Marketingový restart malých a středních firem
CHCI NÁVODY DO E-MAILU
OBJEDNEJTE SI
RUBRIKY
Content E-mailing Facebook Linkedin Marketing Marketingový plán No name Online Osobní prodej Public relations SEO Šablony Školení
ŠABLONA MARKETINGOVÉHO PLÁNU K MÁNÍ
Kompletní návod na tvorbu marketingové komunikace pro vaše podnikání. Na 12 měsíců dopředu. 7 kroková šablona včetně pracovního manuálu. Nikoliv bez práce. Ale zcela určitě za babku.

Obchodní podmínky

 

Souhlas se zpracováním osobních údajů

Souhlasím    se shromažďováním,    uchováním a    zpracováním   osobních   údajů   obsažených v tomto formuláři správcem Jana Eckhardtová, se sídlem Souběžná 27,  636 00 Brno, Česká republika, IČ: 01092715 (příp. jeho zaměstnanci) pro účel stanovený níže. Tento souhlas uděluji pro všechny údaje obsažené v tomto formuláři, a to po celou dobu 5 (pěti) let ode dne udělení souhlasu. Zároveň jsem si vědom/a svých práv podle § 12 a 21 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Se všemi vyplněnými částmi tohoto formuláře jsem byl/a seznámen/a, všechny údaje jsou přesné a pravdivé a jsou poskytovány dobrovolně.

Účel zpracování osobních údajů

V souladu s § 5 zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů jsou všechny údaje uvedené v tomto formuláři shromažďovány a zpracovávány výhradně pro účely zasílání obchodních sdělení subjektu údajů prostřednictvím elektronických prostředků podle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti,  popř. pro normování výsledku psychologického testu a to do doby, kdy subjekt údajů přímo a účinně zašle správci informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace správcem nadále zasílány, maximálně však na dobu 5 (pěti) let. Sumarizované údaje z tohoto formuláře mohou být použity správcem pro statistické účely, a to pro vnitřní potřebu správce.

Prohlášení správce

Správce prohlašuje, že bude shromažďovat osobní údaje v rozsahu nezbytném pro naplnění stanoveného účelu a zpracovávat je pouze v souladu s účelem, k němuž byly shromážděny. Zaměstnanci správce nebo jiné fyzické osoby, které zpracovávají osobní údaje na základě smlouvy se správcem a další osoby jsou povinni zachovávat mlčenlivost o osobních údajích, a to i po skončení pracovního poměru nebo prací.

 

Okruhy uživatelů pro fajnšmekry

To, že Facebook umožňuje výborné zacílení, už víte. Možná vám ale unikly některé novinky či vychytávky, které vám umožní se při tvorbě cílového publika dostatečně vyřádit.

Přepněte se do Okruhu uživatelů a pusťte se do práce.

 

Okruhy uživatelů vám zcela vlastní

K ruce si vezměte dostupné sobory zákazníků, údaje o návštěvnosti webu i návštěvníky vaší Facebookové stránky.  A nezapomeňte na instalaci Facebook pixelu.

 

 

1. Soubor s údaji zákazníků

Jednoduchá a rychlá možnost práce se stálými zákazníky a těmi, kteří o vás vědí, ale stále vás z povzdálí pouze pozorují.

Import ze souboru, nebo zkopírování dat

Nahrajte csv, nebo textový soubor a Facebook vám data roztřídí. Čím více toho o zákaznících víte (jmého, telefon, email…), tím větší shody se dočkáte.

Nezapomeňte na správné pojmenování okruhu uživatelů. Prosté označení „e-maily“ sice možná postačí, ale budete si pamatovat, kdy jste je importovali nebo snad zda jsou to ti, kteří už nakoupili nebo ti, kteří váhají?

Import ze služby MailChimp

Zadejte přihlašovací e-mail do MCH a FB si automaticky stáhne e-maily z jeho databáze. Opět si je roztřídí a vy si je pojmenujete.  Má to ale háček! E-maily se naimportují pouze jednou. Pokud tedy díky MailChimpu získáte kontakty nové, budete muset provést nové propojení!

 

2. Návštěvnost webu

Využijte informace o návštěvnosti webu a zastihněte zákazníka ve správné fázi rozhodování.

  • Brouzdá bezcílně po webu? Dejte mu jasnou výzvu.
  • Neví, proč? Rozmeťte jeho námitky.
  • Otálí nad dokončením nákupu? Motivujte ho.

Neříkejte všechno všem! Roztřiďte si návštěvníky webu na segmenty a každému ukažte přesně to, co potřebuje slyšet.

Slučujte, vylučujte a zkoušejte. A hlavně nezapomeňte, co nejdříve nainstalovat FB pixel.

 

Lidé, kteří navštívili konkrétní webové stránky

Vyberte položku „url obsahuje nebo se rovná“ a vložte URL adresu, ze které chcete kontakty shromažďovat. Kdykoliv se zákazník dostane na web s touto URL, informace o něm se automaticky uloží do nastaveného okruhu uživatelů. Maximálně však do 180 dnů od návštěvy. A vy mu sdělíte to, co právě potřebuje.

Vlastní kombinace

Ideální pro více podmínek najednou. Nechá vás vylučovat i slučovat jednotlivé varianty.

Proč? 

Protože přece nechcete znovu oslovovat ty, kteří koupili, registrovali, četli atp. stejnou výzvou. Vy chcete oslovit ty, kteří stránku s danou akcí navštívili, ale svůj záměr nedokončili. Proto vylučte všechny, kteří udělali to, co jste si přáli a oslovte je s jinou informací.

 

3. Zájem na Facebooku

Pokud už na Facebooku nějakou aktivitu vyvíjíte, můžete použít nové hračičky jako:

Oslovení uživatelů, kteří shlédli vaše video do určité míry

Oslovení uživatelů, který vyplnili váš kontaktní formulář na FB (Lead Ads)  

Oslovení uživatelů, kteří navštívili vaši základní stránku na FB

              

Okruhy uživatelů zcela jistě podobné

Publika výborných parametru i cílení, seč malé velikosti, můžete rozšiřovat. Získáte tak nové segmenty s podobnými parametry jako publikum původní. V rámci ČR ale také ve zcela neznámých zahraničních vodách. Označují se jako Looklike a můžete se dostat k okruhu 1 – 10% uživatelů Facebooku v dané zemi.

 

 

Vyberte zdroj, ze kterého chcete čerpat. Buď konkrétní FB stránku, nebo vlastní okruh uživatelů, který jste si již vytvořili - viz obrázek níže.  Zdroj musí mít nejméně 200 lidí! Následně zadejte zemi a zvolte procento uživatelů.

Čím menší, tím bude shoda přesnější!

 

Chcete-li vytvořit více okruhů s procenty, tedy např. 1%,2%,3%, můžou se lidé v jednotlivých cílovkách překrývat. Otevřete proto nástroj rozšířené možnosti, který vytvoří samostatné okruhy bez překrytí – viz obrázek.

 

 Pozor: FB aktualizuje lookalike publika každých 3-7dní, podle toho jak se zdroj mění !

 

Uložené okruhy uživatelů

Ano, jsou to okruhy uživatelů, které si samostatně definujete, ale o těch jsme psali zde.

 

Chci více, říkáte?

Zkuste následující nástroje. Ukážou vám, kdo na vaše stránky chodí a zda jsou vaše okruhy správně vytvořené.

 

Přesah okruhu uživatelů

Díky němu zjistíte, zda se vaše okruhy uživatelů nekříží a netvoříte tak reklamu dvakrát na stejného zákazníka.

Ve správci reklam vyberte okruhy, rozbalte tlačítko Akce a zvolte zobrazit přesah okruhu uživatelů – viz obrázek. 

 

 

 

Přehled pro okruhy uživatelů

Nástroj ke zjištění maxima informací o vašich uživatelích – věk, pohlaví, pracovní pozice, životní styl a další.

Najdete ho ve správci reklam rozbalením tlačítka Všechny nástroje  – viz níže.

Zde si vyberte z nabízených možností – Každý na Facebooku, uživatelé spojení s vaší stránkou, nebo vlastní okruh uživatelů. Dávejte si pozor na velikost okruhu! Musí být větší, než 1000 uživatelů!

Informací k dispozici máte opravdu dostatek. 

Kromě demografických údajů můžete zjistit, jaké stránky se uživatelům líbí, kde se nachází, jaké mají aktivity, informace o jejich domácnostech i nákupech.

 

Finito, snad jen už nějaký ten obsah a rozpočet 

Už vám neunikne ani jeden návštěvník. Nemá přece šanci. 

Předložte mu tedy správná sdělení se správným obsahem a zjistěte, zda na to máte a co můžete za vaši investici očekávat.

 

Další články o FB: 

Facebook. Cíle. Persóny. Tvorba příspěvků. Frekvence.

Facebook. Rozpočet

Facebook. Tvorba cílového publika

Facebook. Vyhodnocování

Power editor, (po)mocná ruka reklamy

 

Najděte ta správná slova, zejména ta klíčová
7. 9. 2017, SEO
Nalaďte své webové prezentace na notu internetových vyhledávačů. Okouzlete je a utrhněte si dlouhodobě přední pozice. Přirozeně, bez podpory PPC reklam. Chce to čas, chuť a hlavně analýzu klíčových slov.
SEO ano či ne
30. 8. 2017, SEO
Začít optimalizovat nebo raději investovat do reklamy? Vrátí se vám všechno to úsilí, které investujete do posílení pozic ve vyhledávačích? A za jak dlouho? Podívejte se, co na to vyhledávač, uživatelé a dejte SEO zelenou či stopku.
Facebook. V módu Facebookového kódu
24. 6. 2017, Facebook
Kdo má informace, vyhrává. Nebuďte proto pozadu a získejte informace o tom, kdo navštívil vaše stránky, jaké zboží zakoupil, zda se zaregistroval, jak dlouho na stránce pobyl či na jaké tlačítko “klikl”.
PTEJTE SE
Ptejte se na co chcete.
Odpovím. Ukážu. Poradím. Jak nejlépe umím.
Vložte dotaz: