Na jedné lodi a přesto u jiného vesla. Mluví stejnými jazyky, sedí ve stejné firmě, ale kopou každý za svůj tým. Obchodníci se soustředí na cíle a prodej, zatímco marketéři se věnují kreativní strategii a brandingu… a někdy to mezi nimi prostě (trochu) skřípe. Jenže výsledky přináší jen spolupráce. Vždycky.
Jak vytřískat ze spolupráce obchodu a marketingu co nejvíc?
Můžete je zavřít do jedné místnosti, zhasnout a zamčít… a čekat, kdo přežije.
Nebo to udělat chytře.
Ukažte jim, co může jeden druhému nabídnout! Obchodník je ten v první linii. Denně komunikuje se zákazníky. Ví, co zákazníky trápí a co chtějí. Za tyhle informace by markeťák prodal i vlastní babičku. A přitom nemusí. Stačí se zeptat. Marketér zase loví nové kontakty a ví, jak udržet pozornost těch stávajících, což je pro obchodníka něco jako najít studánku uprostřed pouště.
Takže jak by to mohlo/mělo/může ideálně fungovat?
Kde jsou třecí plochy obchodu a marketingu? Jak zařídit, aby obě strany spolupracovaly, a jak rozdělit zásluhy?
O tom už byl náš únorový webinář, kde jsme krátce a stručně rozebraly, jak může taková fungující kooperace mezi obchodem a marketingem v B2B vypadat a především, co firmě přinese.
Paráda, chci si pustit záznam!
Ve dvou (třech, pěti) se to lépe táhne
Co jsme během 45 + 15 minut probraly?
- Jaký vztah panuje mezi marketingem a obchodem v B2B?
- Kde to většinou dře?
- Jaký je úkol marketingu a jaký obchodu?
- Co může chtít obchodník po markeťákovi a naopak?
- A co, jak a proč přesně ten marketing v B2B dělá?
- A jak to pomáhá tomu, aby měl obchod připravené dokonalé pole pro zakázky?
Kdy a kde?
Webinář už máme za sebou. Záznam najdete na našem Youtube kanále.
S kým?
Jana Šrotířová
Na všetečné otázky moderátorky odpovídala nejzkušenější z nás, zakladatelka Malé marketingové, Jana Šrotířová Eckhardtová. Za víc než 12 let praxe jí rukama prošlo několik desítek firem napříč obory. Takže opravdu dobře ví, jak se ‚‚na lopatu sedá‘‘.
Naďa Chaloupková
Webinářem provázela naše super výkonná obchodní manažerka Naďa Chaloupková.
Naučte se, jak vytvořit perfektní harmonii mezi prodejem a marketingem,
aby váš byznys kvetl jako nikdy předtím