Marketingový restart malých a středních firem
CHCI NÁVODY DO E-MAILU
OBJEDNEJTE SI
RUBRIKY
Content E-mailing Facebook Linkedin Marketing Marketingový plán No name Online Osobní prodej Public relations SEO Šablony Školení
ŠABLONA MARKETINGOVÉHO PLÁNU K MÁNÍ
Kompletní návod na tvorbu marketingové komunikace pro vaše podnikání. Na 12 měsíců dopředu. 7 kroková šablona včetně pracovního manuálu. Nikoliv bez práce. Ale zcela určitě za babku.

Obchodní podmínky

 

Souhlas se zpracováním osobních údajů

Souhlasím    se shromažďováním,    uchováním a    zpracováním   osobních   údajů   obsažených v tomto formuláři správcem Jana Eckhardtová, se sídlem Souběžná 27,  636 00 Brno, Česká republika, IČ: 01092715 (příp. jeho zaměstnanci) pro účel stanovený níže. Tento souhlas uděluji pro všechny údaje obsažené v tomto formuláři, a to po celou dobu 5 (pěti) let ode dne udělení souhlasu. Zároveň jsem si vědom/a svých práv podle § 12 a 21 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Se všemi vyplněnými částmi tohoto formuláře jsem byl/a seznámen/a, všechny údaje jsou přesné a pravdivé a jsou poskytovány dobrovolně.

Účel zpracování osobních údajů

V souladu s § 5 zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů jsou všechny údaje uvedené v tomto formuláři shromažďovány a zpracovávány výhradně pro účely zasílání obchodních sdělení subjektu údajů prostřednictvím elektronických prostředků podle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti,  popř. pro normování výsledku psychologického testu a to do doby, kdy subjekt údajů přímo a účinně zašle správci informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace správcem nadále zasílány, maximálně však na dobu 5 (pěti) let. Sumarizované údaje z tohoto formuláře mohou být použity správcem pro statistické účely, a to pro vnitřní potřebu správce.

Prohlášení správce

Správce prohlašuje, že bude shromažďovat osobní údaje v rozsahu nezbytném pro naplnění stanoveného účelu a zpracovávat je pouze v souladu s účelem, k němuž byly shromážděny. Zaměstnanci správce nebo jiné fyzické osoby, které zpracovávají osobní údaje na základě smlouvy se správcem a další osoby jsou povinni zachovávat mlčenlivost o osobních údajích, a to i po skončení pracovního poměru nebo prací.

 

Bez peněz na Facebook nelez

A to platí zejména v začátku. Chcete, aby vaše skvělé obsahy zasáhly cílové publikum? Aby jste byli sdíleni, lajkování, komentování a nakonec prodali? Obávám se, že bez reklamy to nepůjde. Pokud ano, budete čekat velmi velmi dlouho.

Dobrou zprávou je, že reklama na FB je levná a poskytuje dobré zacílení. To neznamená, že byste ji měli využívat bezhlavě. Bez určení cíle, který jste si předsevzali. Bez zaměření na uživatele, pro které jste důležití.

FB nabízí hned několik forem reklamy:
  • Kliknutí na web. Patří mezi nejčastější. Podporuje návštěvnost daného webu či stránky.
  • Propagace stránky. Získávání fanoušků.
  • Propagace příspěvku. Patří mezi nejvyužívanější. Podporuje vyšší zásah příspěvku. Předpokladem je skvělý obsah a můžete očekávat více lajků, sdílení či komentářů. 
  • Konverze konkrétní akce. Prodej, registrace, stažení atp.
  • Mezi minoritně využívané formy reklamy patří zvýšení zájmu o událost, podpora využití nabídky, zhlédnutí videa a stažení aplikace.

Než se pustíte do tvorby reklamy. Nezapomínejte, že reklama na FB má svá pravidla. Pokud jsou vaším artiklem alkohol, cigarety, rozkoš či jiná kontroverzní témata, nezapomeňte mrknout do pravidel reklamy


Tvorba reklamy

Pojďme vyzkoušet, jak reklamu nastavit. Například při  propagaci příspěvku. Pokud jste zvládli nastavit cílová publika, nyní to bude hračka.

