Marketing, cesta jak uspokojit zákazníka

Marketing je způsob, jak mu prodáte to, co právě potřebuje. Proto v marketingu sledujeme vývoj okolního prostředí firmy (ekonomické, politické, demografické, sociální, kulturní a technologické faktory). Sledujeme účastníky daného trhu (konkurence, dodavatele, odběratele, veřejnost) a míru jejich vlivu na naše podnikání.  A určitě neopomeneme vnitřní možnosti firmy (technické, personální, finanční a další). A samozřejmě to nejdůležitější nakonec a to je pochopení potřeb zákazníka.

Po této analýze situace je potřeba definovat marketingové cíle firmy v souladu v podnikovými cíli. Ty musí být specifické, měřitelné, dosažitelné s dostupnými zdroji, časově ohraničené atp. (např. v roce 2012 prodat o 30% více produktů…nebo zvýšit o 40% povědomí o produktu… nebo získat 50 nových zákazníků…).  

Marketingová strategie, nejpřímější cesta k zákazníkovi

Na základě získaných informací a definovaných cílů sestavíme optimální marketingové strategie, tzn. cestu jak s k daným cílům dostaneme a formulujeme nástroje tzv. marketingového mixu:

  • produkt – co, kolik, komu, vlastnosti…,
  • cenu – za kolik komu prodávat…,
  • distribuční cesty – jak se zákazník může dostat k produktu…,
  • promotion – jak komunikovat produkt zákazníkovi.

Zde pracujeme s pěti základními nástroji marketingové komunikace:

  • public relations,
  • osobní prodej,
  • podpora prodeje,
  • reklama,
  • přímý marketing,

z nichž každý z nich nabízí nepřeberné množství dalších nástrojů marketingové komunikace jak v online tak v offline formě. Zde vidíte, že reklama natož webová prezentace ≠ marketing.  Je jednou z mnoha součástí marketingových aktivit firmy.

Poté je nutné spočítat kolik vše bude stát, určit si marketingový rozpočet a jak budeme vyhodnocovat efektivitu nástrojů marketingové komunikace a dosahování cílů.

Dostáváme se do stádia realizace, průběžných kontrol, úprav a komunikace se zbytkem firmy, což bývá někdy úkol nadlidský. Jedná se o spolupráci na všech úrovních firmy, je nutná 100% spolupráce a pochopení proč se vše děje.

Jana Eckhardtová

17. 11. 2013

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

bestseller

další články z kategorie ,

GDPR v marketingu - Malá marketingová Aby vás GDPR nesrazilo na kolena- GDPR vstoupí v platnost dnem 25. května 2018. Dotkne se i marketingu jakožto oboru, jež zpracovává osobní údaje. Podívejme se,… přečíst článek
Marketingový plán - Malá marketingová Minimalistický marketingový plán- Původní marketingový plán v jeho minimalistické verzi. Protože chápu, že ne všichni z vás mají chuť a čas na podrobné… přečíst článek
Trampoty marketingového mezka - Malá marktetingová Trampoty marketingového me(o)zka- Dnes vás mimořádně neobdaruji návodem ani šablonou na „něco“. Dnes mám potřebu sdělit své zkušenosti, radosti i zlosti ze spolupráce… přečíst článek
Marketing a osobní prodej, Malá marketingová Marketing versus obchod- Obchodník a marketér. Nerozlučná dvojice? Málokdy. Častěji se buď rvou jako psi nebo útrpně snášejí jeden druhého. Vždyť já vydělávám… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.