Akvizice v marketingu je proces získávání nových zákazníků nebo uživatelů produktu, služby či značky. Jejím cílem je rozšířit zákaznickou základnu a generovat nový příjem.
Jednoduše řečeno to jsou veškeré kroky, které činíme proto, aby mezi námi a uživatelem, který sleduje náš obsah, vznikl vztah prodávající – kupující.
Zahrnuje různé strategie a taktiky, včetně reklamy a PPC kampaní, propagace, přímého marketingu, online marketingu, událostí a partnerství. I logo firmy na externím webu může být akvizice.
Důležité metriky
Důležitou součástí toho procesu je měření efektivity různých kanálů a taktik. Dobří marketéři proto své akviziční akce neustále analyzují. Cílem je maximální výkon procesu a návratnost investic.
Akvizice je klíčová pro růst podnikání. Pomáhá nejen zvyšovat počet zákazníků, ale také podporuje dlouhodobou udržitelnost a konkurenceschopnost na trhu.
Jak může vypadat akvizice v praxi?
Právě zařizujete terárium pro svoji novou kudlanku nábožnou a na webu pro chovatele pátráte, jaká by měla být v teráriu teplota a v kolik by mělo zhasnout světlo. Zaujme vás nápaditý žebřík, po kterém kudlanka na ilustračním obrázku šplhá.
Takový musí mít moje kudlanka taky! Kde ho najdu?!
V nabídce chovatelských potřeb není, ale očima jste v patičce zavadili o logo malého rodinného soustružnictví. Co dělá jejich logo na stránce pro chovatele kudlanek?
Jasně, ten žebřík bude od nich!
Rodinné soustružnictví má nového zákazníka. Vy a vaše kudlanka žebřík. Všichni jsou spokojeni.
Věřte nebo ne, akvizice se může schovávat i pod samotným pojmem akvizice ve slovníčku marketingových pojmů. Pokud máte pocit, že jste snadno pochopili, co pojem akvizice znamená (a třeba jste se i pobavili u pasáže s kudlankou), možná svůj marketing příště svěříte právě Malé marketingové.
Akvizice je zkrátka stará jako marketing sám a číhá na každém rohu. Pokud nečíhá, děláte svůj marketing špatně.
Zpět na marketingový slovník pojmů