Malá marketingová se orientuje na B2B Marketing, to není žádné tajemství. Proč to děláme, jak to děláme a proč nám to čas od času s některým klientem nevyjde?

Děláme to, co umíme nejlépe

80 % našich klientů tvoří B2B firmy, zbytek e-shopy. Proč zrovna tak? Protože s B2B Marketingem máme nejvíc zkušeností, víme, jak to v něm chodí, jak sledovat a testovat nové kanály komunikace marketingu a obchodu. A popravdě řečeno, také proto, že většina agentur jede čistě ‚‚jen‘‘ výkonnostní B2C marketing.

V B2B je to trošku jinak. Výkon je fajn a žádoucí, ale sám o sobě nestačí. Jak už jsme totiž mnohokrát zdůrazňovali, většina uskutečněných zakázek je zde výsledkem spolupráce marketingového a obchodního oddělení.

Funkční B2B Marketing? Sami to nezvládneme

Pokud oddělení nespolupracují – nebo v nejhorším případě stojí nesmyslně proti sobě – může jeden nebo druhý klikovat na uších… a obchody stejně netáhnou.

Naopak, když táhne marketing a obchod za jeden provaz, zelení se. Vůbec nejlépe se nám osvědčila spolupráce v podobě obchodní oddělení + interní marketér + my. Renesančních marketérů je totiž jako šafránu, takže výkonnostní část reklamy se hodí svěřit právě agentuře. Interní marketér může chodit s nápady, dodávat podklady, dohlížet na hladký průběh komunikačního toku mezi všemi zúčastněnými a tak dále. Poměr cena/výkon je mimořádně příznivý. 

Teorie versus praxe

Takhle černé na bílém to vypadá mimořádně efektně a chytře, což? Teorie vypadá téměř fantasticky, praxe občas klopýtne. Samozřejmě i u nás. Dávám letmo nahlédnout do statistik loňského roku.

2022 se dá shrnout takto: 82 % spoluprací bylo úspěšných. Plus mínus 8 z 10 klientů, s kterými jsme navázali spolupráci, s námi zůstalo a přeneslo se do dalšího roku. Protože jsme přinesli výsledky, které dávali oběma stranám smysl.

Proč to občas nefunguje

Zhruba 6 z 10 případů, kdy jsme se dohodli na ukončení spolupráce, bylo o nesoučinnosti. Horko těžko jsme se dostávali k podkladům, kvůli čemuž byly naše aktivity roztříštěné. A B2B Marketing pak prostě nefungoval. U několika firem jsme díky A/B testování došli ke zjištění, že cílová skupina je tak úzce specializovaná, že největší přínos pro firmu má osobní kontakt přes obchodníka. Nástroje ‚‚hromadného zásahu‘‘ v těchto případech nepřinášely optimální výsledky a nepřinesly by je ani kdykoliv později. A tak jsme si popřáli štěstí a šli každý svou cestou dál.

Všechno se vyvíjí, my taky, takže hledáme způsoby, jak úspěšnost v B2B Marketingu o pár procent posunout. Za krátkou dobu můžu myslím kladně hodnotit nový paušální systém. Klient ví, co musí stůj co stůj dodat, protože faktura dorazí tak jako tak. My víme, co musíme splnit, protože dohoda je pevně daná. Snad mi to nadšení vydrží, zatím to vidím velmi nadějně.

Potřebujete nakopnout byznys a svatosvatě slibujete, že budete dodávat podklady?

Už se vás nemůžeme dočkat! 

Jana Eckhardtová

22. 5. 2023

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Chcete dokonale zaujmout a podpořit prodej? Zkuste video marketing - V online světě tvrdě bojujeme o pozornost. Ještě jste nezačali využívat video obsah ve své marketingové strategii? Je na čase… přečíst článek
Píšeš dobře, píšeš rád/a? Přidej se k nám! - Potřebujeme copywritera. Někoho, kdo se nebojí pustit se po hlavě do psaní textů o všem (ne)možném.  přečíst článek
Interim marketingový manažer – léčí bolavá místa firem - Je pro vaši firmu vhodný interim, externí / interní marketér nebo konzultant? Porovnejte s námi pro a proti jednotlivých pozic. přečíst článek
marketingový plán firmy Marketingový plán firmy krok #1 – tvorba potenciálu - Ztraceni v marketingovém bludišti? Najděte s námi cestu ven! Krok #1 pro tvorbu marketingového plánu firmy – naučit se vypočítat… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.