Pouze jasná data použitelná v praxi
Šablona marketingového plánu má svoji osmiletou historii. Od dlouhosáhlých analýz dospěla k datům, které jsou v praxi okamžitě využitelná. K datům, která potřebujete vy majitelé a marketéři firem k rozhodování. Odpovídá na zásadní otázky co, kdo, kde, kdy, jak, kolik, za kolik a do kdy. V každém okamžiku víte, co děláte, kolik vás to bude stát a co to má přinést. Odpovídá majitelům na otázky Kolik za kolik a kdy? A nám marketérům poskytuje jasné páky na dosažení cílů.
Obsah Šablony marketingového plánu
Zákazník
- Definujete jasné zákaznické skupiny a stanovíte jejich profitabilitu.
Optimální komunikační mix
- Vyberete komunikační mix, který pasuje k vašemu byznysu.
Výpočet potenciálu, tržby, náklady, zisk
- Nastavíte jasné metriky a nástroje pro monitoring.
- Vypočtete potenciál komunikačního mixu – jednoznačné tržby, náklady a zisk.
- Získáte informace o možném dosahu, zásahu a reakci v každém komunikačním kanálu.
- Dostanete se k počtu zakázek či zákazníků, které můžete komunikačním mixem získat.
- Stanovíte konverze, tržby, náklady a čistý zisk.
- Vyberete nejvhodnější variantu komunikačního mixu dle finančních možností.
Jasné a dosažitelné cíle
- Definujete jasné, měřitelné a dosažitelné obchodní a marketingové cíle.
Optimalizace a obsah
- Optimalizujete svůj byznys pro vyhledávače.
- Vytvoříte svůj vlastní obsahový plán.
Akční plán, rozpočet a monitoring
- Rozvrhnete svůj jedineční Akční plán – harmonogram marketingových aktivit, odpovědné osoby a termíny splnění.
- Vyčíslíte podrobný marketingový rozpočet – interní i externí náklady.
- Definujete jasné metriky a monitoring.
Vzorce a výpočty
- Šablona je ve formátu .xls, do kterého můžete zapisovat.
- Šablona je nastavena na přímé výpočty i grafické ztvárnění výsledků.
- Obsahuje veškeré výpočty a vzorce, které budete potřebovat. Stačí jen doplnit, výsledek se vypočítá automaticky.
Variantní řešení
Výpočty obsahují vždy 4 varianty:
- výsledky při 100% investici
- výsledky při 75% investici
- výsledky při 50% investici
- výsledky při 25% investici
- a jednu volnou variantu, kde si můžete zvolit investice dle vlastního uvážení.
1 – 12 měsíců
- Šablona je nastavena na 12 měsíců a obsahuje jednotlivé měsíční plány a rozpočty.
- Nejkratším obdobím je však 6 měsíců.
- Doporučuji se do marketingových aktivit opřít a nechat jim prostor po první 3 měsíce. Poté provést zhodnocení a popř. optimalizovat výsledky a výpočty dle reálných dat.
Nápověda
- Každá záložka obsahuje podrobné instrukce k vyplnění.
- Při každém kroku můžete využít marketingové návody, které podrobně popisu tvorbu marketingové strategie, ale nemyslím si, že to bude třeba.
- Kdykoliv se můžete poradit s námi, nejlépe e-mailem na jana@malamarketingova.cz. Zatím jsem navedla každého, kdo o to požádal.
Veškeré informace jsou online, takže se k nim můžete kdykoliv vrátit.
Obsah šablony marketingového plánu ještě jednou
- Segmentace aneb rozděl, zhodnoť a panuj – rozdělíte trh na zákaznické celky. Pochopíte, co zákazník žádá a kde je k zastižení online i naživo. Zhodnotíte atraktivitu segmentů a komunikaci upřete do těch s největším potenciálem. Potenciál. Dosah. Zásah. Modelace trhu. Náklady a výnosy v grafech.
- Postavení značky na trhu aneb odliš se nebo zemři – dáte hlavy dohromady v malém brainstromingu. Vychrlíte, co umíte lépe než konkurence a poté posoudíte objektivitu vašich tvrzení z hlediska hodnoty pro zákazníka i odlišnosti od konkurence. A definujete pevné místo na trhu.
