Jak zjistíte, co, kdy, kde a jak? A hlavně za kolik a co z toho?
Kudy dostanete své produkty a služby ke správným lidem?
Co můžete považovat za dobrý výsledek a co je naopak propadák?

Než se budete pouštět do jakýchkoliv větších akcí, měli byste znát odpovědi na všechny tyto otázky. Vytyčte si jasnou, dlouhodobě udržitelnou marketingovou strategii svého podnikání na 12 měsíců dopředu. Poznejte zákazníka a sdělte mu srozumitelně svou nabídku. Spočítejte, na kolik zákazníků dosáhnete a zda se vám to vyplatí.

Zkrátka…

  • Dejte přednost profitabilním kanálům, ty ostatní uložte ad acta.
  • Nastavte si motivační, ale reálné cíle.
  • Vytvořte trefnou marketingovou komunikaci, získejte pozornost, opatřete si věrné zákazníky.
  • Vše krok za krokem v souladu s marketingovým plánem.

Chtějte data, používejte data

Střílet od pasu a zároveň trefit cíl umí málokdo. Ve světě marketingu spíš nikdo. Právě proto by vás mělo zajímat nejen to, kolik bude váš marketing stát. Ale především to, co za něj dostanete.

“Analýzu klíčových slov vám uděláme za dvacet tisíc, posty na sítích zpromujeme za třicet, za emailingovou šablonu dáte patnáct tisíc, webové stránky vám upravíme a přepíšeme za padesát a rozpočet na PPC reklamy bude pět…”

Když na vás někdo vytasí syrový rozpočet (ano, stává se to), znáte v lepším případě finální cenu. Ale nejzásadnější otázky každého, kdo chce dělat marketing ziskově, zní jinak:

  • Zastihnu své zákazníky online či offline?
  • Jakými kanály je zastihnu?
  • Kolik potenciálních zákazníků v kanálech je?
  • Jakou mám šanci na zásah? (Potenciál, reakce, CTR.)
  • Kolik mě bude komunikace v daném kanálu stát? (Za proklik nebo paušálně.)
  • Jaké % konverze mohu v daném kanálu očekávat?
  • Co průměrná výše zakázky?
  • A co frekvence nákupu?
  • Jaká je plánovaná tržba a jaký je hrubý zisk?

Dokonce se můžete ptát, co by to stálo, kdybyste chtěli zasáhnou celý konkrétní trh a co by z toho bylo.

Nebo co by stálo zasáhnout polovinu, čtvrtinu, desetinu…

Najdou se tací, kteří vám budou tvrdit, že to nejde. Vaším úkol je vydržet a trvat si na svém. Můžete totiž chtít ještě víc.

  • Určit cíl v objednávkách, obratu (za den, měsíc, rok…)
  • Stanovit maximální možné náklady na marketing (podíl nákladů na obratu) a chtít je dodržet.

Marketingová strategie a jak vlastně vypadá

Samozřejmou součástí marketingové strategie jsou:

  • kreativa a výběr vhodných formátů (článek, post, video, záznam, tiskovina…)
  • seznam témat na každý měsíc – takový, který respektuje analýzu klíčových slov a zároveň odráží zájmy vašeho cílového publika (tedy v překladu: píšete obsah pro lidi, ten by vám ovšem měl pomáhat i v žebříčcích vyhledávání)
  • seznam postů na každý měsíc
  • media plán

Nebojte se si dupnout a chtít nejméně na 3 měsíce:

  • akční plán – seznam aktivit, výsledků, popis aktivit, zodpovednost, počet hodin
  • rozpočet – náklady interní, náklady třetích stran
  • monitoring – seznam metrik a nástrojů, které budou monitorovat, zda se držíte veličin stanovených výše

Zkrátka chtějte znát a vědět vše, co vám pomůže zodpovědět otázky co, kdo, kde, kdy, jak, kolik, za kolik a do kdy.

Trvejte na tom, abyste v každém okamžiku věděli co děláte, kolik vás to bude stát a co to má přinést.

Tvorba a dodržování marketingové strategie a její aktéři.

Webinář tvorby marketingové strategie: pro ty, kteří chtějí být kormidelníky

Moment, to je spoustu řečí o tom, co je to marketingová strategie, ale nebyla tu především řeč o webináři? 

Byla a ještě bude. Vše, co jsme si řekli výše, jednoduše muselo zaznít. Jakkoliv je marketingová strategie podstatná záležitost, znovu a opět se objevují takoví, kteří tvrdí, že není potřeba. A jejich očekávání se pak znovu a opět neplní.

Jak by taky mohla, když ani neví, co mají (mohou) očekávat.

Vy už víte, že marketingová strategie určuje směr, kterým má smysl se vydat a který má smysl držet. A tak má i smysl bavit se dál.

Webinář pod drobnohledem aneb co vás čeká

O čem všem si budeme povídat?

Zákazník

  • Definujete jasné zákaznické skupiny a stanovíte jejich profitabilitu.

Výběrový komunikační mix

  • Rozkoukáte se v nástrojích marketingu od podpory prodeje přes přímý marketing, PR, reklamu až po osobní prodej.
  • Vyberete komunikační mix, který pasuje k vašemu byznysu.

