Co je digitální marketing?
Když si vygooglíte výraz digitální marketing, předhodí vám vyhledávač souvětí nejasného významu:
Digitální marketing využívá nespojitou číselnou formuli. Jeho potenciál je ovlivněn charakteristickými znaky nových médií.
Pecka. A co tím tedy chtěl básník říci?
Digitální marketing je poněkud nešťastná formulace.
Pod digitální marketing spadá direct mail, sociální sítě, emailing, telemarketing, obsah webů včetně SEO a také hry, mobilní aplikace, e-booky. Poslední tři zmiňované vyřazují online marketing coby kandidáta na lepší a obratnější název, protože nevyžadují připojení, ale marketing mohou obsahovat stejně tak dobře jako direct mail.
Takže. Co z toho vyplývá? Pojem “digitální” neoznačuje rysy daného marketingu, nýbrž povahu nosiče. Digitální marketing zahrnuje jakékoliv marketingové sdělení a jeho náležitosti, které můžete vidět, slyšet nebo snad dokonce cítit či nahmatat prostřednictvím některého nového média. Mobil, tablet, počítač, televize, virtuální realita… digitální nosiči všech zemí, spojte se!
V dobách, kdy jsme žádných z těch superchytrých a superpraktických komunikačních prostředků neměli, frčel asi tištěný marketing, nebo co.
Ehm. Už jste asi pochopili, že se mi pojem digitální marketing nelíbí. Ale pokud současnou nejčastější formu distribuce marketingových sdělení mermomocí chceme nějak označovat, pak je asi digitální marketing cesta. Nic lepšího nikdo zatím (bohužel) nevymyslel.