Předpokládejme, že máte pro uživatele stránky přichystanou parádičku v podobě článku, návodu, videa, e-booku nebo něčeho podobného, o čem si myslíte, že mu náramně usnadní život. Chcete jej přimět k přečtení, k zamyšlení, k registraci, k lajku…. 

        1. Vytvořte příspěvek (odkaz, obrázek, video, nadpis, text, výzva do pranice…).

        2. Zvolte účel vaší kampaně. V našem případě položku Propagace příspěvku.

        3. Vyberte FB stránku, kde bude příspěvek zobrazován.

        4. Zvolte podporu stávajícího příspěvku.

Facebook, Jana Eckhardtová, Malá marketingová
 
Obr. 1 Propagace příspěvku

        5. Vytvořte cílovou skupinu uživatelů, kterým se má váš příspěvek zobrazovat. Definujte svoji vlastní nebo  využijte vytvořená  publika z minulé kapitoly.

Facebook Jana Eckhardtová
 
Obr. 2 Výběr cílového publika
 
        6. Nastavte rozpočet a trvání kampaně. Volte buď fixní částku, kterou hodláte maximálně utratit za jeden den.  Nebo navolte dlouhodobý rozpočet, tzn. celkovou částku, kterou hodláte do celé kampaně investovat.

        7. Zvolte způsob účtování. Můžete platit za počet zobrazení, za kliknutí nebo za zájem o příspěvek (což v našem případě ponecháme).


Facebook, Jana Eckhardtová, Malá marketingová
 
 
Obr. 3 Nastavení rozpočtu
 
        8. Zkontrolujte náhled reklamy. Vyberte umístění reklamního sdělení. Poté klikněte na tlačítko Objednat. Jestli to děláte poprvé,  budete vyzvání k platbě. Můžete zaplatit klasickou kreditní kartou nebo využít služby PayPal. Platby se vám strhávají zpětně.

Facebook, Jana Eckhardtová, Malá marketingová
 
Obr. 4 Umístění reklamy

        9. Nyní se přepněte do Správce reklam (levý panel FB). Položka Kampaně. A vyberte příspěvek, pro který jste vytvořili reklamní kampaň. Zde můžete sledovat, zda je vaše kampaň aktivní, kolik jste utratili, jaký je dosah příspěvku, zájem o příspěvek atp…

Facebook, Jana Eckhardtová, Malá marketingová
 
Obr. 5. Reklama reporty
 
Podívejte se na to, jak měřit výsledky. Jak zacílit na zákazníky, kteří vás zajímají a pro které jste důležití.  Pokud stále tápete při tvorbě cílů a tvorbě příspěvků vraťte se sem
 
 
Autor článku: Jana Eckhardtová
Datum: 21. 6. 2015
Interní a externí odkazy, adresa stránek, popisy obrázků, nadpisy
21. 11. 2017, SEO
Jako SEO-Ariadna proveďte návštěvníky svého webu zlatou nití odkazů, pomozte jim přehlednými url a strukturovanými obsahy. Vyhledávači přátelsky nasaďte brýle k přečtení vložených obrázků a odměnou vám budiž obří návštěvnost vašich stránek.
Struktura, věk a rychlost načítání stránek
7. 11. 2017, SEO
Staňte se autoritou mezi weby ve svém oboru! Optimalizace pro vyhledávače? Podívejte se, jak neztratit návštěvníka v labyrintu stránek vašeho webu. A zaměříme se na poznání, koho považuje za autoritu vyhledávač.
Onpage faktory, epizoda druhá - Titulek a description
25. 10. 2017, SEO
Meta data jsou dalším sexy online faktorem, které vyhledávače berou v potaz při umísťování vaší stránky ve vyhledávání. Ne, nejste slepí - v textu je neuvidíte, zato je najdete ve zdrojovém kódu stránky.
PTEJTE SE
Ptejte se na co chcete.
Odpovím. Ukážu. Poradím. Jak nejlépe umím.
Vložte dotaz: