Marketingový restart malých a středních firem
CHCI NÁVODY DO E-MAILU
OBJEDNEJTE SI
RUBRIKY
Content E-mailing Facebook Linkedin Marketing Marketingový plán No name Online Osobní prodej Public relations SEO Šablony Školení
ŠABLONA MARKETINGOVÉHO PLÁNU K MÁNÍ
Kompletní návod na tvorbu marketingové komunikace pro vaše podnikání. Na 12 měsíců dopředu. 7 kroková šablona včetně pracovního manuálu. Nikoliv bez práce. Ale zcela určitě za babku.

Obchodní podmínky

 

Souhlas se zpracováním osobních údajů

Souhlasím    se shromažďováním,    uchováním a    zpracováním   osobních   údajů   obsažených v tomto formuláři správcem Jana Eckhardtová, se sídlem Souběžná 27,  636 00 Brno, Česká republika, IČ: 01092715 (příp. jeho zaměstnanci) pro účel stanovený níže. Tento souhlas uděluji pro všechny údaje obsažené v tomto formuláři, a to po celou dobu 5 (pěti) let ode dne udělení souhlasu. Zároveň jsem si vědom/a svých práv podle § 12 a 21 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Se všemi vyplněnými částmi tohoto formuláře jsem byl/a seznámen/a, všechny údaje jsou přesné a pravdivé a jsou poskytovány dobrovolně.

Účel zpracování osobních údajů

V souladu s § 5 zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů jsou všechny údaje uvedené v tomto formuláři shromažďovány a zpracovávány výhradně pro účely zasílání obchodních sdělení subjektu údajů prostřednictvím elektronických prostředků podle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti,  popř. pro normování výsledku psychologického testu a to do doby, kdy subjekt údajů přímo a účinně zašle správci informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace správcem nadále zasílány, maximálně však na dobu 5 (pěti) let. Sumarizované údaje z tohoto formuláře mohou být použity správcem pro statistické účely, a to pro vnitřní potřebu správce.

Prohlášení správce

Správce prohlašuje, že bude shromažďovat osobní údaje v rozsahu nezbytném pro naplnění stanoveného účelu a zpracovávat je pouze v souladu s účelem, k němuž byly shromážděny. Zaměstnanci správce nebo jiné fyzické osoby, které zpracovávají osobní údaje na základě smlouvy se správcem a další osoby jsou povinni zachovávat mlčenlivost o osobních údajích, a to i po skončení pracovního poměru nebo prací.

 

Linkedin, jak funguje? Vaše soukromé CRM.

Rádi byste si vybudovali osobitý brand? Promyšlený podnikatelský záměr, smysluplná komunikace, pracovitost a trpělivost je skvělým základem. A Linkedin jej velmi tučně podtrhne. Aktualizované informace o vaší osobě s personifikovaným networkingem v jednom balení. A to vše na první stránce v Googlu.

Stále online. Pro partnery, zaměstnavatele, personalisty, potenciální klienty…. Kontakty zůstávají stále s vámi nehledě na aktuální pozici. A horké novinky z vlastního oboru či oboru klienta máte z první ruky.


Osobní profil. Základ dobrého jména.

Jako první se pusťte do vlastního profilu. Tak, jak se má, ale s osobitým přístupem.

Jak vlastně osobní profil na Linkedin funguje?
 
Jméno a tituly

Uveďte své celé jméno popř. vaše akademické tituly. Můžete či nemusíte. Vzdělání je dobře viditelné v základní hlavičce. 

Souhrn (Summary)

Uveďte krátké entrée vaší osoby. Mělo by vás profesně i osobnostně vystihovat. To a to jsem přesně já a to je moje vášeň, proto se tomu věnuji a jsem v tom dobrý. Stačí 4 – 5 vět.
Připojte vizitku, logo či odkaz na společnost, projekt, na kterém pracujete.

Pracovní příležitosti (Experience)

Prostor pro vaše profesní zkušenosti. Nezapomeňte na název pozice, společnost, pro kterou jste pracovali či pracujete. Přidejte pár vět či odrážek o náplni práce. Marketingový specialista je pěkná pozice. Specialista na online, specialista na eventy nebo specialista = asistent? Vneste světlo do každé pozice. 

Fotografie

Zvažte jakou fotografii vložit. Pokud vedete mateřskou školku, není od věci mateřský úsměv. Majitelka erotického salónu asi nic nepokazí svůdným kukučem.  Šéf stavební společnosti výrazem pokerového hráče. Jak je vám libo. Pokud fotografie přesně vystihuje vaši osobu či profesi, s chutí do toho.  Nicméně jistotou je kvalitní barevná civilní fotografie vašeho obličeje. :-)

Projekty (Projects)

Podílíte se v rámci pracovních pozic nebo studia na nějakém samostatném projektu? Uveďte je a spřáhněte s danou pozicí, firmou či studiem. Nenapadá vás žádný projekt? Dobře se vyjímají i reference vašich klientů či klientů vaší firmy, pro které s kolegy aktivně pracujete. 

Facebook, Jana Eckhardtová, Malá marketingová
 
 
Dovednosti (Skills and Endorsement)

Jste vynikající organizátor? Váš timemanagement je vyhlášený? Právě vy jste vynikajícím stratégem, mechanikem, konstruktérem, statikem…? Popřemýšlejte. V jakých oblastech se cítíte silní v kramflecích, v čem si věříte? Vyberte klíčová slova a požádejte svá profesní spojení o potvrzení (endorsement) vašich kvalit. Chvalte svá spojení a budete chváleni.

Ocenění  a publikace (Honors and Awards)

Jste zaměstnancem roku? Váš studentský záměr vyhrál zlatou či jinou medaili? Přispěli jste jako dobrovolníci? Píšete si do šuplíku? Vlastní blog nebo dokonce vlastní publikaci? Zde je přesné místo pro vaše úspěchy. 

Nenechte se omezovat

Pokud vám uvedené kategorie nestačí, nenechte se omezovat. Jsou vám k dispozici mnohé další. Kurzy. Testy. Dobrovolnické zkušenosti. Patenty. Posty…

Výše uvedené sekce můžete libovolně měnit. Přesunovat. Obměňovat pořadí. Přidávat. Odebírat….

Připojte se ke skupinám

Ke skupinám, kde vám prásknou, co je nového ve vašem oboru. Ke skupinám, kde jsou vaši potenciální zákazníci. Komunikujte s nimi, vyvíjejte aktivitu. Pomáhejte jim. Zdarma. Zatím…



Vzdělání (Education)

Střední škola. Vysoké školy. Tituly, obory. Kurzy. Certifikace. Vše od střední školy výše. Co stojí za řeč.

Organizace (Organizations)

Člen profesního sdružení. Člen studentské organizace. Člen…..

Další informace (Aditional info)

Zajímavé záliby podtrhující vaši náturu opepří váš profesní životopis. Mě se moc líbil od Otty Bohuše: „zajímá mě vše okolo života samiček světlušek rodu Photuris, které napodobují speciální blikací námluvní rituál samiček rodu Photinus, aby lstí přilákaly zmatené samečky tohoto roku – které poté okamžitě sní.“

Ihned mě zaujme, že ten člověk má vlastní humor a cit pro jazyk. A hle, je to copywriter! Potvrzeno! Spolupráce jistá. Co vystihuje vás a podtrhuje vaši povahu, vaši profesní pozici?

Ale pozor, to že máte zálibu v sado-maso hrátkách nepotvrzuje, že jste nekompromisní šéf holdingu. Nebo ano?

Novák mezi kolegy. Chroustová k obchodním partnerům. Koláček ke členům skupiny.

Budujete-li profesní spojení nebo jich máte stovky? Filtrujte. Škatulkujte. Vytvořte vlastní „visačky“ (tagy) nebo využijte implicitně nastavené. V další práci s profilem to oceníte. Stovky jmen se v hlavě drží těžko. A na otázky typu: Kdo jen to může být? Kde jsme se potkali? Co já po něm vlastně chci?, se vám bude odpovídat lépe.


Inspirujte se, ale… Vytvořte si svůj vlastní.

Iveta Sigmundová, majitelka personální agentury
http://1url.cz/JZAa

Pavel Stodůlka, primář oční kliniky
http://1url.cz/CZAR

Marie Zemánková, fyzioterapeutka a autorka projektu Škola zad Marie Zemánkové
http://1url.cz/vZA3

Otto Bohuš, Copywriter
http://1url.cz/KZAV

Nástroj vytvořen. Nezapomeňte na něm pracovat.

Profil vyplněn. Tagy a filtry nastaveny. Nástroj vytvořen. A drží.  Nyní vás čeká dobrodružná cesta budování osobního brandu. Vdechne vaší postavě život.  Vezměte si papír a tužku. Rozmyslete, s kým se chcete spojovat a proč.
  • S odborníky z vašeho oboru nebo s potenciálními zákazníky?
  • Za jakým účelem? Kde je potkáte? Co je zajímá? Co s nimi hodláte sdílet? Co jim chcete posléze nabídnout? Na čem spolupracovat?...
Až si odpovíte, Linkedin vám nabízí následující neplacené možnosti komunikace:
  • Aktivní vyhledávání 
  • Doporučení
  • Sdílení aktualit společnosti 
  • Sdílení aktualit formou blogu
  • Využití zpráv
  • Přispívání do skupin, kterými jste členy
  • Odtud jenom krůček k mailingu či osobnímu setkání

 

1. Kdo hledá, najde. Kdo nehledá, je lapen.

Budujte aktivně svoji profesionální síť. Vyberte cílové skupiny (kolegy z oboru, potenciální zákazníky, zaměstnance…). Žádejte o spojení.

Mějte na paměti, že méně je někdy více. 200 relevantních kontaktů je lepší než 1000 náhodných spojení. Spojení, které lapili vás. Spojení, o která ve finále vůbec nestojíte. Já byla ze začátku lapena rovněž. Do doby než jsem zjistila, že dotyčné netěší moje skvělé a bravurní schopnosti marketéra, ale spíše moje peněženka. Systematickým atakům finančních poradců (ano mám peníze v slamníčku a moc si to užívám) či  plastických chirurgů (zatím vidím dobře a guma od tepláků se mi  do prsou nezařezává) od té doby odolávám (uvidím časem). Personalisty vítám.

  • Vybírejte pečlivě, koho oslovit
  • Vybírejte pečlivě, kým se nechat polapit
  • Přemýšlejte, co můžete spojeným dát a s čím pomoci
  • Přemýšlejte, s čím oni mohou pomoci vám
  • Buďte osobní. Pište pravdu. 
  • Nepoužívejte standardní zprávy pro spojení. Popřemýšlejte proč a upřímně se vyjádřete.
  • Nebuďte vlezlí.

 

2. Od filtru ke spojení

  • Vyhledejte lidi, společnosti, skupiny,  se kterými chcete být ve spojení. Zadávejte různá klíčová slova (např. personalista se může vidět jako HR manager či  headhunter, majitel firmy zase jako  podnikatel či ředitel, CEO…)
  • Používejte filtry. Geografické omezení. Stupeň spojení (1. stupeň jsou vaše spojení, 2. stupeň jsou spojení vašich spojení a můžete je požádat zdarma, 3. stupeň neznáte vy ani vaše spojení. Žádost je placená)  Vzdělání. Obor….Základní jsou zdarma. Za specifické filtry si připlatíte.
Linkedin, Jana Eckhardtová, Malá marketingová
 
    • 100 kontaktů zdarma. Za ostatní musíte platit. Není to tragédie. Dejme tomu, že hledáte personalisty v ČR. Zadáte-li jako filtr celou ČR dostane se vám 100 kontaktů. Zadáte-li postupně jednotlivá města např. Brno, Praha, Ostrava dostanete se k 300 kontaktům.
    • Vstupte na profil dotyčného 
    • Navažte spojení. Využijte jednu z dvou možností. Jako původ kontaktu uveďte, že jste členy stejné skupiny nebo, že jste se obchodně setkali. Nic jiného vás stejně nepustí. Bude to po vás chtít e-mail dotyčného nebo platbu. 

 

Linkedin, Jana Eckhardtová, Malá marketingová 
 
  • Připojte zprávu. Konkrétní důvod, proč se chcete spojit. Nic nenabízejte!!! Dávejte možnosti. rozměry.
  • Vyčkejte na spojení a přiřaďte nové spojení do speciálního tagu (obchodní partner, člen skupiny, parta nadšených dobrovolníků, lovci hlav….)

A toto opakujte se stovkou VYBRANÝCH spojení každý měsíc. Za půl roku se můžete těšit velkému okruhu CHTĚNÝCH kontaktů.

3. Já tobě. Ty mě. Doporučování žije.

Rychlá doporučení vašich navrhovaných dovedností jsou fajn rozcestníkem. Rychlou orientací profese. Já osobně mám ráda doporučení slovní. Ráda je čtu, dělám si obrázek o daném člověku. Pokud je upřímné, nakopne vás i vaše spojení. Pro doporučení je nutné mít odvahu a sebedůvěru ve vlastní schopnosti. Někdy se dozvíte i to, co slyšet nechcete. Žádné neštěstí.  Daná doporučení může zveřejnit, ale také nemusíte.

Nechybí-li vám odvaha dozvědět se zpětnou vazbu, oslovte svá spojení. (Opravdu do toho v roce 2015 půjdu s vámi i já. Slibuju. Možná. Určitě!) Požádejte je o doporučení. Vytvořte doporučení jejich práce. 15 -20 doporučení váš profil krásně rozsvítí.

Pěkná doporučení má i Iveta Sigmundová
http://1url.cz/hZAf

4. Obsah. Náš starý známý a král. Bez něj si neškrtnete.

Profil hotov. Kontakty systematicky sbírány a třízeny. Co dál?
Zamyslete se:
  • Co po členech dané cílové skupiny chcete (co chci po vlastní profesní skupině? co chci po potenciálních zákaznících….)
  • Definujte cíle komunikace (chci zorganizovat profesní setkání, vyměnit zkušenosti, chci zorganizovat jedinečnou konferenci… nebo chci získat důvěru od potenciálních zákazníků a poté navázat spolupráci….)
  • Vymyslete základní linku dlouhodobé komunikace (nezapomínejte začínat vzbuzením důvěry, nezištné podpory, buďte inspirací, rádcem. Poté přistupte k akci, kterou zamýšlíte. Výměna kontaktů. Setkání. Organizace akce….)
  • Vyberte kanály komunikace na Linkedinu (osobní zprávy – s nimi opatrně, sdílení aktualit společnosti,  zprávy na vlastním profilu, přispívání ve skupině…)
  • Systematicky a dlouhodobě komunikujte. V každé cílové skupině jinak. Odděleně, ale systematicky.

5. Firemní komunikace. Vaše komunikace.

Jste zaměstnancem (obchodníkem, managerem, ředitelem…) v konkrétní společnosti. Vaše marketingové oddělení jistě dobře ví, co dělá. Firemní profil společnosti velmi hojně zásobuje obsahem, který vaše cílová skupina oceňuje. Využijte jej. Sdílejte požadované obsahy pro vaše osobní spojení.  

 
Linkedin, Jana Eckhardtová, Malá marketingová 
 

6. Zpráva, sdílení, příloha přímo ve vašem profilu.

Využívejte firemní obsah, ale i svůj vlastní. A to přímo ve vašem profilu. Zveřejňuje vlastní myšlenky, návody, instrukce, zkušenosti. Odkazujte. Na firemní obsah či jiný zajímavý obsah. Připojujte přílohy….

Zpráva se objeví na vašem profilu a též na „zdi“ vašich spojení (pokud je vyberete). Nejásejte, rozhodně nebudete jediní. Vaší pojistkou může být i e-mail, který vaše spojení obdrží. Jako zprávu, přímo od vás. 

 
Linkedin, Jana Eckhardtová, Malá marketingová
 

7. Zprávy s rozmyslem

Další možností oslovení cílové skupiny nebo konkrétních osob, je zasílání zpráv. Byla bych trochu opatrná na obsah, který šíříte. Zpráva je velmi osobní a nechcete přece spamovat.

Umím si představit zejména:
  • Pozvánky na akce, které druhou stranu zajímají. Uvítají je a ještě se s vámi osobně potkají.  
  • Zajímavé novinky. Informace. O jejichž zasílání jste již informovali dříve a dáváte možnost výběru. 
  • Nabídky práce, spolupráce. Nebombardujte prosím druhou stranu ihned, jakmile ji lapíte. Nechte ji chvíli vás pozvat. Vaše zkušenosti. Vaše firemní stránky. Vaše články či jiné obsahy. Potom navrhujte.
  • Osobní zprávy jako poděkování, blahopřání atp.

Rozesílání hromadných zpráv všem  kontaktům bez ohledu na jejich zaměstnání, vazby se mi nezdá příliš šťastné.

Komu, co, jak:
  1. Vyberte skupinu (tag) nebo jednotlivce a přidejte do zprávy.
  2. Zvolte zajímavý nadpis.
  3. Napište zprávu. Stručnou a výstižnou.
  4. Jestli je mi známo, tak text nelze formátovat. Nelze používat kurzívu, podtržení či tučné písmo. Můžete využít KAPITÁLKY.
  5. Dlouhé odkazy zkracujte pomocí http://1url.cz/
  6. www odkazy vkládejte na samostatný řádek bez http://

 

Linkedin, Jana Eckhardtová, Malá marketingová
 

8. Vyzývejte k diskusím. Šiřte své know-how. 

Jste členy odborné skupiny? Chcete získat nové kolegy? Uspořádat setkání lidí z oboru? Zůstávat v obraze?
Nebo
Jste odborníkem v oboru a chcete radit svým potenciálním zákazníkům? Máte co říct a nebojíte se vyzrazení svého know-how?

  • Staňte se členy skupiny (ať už oborové, kde jsou vaši konkurenti či kolegové, nebo skupiny s potenciálními klienty)
  • Vyvolávejte diskuse
  • Účastněte se diskusí
  • Používejte svá vlastní stanoviska (vyjádření, články, videa … zkušenosti…)
  • Používejte příspěvků firemního blogu
  • Pomáhejte informacemi
  • Nabízejte. O hodně později

9. A potom… to zkuste naživo. 

Jste aktivním správcem svého profilu. Účastníte se komunikace na Linkedinu. Spojujete se s novými kontakty. Diskutujete.

Poté je jenom krůček k osobním zprávám, žádosti o e-mail nebo návrhu setkání. V rámci Linkedinu jste dotyčnému předvedli, co jste mohli. Kdo chtěl, ten se dovtípil. Je ten pravý čas přistoupit k osobnímu oslovení a vyzvat vybrané kontakty k akci.
 
 
Tak co, líbí se vám, jak funguje Linkedin?
 

Další články o Linkedin

 
 
 
Autor článku: Jana Eckhardtová
Datum: 15. 1. 2015
Facebook. V módu Facebookového kódu
24. 6. 2018, Facebook
Kdo má informace, vyhrává. Nebuďte proto pozadu a získejte informace o tom, kdo navštívil vaše stránky, jaké zboží zakoupil, zda se zaregistroval, jak dlouho na stránce pobyl či na jaké tlačítko “klikl”. Díky implementaci Facebookového pixelu a správnému nastavení událostí zacilte na správné publikum a optimalizujte své kampaně.
Vytvořte prodejní stránku a zautomatizujte prodeje
17. 3. 2017, Osobní prodej
Taky se někdy zapomenete v blažené představě, kdy sedíte u počítače a odklikáváte nové objednávky a přijaté platby… Jedna, druhá, padesátá…Kruci, to by byl život!
Sim sala bim, analýza klíčových slov v Collabim
24. 1. 2017, SEO
Pravdou je, že analýza klíčových slov by měla být prvním krokem po definování marketingové strategie. Protože bez ní se v online světe nepohnete. Můžete se pouze domnívat, což není pevný základ pro strategickou komunikaci.
PTEJTE SE
Ptejte se na co chcete.
Odpovím. Ukážu. Poradím. Jak nejlépe umím.
Vložte dotaz: