Marketing, cesta jak uspokojit zákazníka

Marketing je způsob, jak mu prodáte to, co právě potřebuje. Proto v marketingu sledujeme vývoj okolního prostředí firmy (ekonomické, politické, demografické, sociální, kulturní a technologické faktory). Sledujeme účastníky daného trhu (konkurence, dodavatele, odběratele, veřejnost) a míru jejich vlivu na naše podnikání.  A určitě neopomeneme vnitřní možnosti firmy (technické, personální, finanční a další). A samozřejmě to nejdůležitější nakonec a to je pochopení potřeb zákazníka.

Po této analýze situace je potřeba definovat marketingové cíle firmy v souladu v podnikovými cíli. Ty musí být specifické, měřitelné, dosažitelné s dostupnými zdroji, časově ohraničené atp. (např. v roce 2012 prodat o 30% více produktů…nebo zvýšit o 40% povědomí o produktu… nebo získat 50 nových zákazníků…).  

Marketingová strategie, nejpřímější cesta k zákazníkovi

Na základě získaných informací a definovaných cílů sestavíme optimální marketingové strategie, tzn. cestu jak s k daným cílům dostaneme a formulujeme nástroje tzv. marketingového mixu:

  • produkt – co, kolik, komu, vlastnosti…,
  • cenu – za kolik komu prodávat…,
  • distribuční cesty – jak se zákazník může dostat k produktu…,
  • promotion – jak komunikovat produkt zákazníkovi.

Zde pracujeme s pěti základními nástroji marketingové komunikace:

  • public relations,
  • osobní prodej,
  • podpora prodeje,
  • reklama,
  • přímý marketing,

z nichž každý z nich nabízí nepřeberné množství dalších nástrojů marketingové komunikace jak v online tak v offline formě. Zde vidíte, že reklama natož webová prezentace ≠ marketing.  Je jednou z mnoha součástí marketingových aktivit firmy.

Poté je nutné spočítat kolik vše bude stát, určit si marketingový rozpočet a jak budeme vyhodnocovat efektivitu nástrojů marketingové komunikace a dosahování cílů.

Dostáváme se do stádia realizace, průběžných kontrol, úprav a komunikace se zbytkem firmy, což bývá někdy úkol nadlidský. Jedná se o spolupráci na všech úrovních firmy, je nutná 100% spolupráce a pochopení proč se vše děje.

Jana Eckhardtová

17. 11. 2013

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

PPC v B2B marketingu. Jakou hraje roli? PPC v B2B marketingu: Proč nefungují, jak byste čekali – a co s tím? - Mnoho B2B firem investuje do PPC kampaní nemalé částky – a pak s překvapením zjišťuje, že výsledky se nedostavují. Poptávky… přečíst článek
Jak vytřískat ze spolupráce s marketingovou agenturou maximum? Jak vytřískat ze spolupráce s marketingovou agenturou maximum? - Úspěšná spolupráce mezi firmou a marketingovou agenturou nestojí na zázracích, ale na dobře nastavených pravidlech. Je to vztah dvou rovnocenných… přečíst článek
Garance v marketingu Co v marketingu opravdu můžete garantovat (a co nikdy) - Garance. Magické slovo, které klienti milují a marketéři se před ním někdy lehce (a někdy dost prudce) ošívají. Abychom si… přečíst článek
Co je to marketing? Marketing – co je a co není? - Marketing je krásná disciplína. Není to exaktní věda, ale ani čisté umění. Je to kombinace obojího – trochu kreativity, trochu… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.