Výkonnostní marketing

Tak nějak předpokládám, že máte alespoň hrubou představu o tom, co je to marketing. Pokud ne, račte si pojem osvojit zde a pak se vraťte. Mrkneme společně na jednu marketingovou “větev” – výkonnostní marketing. 

Jak vyplývá z názvu, výkonnostní marketing je zaměřený na zvýšení počtu registrací, přihlášení, poptávek, objednávek, prodejů (…), zkrátka na vyšší počet měřitelných akcí. 

Čím vyšší konverze – tedy počet těch, kteří udělali to, co jste chtěli – tím výkonnější váš marketing je. 

Typickým příkladem akce výkonnostního marketingu jsou PPC kampaně, výkon webu jde ruku v ruce s tím, jak dbáte na UX a UI, dobrý a důvěryhodný je váš obsah – tedy jaká je úroveň copywritingu, zda průběžně analyzujete návštvěvnost a chování na webu. 

Stejně jako ve sportu, ani v marketingu není výkon něco, co jednou získáte a nikdy neztratíte. Marketing se musí vymýšlet, sledovat, měřit, optimalizovat – pak je teprve správně výkonný. 

Kdyby Barbora Špotáková pověsila po Pekingu oštěp na hřebík a oprášila jej až před Londýnem, sotva by se na Olympiádu klasifikovala. Natož aby si dovezla druhé zlato. 

Nedá se svítit. Pokud i vy chcete přední příčky jako Bára, musíte makat jako Bára.