Jakákoliv reklama, na kterou narazíte na internetu, je online reklama.
Oproti jakékoliv “offline” reklamě má online reklama tu výhodu, že se dá v obrovské spoustě případů vcelku přesně zacílit. Zatímco s billboardem u dálnice nebo reklamou v televizi tak trochu spoléháte na štěstí, online reklamu můžete zobrazit pouze těm, o jejichž pozornost opravdu stojíte.
Je to díky (nebo kvůli) tomu, kolik věcí o sobě více či méně záměrně v dnešní době prozrazujeme, a kolik ze svého soukromí dáváme ve virtuálním světě všanc. Pak na nás vyskakují třeba PPC reklamy s nabídkou produktů, které nás “náhodou” zrovna zajímají. Nebo dokonce s nabídkou produktů, o kterých jsme právě s někým jenom mluvili.
PPC jsem z celé škály nástrojů online marketingu vybrala jako příklad zcela záměrně, protože zrovna s těmi se na cílovku míří opravdu dobře.