Co, kdy, kde, komu, jak.
Co řeknete o svém podnikání, o svých produktech či službách, kdy to vypustíte do světa, kde – jestli na webu, v newsletteru, na sociální síti nebo někde úplně jinde, komu – vaší cílové skupině – a jak – jakou formou, jakými prostředky, abyste maximalizovali šanci, že se z osloveného stane váš zákazník.
Tohle všechno řeší marketingový plán. Obvykle se sestavuje na rok, s úpravami po čtvrt až půlroce. Když se ohlédnu u svých klientů zpět, vidím, kde se dařilo více a v čem budeme pokračovat, v čem se naopak dařilo méně a pak zvážím, zda aktivitu pozměníme nebo zastavíme úplně. Ale samozřejmě musím dát plánu šanci na to, aby se osvědčil. Proto ty úpravy po čtvrt, častěji po půlroce zkušební doby.
Mít plán je v marketingu stejně důležité jako kdekoliv jinde. Proto, aby vaše komunikace měla hlavu, patu a především smysl – aby přinášela výsledky.
Pro ty z vás, kteří marketingový plán zvažují, jsem připravila vzor s ukázkou. Pokud jste zvědaví, jak jste na tom s marketingovou gramotností a plánováním marketingu, vyzkoušejte si náš marketingový test.