Layout

Rozmístění jednotlivých prvků na webové stránce. To je layout. 

Kde bude logo?

Kam dáme hlavní navigaci? 

Jaké vybereme fotky? 

Kam dáme obrázky? 

Upíchneme fulltextové vyhledávání zrovna sem? 

Jakou podobu bude mít zápatí? 

Tyto a další otázky si musí položit webdesignéři, když stránku navrhují. Layout webové stránky je kumšt jak se patří. 

Designér musí jednak vyhovět jakýmsi vžitým zvyklostem a dbát na použitelnost. Uživatel tak nějak předpokládá, že logo uvidí vlevo nahoře, vpravo nahoře nebo dole na stránce najde okénko “hledat”, v menu by měl snadno rychle objevit kontakty/otevírací dobu (…), žhavé novinky a tipy by měly strhávat pozornost už z úvodní stránky. 

Zároveň je samozřejmě žádoucí, aby byl layout v čemsi inovační, nápaditý, aby nenudil.  

Teď už víte, že to, co z velké části prodává váš produkt uživateli, který na vaše stránky zavítal, je právě layout webu – výkladní skříň vašeho internetového prostoru.