.

Webové formuláře
Vytvořte pro vlastní cestu a získávejte určité % zákazníků online. Vložte na webové stránky formuláře. Všude tam, kde je zajímavá hodnota pro zákazníka
  • Registrace k odběru
  • Stažení „něčeho“ za e-mail
  • Registrace k webináři atp.
Tlačítka
Hláškou „Zde se registrujte k odběru newsletteru“, Objednat….dnes mnoho návštěvníků nezaujmete. Vymyslete něco nápaditějšího. Ptejte se sami sebe:
  • Proč bych na to měl kliknout?
  • Co mi to přinese?
  • Co z toho budu mít?
  • Není text tlačítka zavádějící či dvojsmyslný? Pochopí je návštěvník ihned?
Zde pár pěkných kreativních textů i tlačítek k registraci:
 
 

Další články o e-mailingu

  
 
Autor článku: Jana Eckhardtová
Datum: 11 . 10. 2015
Vytvořte prodejní stránku a zautomatizujte prodeje
17. 3. 2017, Osobní prodej
Taky se někdy zapomenete v blažené představě, kdy sedíte u počítače a odklikáváte nové objednávky a přijaté platby… Jedna, druhá, padesátá…Kruci, to by byl život!
Sim sala bim, analýza klíčových slov v Collabim
24. 1. 2017, SEO
Pravdou je, že analýza klíčových slov by měla být prvním krokem po definování marketingové strategie. Protože bez ní se v online světe nepohnete. Můžete se pouze domnívat, což není pevný základ pro strategickou komunikaci.
Business Manager. Zkroťte reklamy elegantně
1. 12. 2016, Facebook
Hledáte cestu jak zkrotit záplavu spravovaných facebookových stránek a inzerentních účtů? Už vás nebaví neustálé odhlašování, lovení hesel v paměti (převážně té počítačové), chaos v přístupech lidí a „přefakturovávání“ částek za reklamy klientům? Facebook nabízí elegantní řešení.
PTEJTE SE
Ptejte se na co chcete.
Odpovím. Ukážu. Poradím. Jak nejlépe umím.
Vložte dotaz: