Instagram

Fotky a videa. Všeho a všude. Mobilem nebo zrcadlovkou, výborné i horší kvality, nemastné neslané, tisíckrát ohrané motivy i neotřelé nápady, které pohladí nejedno estetické cítění. Tohle všechno na Instagramu najdete. Stačí si stáhnout do mobilu aplikaci a sociální síť máte vždycky “po ruce”. 

Na Instagramu můžete aktivně přidávat vlastní fotografie a videa nebo jen pasivně sledovat témata, která s vámi rezonují. Cestu vám proklestí hashtagy

Instagram má mnoho funkcí, dá se po různu propojovat s jinými sociálními sítěmi, můžete mít účet svůj i účet firemní, dá se přes něj dobře prodávat a dokonce i dobře vydělávat. Stačí vám “jen” pár desítek tisíc followers. 

Čas od času dostávám otázky na to, jestli má ten Instagram smysl, jestli do něj investovat čas a peníze, jestli vyrazit na školení a tak dále. Univerzální odpověď se jako obvykle hledá těžko.

Je potřeba vzít v úvahu řadu proměnných: 

  • Na Instagramu se točí obrovské peníze, ale pokud je vaše podnikání z těch, jehož cílová skupina na Instagram nechodí, pak ne, Instagram pro vás smysl nemá. 
  • Pokud naopak cílovku na síti máte, ideálně pokud máte i zkušenost z jiných sítí a víte, že třeba z Facebooku vám obchody v uspokojivém poměru cena výkon plynou, dost možná má smysl obrátit pozornost i na Instagram. 
  • Co se školení týče, dovolím si svoji radu trochu rozvést. Pokud dostanete tip na perfektně zvládnutý kurz, kde vám během pár hodin přednášející shrne základy, nejdůležitější funkce a ještě stihne přihodit tipy a trendy, prosím, klidně si na kurz vyražte. Nepochybně takový kurz někde někdo vede.

Osobně bych volila jinou cestu. Načetla bych si články s tipy na instagramový marketing – na internetu je jich dostupných dost a s užitečným obsahem – a následně bych si domluvila individuální konzultaci. Dělám to tak víceméně pokaždé, když se chci něco nového naučit. Zeptám se pouze na to, v čem nemám jasno. Šetří mi to čas i peníze. 

Na závěr si dovolím dvě rady, i když se vám možná budou zdát samozřejmé. Jednu coby markeťačka: myslete na to, že stejně jako vy chce prodávat na Instagramu kupa dalších lidí. Obrňte se trpělivostí a nečekejte zázraky. Chce to čas a vůli. 

A jednu jako člověk: svět na Instagramu není skutečný, je to jen koláž z toho “nejlepšího”, co se ostatním povedlo. Málokdo vám přizná svoje neúspěchy, přešlapy, kotrmelce, zato se vám rád pochlubí tím, že jezdí na hezčí dovolené, peče hezčí zákusky, sedí v hezčí kanceláři a sotva ráno proloupne oko, je mnohem hezčí než vy. Tak tohle všechno možná je, ale také nemusí být pravda, záleží na úhlu pohledu a času, který autor aranži fotografie obětoval. Myslete na to a nenechte se tím zvyklat. Stejně jako jsem dřív psala k Facebooku, Instagram je dobrý sluha, ale zlý pán. Nedovolte, aby vám panoval.