- Obchodní a marketingové cíle aneb čeho toužíte dosáhnout a kdy – definujete obchodní a marketingové cíle a nezapomenete na základní pravidla a termíny.
- Komunikační mix aneb není jedno, kudy sdělení trousíte – rozkoukáte se v nástrojích marketingu od podpory prodeje přes přímý marketing, PR, reklamu až po osobní prodej. Zvolíte takové kanály, které pasují vašemu byznysu.
- Formy obsahu marketingové komunikace aneb není jedno, co říkáte – osvojíte si nákupní proces zákazníka od vzbuzení pozornosti až po prodej. Vyberete si formu obsahu, která vám sedne a podstrčíte ji zákazníkovi pod nos. Formy obsahu. Publikační plán. Media plán.
- Akční plán aneb tudy vede cesta – vytyčíte si přesný harmonogram marketingového snažení. Termíny i zodpovědnost. Spočítáte, kolik vás to bude stát a nastavíte monitorovací metriky. Aktivity. Zodpovědnost. Termíny. Rozpočet. Metriky.
Chytré rady do začátku
Pokud se pouštíte do tvorby marketingového plánu poprvé, využívejte šablonu a její jednotlivé části jako návod i inspiraci:
- Jak se podívat na věci i z jiných úhlů.
- Nakládejte s ní uvážlivě, ale nevažte se na stanovené úkoly příliš.
- Jedná se o dynamický dokument, který určuje směr a jednotlivé kroky k cíli. Nikoliv bezhlavé dodržování stanovených priorit nástrojů a cest.
- Vypracujte marketingový plán během jednoho měsíce a pusťte se do akce!
- Dívejte se okolo a zlepšujte, vypouštějte, přidávejte.
Na co se nejčastěji ptáte
Zvládnu šablonu marketingového plánu vytvořit sám?
- Ano, k tomu byla šablona vytvořena. Pokud si nebudete s něčím jisti, můžete využít návody na webu nebo si domluvit konzultaci. Ale věřím, že to zvládnete sami.
Kde získám všechna data?
- Z interních databází, zkušeností, od zákazníků, od kolegů, na internetu, ze statistik, popř. můžete provést svůj vlastní minivýzkum.
Kolik mi to zabere času?
- Dle mých zkušeností 30 – 40 hodin, tzn. zhruba za týden čistého času?
Kolik stojí zpracování marketingového plánu externí firmou?
- Záleží na tom, kdo vám ji zpracuje a v jakém rozsahu. Věhlasná agentura se bude pohybovat ve stovkách tisíc, menší agentura v desítkách a živnostník si může říct o pár tisíc. Otázkou je, co očekáváte. Doporučuji se vyhnout dlouhosáhlým analýzám, ze kterých nejste vůbec moudří a požadovat hlavně konkrétní výstupy, konkrétní plány na měsíc, konkrétní čísla – náklady, tržby, zisk.
Máte jinou otázku?
- Napište nám ji na jana@malamarketingova.cz.
Jste rozhodnuti?
ANO! Poté vyplňte objednávku, vyberte způsob platby a Šablona marketingového plánu je u vás za pár minut.
NE! Poté pokračujte níže.
Formulář pro objednávku vzoru marketingového plánu
Pořiďte si léty prověřený vzor marketingového plánu a v 7 krocích naplánujte marketingovou strategii podnikání/projektu na 12 měsíců.
Šablona marketingového plánu
1 000 Kč
+ 21% DPH 1 210 Kč
Jistěže se můžete podívat, co kupujete!
- A podívejte se na to hned:
1. Kdo je zákazník a jaké užitky poptává

2. Jaká je cena a zisk?

3. Které kanály jsou pro můj byznys nejziskovější?

4. Jak zjistím potenciál jednotlivých komunikačních kanálů? Kolik investuji a kolik dostanu?








5. Jakou variantu investice mám zvolit?

6. Jak se dostat na přední místa vyhledávačů?

7. Jaký obsah tvořit, aby zaujal?

8. Jaké aktivity zvolit každý měsíc, kolik to bude stát a jak to změřit?


Rozhodnuto?
Výborně, Šablona marketingového plánu za chvíli přistane do vašeho e-mailového účtu.
Hodně zdaru!
Formulář pro objednávku vzoru marketingového plánu
Pořiďte si léty prověřený vzor marketingového plánu a v 7 krocích naplánujte marketingovou strategii podnikání/projektu na 12 měsíců.
Šablona marketingového plánu
1 000 Kč
+ 21% DPH 1 210 Kč