Okruhy uživatelů vám zcela vlastní

Přepněte se do Okruhu uživatelů a pusťte se do práce.

Okruhy uživatelů vám zcela vlastní

K ruce si vezměte dostupné sobory zákazníků, údaje o návštěvnosti webu i návštěvníky vaší Facebookové stránky.  A nezapomeňte na instalaci Facebook pixelu.

Soubor s údaji zákazníků

Jednoduchá a rychlá možnost práce se stálými zákazníky a těmi, kteří o vás vědí, ale stále vás z povzdálí pouze pozorují.

Import ze souboru, nebo zkopírování dat

Nahrajte csv, nebo textový soubor a Facebook vám data roztřídí. Čím více toho o zákaznících víte (jmého, telefon, email…), tím větší shody se dočkáte.

Nezapomeňte na správné pojmenování okruhu uživatelů. Prosté označení „e-maily“ sice možná postačí, ale budete si pamatovat, kdy jste je importovali nebo snad zda jsou to ti, kteří už nakoupili nebo ti, kteří váhají?

Import ze služby MailChimp

Zadejte přihlašovací e-mail do MCH a FB si automaticky stáhne e-maily z jeho databáze. Opět si je roztřídí a vy si je pojmenujete.  Má to ale háček! E-maily se naimportují pouze jednou. Pokud tedy díky MailChimpu získáte kontakty nové, budete muset provést nové propojení!

Návštěvnost webu

Využijte informace o návštěvnosti webu a zastihněte zákazníka ve správné fázi rozhodování.

  • Brouzdá bezcílně po webu? Dejte mu jasnou výzvu.
  • Neví, proč? Rozmeťte jeho námitky.
  • Otálí nad dokončením nákupu? Motivujte ho.

Neříkejte všechno všem! Roztřiďte si návštěvníky webu na segmenty a každému ukažte přesně to, co potřebuje slyšet.

Slučujte, vylučujte a zkoušejte. A hlavně nezapomeňte, co nejdříve nainstalovat FB pixel.

Lidé, kteří navštívili konkrétní webové stránky

Vyberte položku „url obsahuje nebo se rovná“ a vložte URL adresu, ze které chcete kontakty shromažďovat. Kdykoliv se zákazník dostane na web s touto URL, informace o něm se automaticky uloží do nastaveného okruhu uživatelů. Maximálně však do 180 dnů od návštěvy. A vy mu sdělíte to, co právě potřebuje.

Vlastní kombinace

Ideální pro více podmínek najednou. Nechá vás vylučovat i slučovat jednotlivé varianty.

Proč?

Protože přece nechcete znovu oslovovat ty, kteří koupili, registrovali, četli atp. stejnou výzvou. Vy chcete oslovit ty, kteří stránku s danou akcí navštívili, ale svůj záměr nedokončili. Proto vylučte všechny, kteří udělali to, co jste si přáli a oslovte je s jinou informací.

Zájem na Facebooku

Pokud už na Facebooku nějakou aktivitu vyvíjíte, můžete použít nové hračičky jako:

  • Oslovení uživatelů, kteří shlédli vaše video do určité míry
  • Oslovení uživatelů, který vyplnili váš kontaktní formulář na FB (Lead Ads)
  • Oslovení uživatelů, kteří navštívili vaši základní stránku na FB

             

Okruhy uživatelů zcela jistě podobné

Publika výborných parametru i cílení, seč malé velikosti, můžete rozšiřovat. Získáte tak nové segmenty s podobnými parametry jako publikum původní. V rámci ČR ale také ve zcela neznámých zahraničních vodách. Označují se jako Looklike a můžete se dostat k okruhu 1 – 10% uživatelů Facebooku v dané zemi.

Vyberte zdroj, ze kterého chcete čerpat. Buď konkrétní FB stránku, nebo vlastní okruh uživatelů, který jste si již vytvořili – viz obrázek níže.  Zdroj musí mít nejméně 200 lidí! Následně zadejte zemi a zvolte procento uživatelů.

Čím menší, tím bude shoda přesnější!

Chcete-li vytvořit více okruhů s procenty, tedy např. 1%,2%,3%, můžou se lidé v jednotlivých cílovkách překrývat. Otevřete proto nástroj rozšířené možnosti, který vytvoří samostatné okruhy bez překrytí – viz obrázek.

Pozor: FB aktualizuje lookalike publika každých 3-7dní, podle toho jak se zdroj mění !

Uložené okruhy uživatelů

Ano, jsou to okruhy uživatelů, které si samostatně definujete, ale o těch jsme psali zde.

Chci více, říkáte?

Zkuste následující nástroje. Ukážou vám, kdo na vaše stránky chodí a zda jsou vaše okruhy správně vytvořené.

Přesah okruhu uživatelů

Díky němu zjistíte, zda se vaše okruhy uživatelů nekříží a netvoříte tak reklamu dvakrát na stejného zákazníka.

Ve správci reklam vyberte okruhy, rozbalte tlačítko Akce a zvolte zobrazit přesah okruhu uživatelů – viz obrázek.

Přehled pro okruhy uživatelů

Nástroj ke zjištění maxima informací o vašich uživatelích – věk, pohlaví, pracovní pozice, životní styl a další.

Najdete ho ve správci reklam rozbalením tlačítka Všechny nástroje  – viz níže.

Zde si vyberte z nabízených možností – Každý na Facebooku, uživatelé spojení s vaší stránkou, nebo vlastní okruh uživatelů. Dávejte si pozor na velikost okruhu! Musí být větší, než 1000 uživatelů!

Informací k dispozici máte opravdu dostatek.

Kromě demografických údajů můžete zjistit, jaké stránky se uživatelům líbí, kde se nachází, jaké mají aktivity, informace o jejich domácnostech i nákupech.

Finito, snad jen už nějaký ten obsah a rozpočet

Už vám neunikne ani jeden návštěvník. Nemá přece šanci.

Předložte mu tedy správná sdělení se správným obsahem a zjistěte, zda na to máte a co můžete za vaši investici očekávat.

Jana Eckhardtová

25. 10. 2016

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Má ještě smysl chodit s placenou reklamou na Facebook? Má! - Je pravda pravdoucí, že Facebook se ubírá vpřed mílovými kroky. Proto jsem se vrhla po hlavě do školení od Honzy… přečíst článek
Návod na vtipný příspěvek a příklady, kdy se (nám) to povedlo - Rádi se bavíte? Drtivá většina lidí taky. Proto se nejspíš “zarazí” u příspěvku, který je rozesměje. Je radno být vtipný… přečíst článek
V módu Facebookového kódu | malá MARKETINGOVÁ V módu Facebookového kódu - Chcete vědět o návštěvnících svých stránek maximum. Dejte jim sledovací zařízení - Facebook pixel. Implementujte si kód do stránky a… přečíst článek
Facebookové „kódování“ aneb FB pixel a události | malá MARKETINGOVÁ Facebookové „kódování“ aneb FB pixel a události - Pokud jste doposud nepoužívali Facebook pixel, tak si jej rychle opatřete. Zjistíte tak mnoho nového o návštěvnících webu, ale i… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.