Nebo taky chlápek od vedle, člověk z lidu, prostě někdo, kdo si přeje dokonale splynout s okolím, nevybočovat, nestrhávat pozornost, zapadnout. Jeden z nás je marketingový archetyp, pravzor, typický příklad, prototyp.
Taktika skvěle zabírá u produktů nebo služeb běžné denní potřeby s nízkou cenou. Jeden z nás také běžně apeluje na odlišnost od dražších značek. Ty jsou totiž pro bohaté, případně pro elitu – a ti jsou z “davu” vyloučeni.
Určitě si vybavíte (možná nejeden) případ, kdy politik v kampani dojemně prohlašoval “jsem jeden z vás”. Provedení se liší – politik pochopitelně potřebuje být vidět, nezapadat, nesplývat – ale principy jsou stejné.
“Jsem jeden z vás, vyrostl jsem ve stejných podmínkách, rozumím vašim každodenním problémům, já vás ochráním, já vám pomůžu …”
Jeden z nás je totiž ztělesněním jakési vzájemnosti, náležení k určité komunitě. Až bude příště nějaký kandidát vykřikovat, že on je “jedním z vás”, budete vědět, že používá marketingový archetyp starý snad jak lidstvo samo.