Od analýzy k praxi
- Rozkoukejte se po trhu a nastavte i reálné cíle.
- Poznejte zákazníka jeho potřeby.
- Uvědomte si, kde ho můžete potkat online či naživo a jestli to stojí za to.
- Odhalte kanály marketingové komunikace, jejich klady i nešvary a vyberte ty, které pasují vašemu byznysu.
- Vytvořte trefnou marketingovou komunikaci a získejte pozornost.
- Vzbuďte důvěru, prodejte a opatřete si věrné zákazníky.
- Vytyčte cestu marketingové komunikace na rok dopředu.
- Pracujte podle marketingového plánu celý rok.
Šablona marketingového plánu pro váš byznys
Využijte našich marketingových zkušeností a pusťte se do komunikace sami. Ať už patříte mezi:
- Hledače systematických a dlouhodobě účinných řešení.
- Podnikatele a ředitele firem, kteří chtějí mít marketing pod kontrolou.
- Marketéry malých a středně velkých firem s citem pro detail.
- Malé nebo začínající podnikatele, kteří zatím nemají dostatek finančních prostředků na profi marketéry.
- Studenty, kteří se vydali cestou marketingovou.
Šablona vás povede za ruku 7 kroky marketingového plánu
- Situační analýza aneb jak to kolem vás vypadá – rozhlédnete se, co se děje kolem vás. Stanovíte priority a těch se budete v dalším období držet, dokud je nepřetavíte ve vítězství. SWOT. Konkurence. Produkt. Analytika.
- Segmentace aneb rozděl, zhodnoť a panuj – rozdělíte trh na zákaznické celky. Pochopíte, co zákazník žádá a kde je k zastižení online i naživo. Zhodnotíte atraktivitu segmentů a komunikaci upřete do těch s největším potenciálem. Potenciál. Dosah. Zásah. Modelace trhu. Náklady a výnosy v grafech.
- Postavení značky na trhu aneb odliš se nebo zemři – dáte hlavy dohromady v malém brainstromingu. Vychrlíte, co umíte lépe než konkurence a poté posoudíte objektivitu vašich tvrzení z hlediska hodnoty pro zákazníka i odlišnosti od konkurence. A definujete pevné místo na trhu.
- Obchodní a marketingové cíle aneb čeho toužíte dosáhnout a kdy – definujete obchodní a marketingové cíle a nezapomenete na základní pravidla a termíny.
- Komunikační mix aneb není jedno, kudy sdělení trousíte – rozkoukáte se v nástrojích marketingu od podpory prodeje přes přímý marketing, PR, reklamu až po osobní prodej. Zvolíte takové kanály, které pasují vašemu byznysu.
- Formy obsahu marketingové komunikace aneb není jedno, co říkáte – osvojíte si nákupní proces zákazníka od vzbuzení pozornosti až po prodej. Vyberete si formu obsahu, která vám sedne a podstrčíte ji zákazníkovi pod nos. Formy obsahu. Publikační plán. Media plán.
- Akční plán aneb tudy vede cesta – vytyčíte si přesný harmonogram marketingového snažení. Termíny i zodpovědnost. Spočítáte, kolik vás to bude stát a nastavíte monitorovací metriky. Aktivity. Zodpovědnost. Termíny. Rozpočet. Metriky.
Marketingový plán tvoříte:
- přímo v šabloně, která je ve formátu .xls,
- s pracovním sešitem, který vás vede krok po kroku,
- popř. s návody, pokud se do nějaké části chcete více opřít.
Veškeré informace jsou online, takže se k nim můžete kdykoliv vrátit.
Chytré rady do začátku
Pokud se pouštíte do tvorby marketingového plánu poprvé, využívejte šablonu a její jednotlivé části jako návod i inspiraci:
- Jak se podívat na věci i z jiných úhlů.
- Nakládejte s ní uvážlivě, ale nevažte se na stanovené úkoly příliš.
- Jedná se o dynamický dokument, který určuje směr a jednotlivé kroky k cíli. Nikoliv bezhlavé dodržování stanovených priorit nástrojů a cest.
- Vypracujte marketingový plán během jednoho měsíce a pusťte se do akce!
- Dívejte se okolo a zlepšujte, vypouštějte, přidávejte.
Na co se ptáte
Zvládnu šablonu marketingového plánu vytvořit sám?
- Ano, k tomu byla šablona vytvořena. Pokud si nebudete s něčím jisti, můžete využít návody na webu nebo si domluvit konzultaci. Ale věřím, že to zvládnete sami.
Kde získám všechna data?
- Z interních databází, zkušeností, od zákazníků, od kolegů, na internetu, ze statistik, popř. můžete prosvést svůj vlastní minivýzkum.
Kolik mi to zabere času?
- Dle mých zkušeností 30 – 40 hodin, tzn. zhruba za týden čistého času.
Formulář pro objednávku vzoru marketingového plánu
Pořiďte si léty prověřený vzor marketingového plánu a v 7 krocích naplánujte marketingovou strategii podnikání/projektu na 12 měsíců.
Šablona marketingového plánu s ukázkou
+ pracovní sešit s podrobnými návody
750 Kč
+ 21% DPH 907, 50 Kč