V marketingu rozumíme akvizicí proces získávání zákazníka.
Jsou to veškeré kroky, které činíme proto, aby mezi námi a uživatelem, který sleduje náš obsah, vznikl vztah prodávající – kupující.
A nejedná se jen o cílený emailing, PPC, všemožná vyskakovací okna, která tvrdošíjně vyžadují pozornost, sotva stránku navštívíte. Akvizice je třeba i logo firmy na externím webu.
Může to vypadat asi takto:
Právě zařizujete terárium pro svoji novou kudlanku nábožnou a na webu pro chovatele pátráte, jaká by měla být v teráriu teplota a v kolik by mělo zhasnout světlo. Zaujme vás nápaditý žebřík, po kterém kudlanka na ilustračním obrázku šplhá.
Takový musí mít moje kudlanka taky! Kde ho najdu?!
V nabídce chovatelských potřeb není, ale očima jste v patičce zavadili o logo malého rodinného soustružnictví. Co dělá jejich logo na stránce pro chovatele kudlanek?
Jasně, ten žebřík bude od nich!
Rodinné soustružnictví má nového zákazníka, vy a vaše kudlanka žebřík, všichni jsou spokojeni.
Věřte nebo ne, akvizice se může schovávat i pod samotným pojmem akvizice ve slovníčku marketingových pojmů. Pokud máte pocit, že jste snadno pochopili, co pojem akvizice znamená (a třeba jste se i pobavili u pasáže s kudlankou), možná svůj marketing příště svěříte právě Malé marketingové.
Akvizice je zkrátka stará jako marketing sám a číhá na každém rohu. Pokud nečíhá, děláte svůj marketing špatně.