Výpočet potenciálu, tržby, náklady, zisk

  • Nastavíte jasné metriky a nástroje pro monitoring.
  • Vypočítáte potenciál komunikačního mixu – jednoznačné tržby, náklady a zisk.
  • Získáte informace o možném dosahu, zásahu a reakci v každém komunikačním kanálu.
  • Dostanete se k počtu zakázek či zákazníků, které můžete komunikačním mixem získat.
  • Stanovíte konverze, tržby, náklady a čistý zisk.
  • Vyberete nejvhodnější variantu komunikačního mixu podle svých finančních možností.

Smysluplné cíle

  • Definujete jasné, měřitelné a dosažitelné obchodní a marketingové cíle.

Optimalizace a obsah

  • Optimalizujete svůj byznys pro vyhledávače.
  • Vytvoříte svůj vlastní obsahový plán. Vyberete si takovou formu obsahu, která vám sedne a podstrčíte ji zákazníkovi pod nos.

Akční plán, rozpočet a monitoring

  • Rozvrhnete svůj jedinečný akční plán – harmonogram marketingových aktivit, stanovíte odpovědné osoby a určíte termíny splnění.
  • Vyčíslíte podrobný marketingový rozpočet včetně interních i externích nákladů.
  • Definujete metriky a výstupy pro monitoring.

Jednoduše řečeno se naučíte určovat…

  1. Kdo je zákazník a jaké užitky poptává.
  2. Jaká je cena a zisk.
  3. Které kanály jsou pro váš byznys nejziskovější.
  4. Potenciál jednotlivých komunikačních kanálů, kolik investujete a kolik dostanete.
  5. Varianty investic, které můžete využít.
  6. Cesty, přes které dostanete obsah na přední místa vyhledávačů.
  7. Jak tvořit obsah, který splní, co od něj (nejen vy) čekáte.
  8. Jaké aktivity zvolíte na každý měsíc, kolik to bude stát a jak změříte jejich dopad.

Mít dlouhodobě udržitelnou marketingovou strategii neznamená držet se zuby nehty plánu, který se měsíce nemění. Znamená to, že vaše strategie obsahuje konkrétní čísla, metriky, formáty a způsoby, které můžete měnit dle aktuální situace na trhu a dosažených výsledků. Daří se vám lépe? Super, neplýtvejte potenciálem a cíle okamžitě zvedněte. Daří se vám hůř? Také dobrá zpráva, protože marketingová strategie napoví, kde je zakopaný pes.

Nejste na to sami

Kromě našich rad dostanete k ruce i šablonu marketingového plánu. Obsahuje kolonky a kategorie pro všechno, o čem jsme hovořili výše + vzorce a výpočty.

  • Šablona je ve formátu .xls, do kterého můžete zapisovat.
  • Je nastavená na přímé výpočty i grafické ztvárnění výsledků.
  • Obsahuje veškeré výpočty a vzorce, které budete potřebovat. Stačí jen doplnit údaje, výsledek se vypočítá automaticky.
  • Výpočty a výsledky se zobrazí vždy ve 4 variantách – při investici 100 %, 75 %, 50 % a 25 %. + Máte k dispozici jednu volnou kolonku, do které můžete doplnit výši investice dle vlastního uvážení.

Pro zkušeného marketingového specialistu není těžké šablonu vyplnit. Pokud však s marketingovou strategií máte co dočinění poprvé, může to být oříšek. Na webináři se dozvíte, jak se s jednotlivými kolonkami popasovat.

Kdy?

Ve čtvrtek 30. září.
Od 13:00 do 14:30 nejpozději.

Kde?

Na platformě Clickmeeting. Link vám dorazí po registraci mailem.

Těší se na vás…

Jana Eckhardtová – zakladatelka marketingové agentury, externí marketingová manažerka s více než 12 lety praxe a zkušenostmi z desítek firem napříč nejrůznějšími obory

Michaela Vařeková – specialistka na textaci (nejen) online formátů, marketingová nadšenkyně, kterou vedle tvorby obsahu baví také obsah plánovat

Za kolik?

Zdarma. Jak už jsme si řekli, naším cílem je, abyste se v marketingové strategii naučili chodit. A možná si také udělali lepší obrázek o marketingu a lidech, které marketing živí 🙂

Co potřebujete?

Čas, dobrou náladu a fungující připojení. Na všechno ostatní jsme tu tentokrát my.

Zní to zajímavě?

V tom případě nám bude ctí vám tvorbu marketingových strategií přiblížit.

Registrujte se teď hned

Těšíme se na Vás!

Share on facebook
Share on linkedin
Jana Eckhardtová

22. 7. 2021

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

webinář prodávejte na Amazonku Webinář: Prodávejte na Amazonu - Zajímá vás, jak obchodovat na Amazonu, nejrychleji rostoucím online tržišti na světě? Přesně na tom tržišti, kde průměrná útrata uživatele… přečíst článek
Markeťák/markeťačka sociální sítě | Malá marketingová Hledá se Linkedin koordinátorka - Malá marketingová agentura se sídlem v Brně s radostí přivítá 3 nové kolegyně na zkrácený úvazek 60 hodin měsíčně. Vítáme: Maminky, jimž… přečíst článek
nebojte se úspěchu Nebojte se uspět! - Víte, že marketing může odvádět 100% práci a stejně se vám může z vašeho pohledu “lepit smůla na paty”? přečíst článek
Markeťák/markeťačka sociální sítě | Malá marketingová Hledá se markeťák/markeťačka se zaměřením na Social Media - Malá marketingová agentura se sídlem v Brně s radostí přivítá novou kolegyni či kolegu na celý úvazek. Kdo jsme Jsme Malá marketingová.… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.