CTA

Zkratkami z počátečních písmen anglických termínů se marketing jen hemží. CTA aneb call to action, v češtině výzva k akci, je základním stavebním kamenem každého e-shopu. Je to přesně ten prvek, který uživatele “nutí” k nákupu, registraci, stáhnutí souboru, vyplnění dotazníku (…), zkrátka k tomu, co od uživatele zrovna potřebujete. 

Význam tlačítka se často podceňuje, což je škoda, protože, věřte tomu nebo ne, o tom, jestli uživatel kýženou akci provede, často právě tlačítko rozhoduje. 

Ať už vlastníte e-shop nebo jste si třeba připravili ke svému produktu či službě vizuálně i informačně lákavou landing page či snad nabízíte zdarma ukázku ze svého e-booku, věnujte CTA vždy speciální pozornost. 

Rozhodující je velikost tlačítka, jeho barva – ideálně taková, která praští do očí a zároveň nebude v designu celého webu působit jako pěst na oko (ne, ač se to nemusí zdát, tyto dva požadavky opravdu nekolidují), okolní činitele jako například odpočet času, který zbývá do vypršení akce nebo třeba pár hezkých šipek, které na tlačítko upozorní. 

A především text tlačítka. Je tak důležitý, že jsem s ním záměrně “odskočila” na další řádek. Žádné nudné, tuctové, stokrát oprané obraty. Zapojte fantazii, dejte si čas, nebo se s někým poraďte. Stojí to za to, vážně.