Tak jo, chatboty nám začaly pomáhat tvořit texty. Umí to a my to s nimi umíme taky. Rozhodně je lepší než rezavým drátem do oka. A nejen to. Je to ještě lepší!

Víte, co chcete sdělit, ale nevíte jak?

Texty vygenerované chatbotem mají hlavu, patu i smysl, informačně nejsou plytké. Rozhodně je to dobrá pomoc, když víte, co chcete sdělit, ale nevíte, kde a jak začít. Než abyste se dvě hodiny trápili, požádáte chatbot o nápovědu. A on vám vyplivne ucelený text, který vás nakopne v tom nejlepším smyslu slova! Tedy pokud to s ním umíte.

 

S chatbotem / AI copywriterem je to totiž jako s jakýmkoliv jiným nástrojem. Pokud do mixéru dáte správné ingredience, ve správném pořadí a stisknete to správné tlačítko, umíchá vám skvělé těsto. A když ne… prostě něco umíchá, ale nebude to ono. Stejně tak ChatGPT. Umí toho hodně, ale bez správných přísad to bude nemastné a neslané. A těmi přísadami je vaše know-how.

Texty z pera AI mají svá ALE, ne že ne

Jestli jste si mysleli, že zapnete chatbota, poručíte mu (nebo poprosíte, záleží na osobních preferencích), ať vám vyčaruje skvostný článek na blog o OEE nebo post o novém modelu tepelného čerpadla a do minuty budete mít hotovo, tak chyba lávky. Pravděpodobně vám vyplivne informačně hodnotný text (pokud se správně zeptáte a nasypete mu do virtuální hlavičky dost informací o vašem produktu/službě na to, aby vám nezopakoval přesně to, co těm deseti před vámi), ale emoce… ty budete hledat marně. 

Ti ostřílenější můžou namítnout, že stačí specifikovat tone of voice. Ale i ten rozjuchaný výsledek se spoustou emotikon (na to je expert Deeply) je pořád jaksi jalový. Což je (alespoň na nějakou dobu) přesně ten důvod, proč se copywriteři nemusí hromadně bát a skupinově rekvalifikovat. Osobnost pisatele prostě zastoupit neumí ani ten nejpromakanější chatbot.

Sice si občas vymýšlí, ale aspoň o svých slabinách ví

Onu emoční chudobu mi při znal i sám chatbot v textu, který jsem si na tohle téma nechala vygenerovat. 

„Zdá se, že chatboti jsou novou vlnou v digitálním světě. Pokud potřebujete napsat text rychle a efektivně, může chatbot být užitečným pomocníkem. Nicméně, jedna věc, která se může ztratit při použití chatbotů, je osobnost a emoce pisatele.

Je sice pravda, že chatboti mohou produkovat krásné a precizní texty, ale většinou chybí lidský dotek, který textu dodává osobnost. Když píšeme ručně, používáme specifické výrazy a emoce, které podtrhují naši osobnost a styl. S chatbotem však získáte jen strojově generovaný text, který chybí tuto lidskou přidanou hodnotu.“

 

Texty generované chatboty: Co na ně říkají vyhledávače a jak ovlivňují SEO?

Jedna z nejdůležitějších pouček copywritera zní: pište pro lidi. Ale potencionální zákazníci se k obsahu na webu nedostanou, když bude ležet kdesi na šedesáté pozici na Googlu. A i když vyhledávače obecně neřeší (alespoň zatím), jestli texty generoval chatbot nebo psal člověk, vyhledávací algoritmy analyzují obsah stránky i z hlediska originality, SEO a relevance pro dané vyhledávací dotazy.

A pokud si tři firmy nechají vygenerovat produktový popisek nebo blogový článek na stejné téma (bez toho, aby zadaly kontext a robota nabreefovaly), výsledky budou velmi podobné. Tudíž je vyhledávače mohou vyhodnotit jako nekvalitní a vy si spíš uškodíte, než pomůžete.

AI copywriter je šikovný nástroj, ale copywritera nenahradí

Takže ve zkratce: chatbot je super pomocník, copywritera ale nenahradí a psaní jako řemeslo rozhodně není mrtvé. Naopak.

Pokud chcete, aby vaše texty měly osobnost a emoce, můžete zvážit najmutí skutečného pisatele. Tento zkušený profesionál vám vytvoří nejen přesný a strukturovaný text, ale najdete v něm vaše osobní nápady a emoce.

Jana Eckhardtová

21. 4. 2023

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie , ,

marketingový plán ležící na dřevěném stole Marketingový plán nebo rozpočet na komunikaci. Ideální čas se do nich pustit je právě teď - Je totiž dobré mít základní směr, kterým nadcházející rok vyrazíte. Buďte ale flexibilní a nebojte se změn nebo experimentů. Inspirovat… přečíst článek
dobrý obchodník je nad zlato Miluju PRAVÉ obchodníky. Jsou pro firmu nad zlato! - Naučte své obchodníky generovat nové zákazníky/leady pohodlněji. Objevte „nové“ akviziční kanály a potenciál, který skrývají. přečíst článek
Doplňte váš komunikační mix o direct mail Direct mail není krok zpět. Zkuste ho přimíchat do komunikačního mixu - Osobním dopisům ještě neodzvonilo. Přidejte je do vašeho komunikačního mixu a zkuste zaujmout i ty, kteří upřednostňují starý dobrý papír. přečíst článek
Zákazníka jenom mlátíme parametry a čekáme, že si z toho sedne na zadek, říká Lucie Zitterbartová o B2B komunikaci - Co obnáší B2B marketing a proč je nejlepší témata pro B2B komunikaci hledat u koncového zákazníka? Na otázky odpovídala copywriterka… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.