Pojďme si dopřát maličké vzdělávací okénko a vysvětlit si rozdíly mezi pojmy logo, logotyp a piktogram. Dost často se totiž lidem pletou.
Logotyp je graficky vyvedený název společnosti. Jen název, žádný obrázek.
Obrázek naopak obsahuje piktogram. Ten zase nemá název.
Nu, a logo, to je spojení logotypu a piktogramu.
Když se teď podíváte trochu výše, možná trochu výše a lehce vlevo, uvidíte logo Malé marketingové. Určit, že zelený slon je piktogram, “alá” marketingová logotyp, že to celé dohromady dává logo a že logotyp bez piktogramu v tomto případě nedává smysl, pro vás už nyní bude hračka.
Jinde samozřejmě může fungovat jedno bez druhého. Sony ani Baťa nemají piktogram a Volkswagen zase nemá logotyp, přesto značku každý pozná.
A právě o značku tu jde. Logo si společnosti, firmy a instituce vybírají proto, aby jejich značka byla snadno rozpoznatelná a každému, kdo už někdy logo viděl, okamžitě naskočilo “aha, tohle už znám!”.
Samozřejmě se hodí, když má logo nápad, šmrnc, styl a je snadno zapamatovatelné, ale ruku na srdce – kdy nastane v marketingu situace, aby se nápad, šmrnc a styl nehodily?