vaše otázky & naše odpovědi
Co všechno obsahuje marketingový plán?
- Situační analýza
- Produkty, služby, konkurence
- Segmentace a targeting – definice cílových skupin (popis, potřeba, kdy/kde se nachází, jaký je možný dosah a zásah v jednotlivém komunikačním médiu. Výše investice a výnosů pro 100%, 75% a 50% zásah).
- Positioning – definice jednoznačné pozice na trhu v jednotlivých segmentech.
- Marketingové a obchodní cíle (dosah, zásah, kontakt, prodej).
- Sestavení komunikačního mixu (výběr profitabilních komunikačních kanálů na dané období)
- Publikační plán – témata a formáty napříč komunikačními kanály směřujícími k cílovým skupinám.
- Mediaplán – výběr online i offline médií pro public relations
- Sestavení tzv. akčního plánu (harmonogram marketingových aktivit v průběhu 6 – 12 měsíců. Popis činnosti. Odpovědná osoba. Hodinová dotace. Náklady na pracovníka.)
- Rozpočet na období 6 – 12 měsíců (počet hodin a finance na zajištění, detailní harmonogram).
- Monitoring (návrh nástrojů pro vyhodnocení marketingové komunikace použitých marketingových kanálů).
Chci vidět nějaký výstup!
Podívejte se na šablonu marketingového plánu s ukázkou.
Proč potřebuji marketingový plán?
Abyste získali odpovědi na výše uvedené otázky a vaše investice/snaha byly korunovány úspěchem.
Kolik stojí marketingový plán?
Cena za zpracování kompletního marketingového plánu pro jednu společnost na 12 měsíců se pohybuje v rozmezí mezi 30 – 40.000 Kč plus DPH.
Jak dlouho trvá sestavení marketingového plánu?
Sestavení marketingového plánu je koncipováno do 3 etap a dle zkušeností trvá cca měsíc až 6 týdnů. Vyžaduje 2 – 3 společná setkání a pružné předávání dat. Čím lepší vstupní informace, tím rychlejší zpracování.
Jaký je nejbližší volný termín?
Ve většině případů jsme schopny zahájit spolupráci do jednoho až dvou měsíců od oslovení.