Malá marketingová se orientuje na B2B Marketing, to není žádné tajemství. Proč to děláme, jak to děláme a proč nám to čas od času s některým klientem nevyjde?

Děláme to, co umíme nejlépe

80 % našich klientů tvoří B2B firmy, zbytek e-shopy. Proč zrovna tak? Protože s B2B Marketingem máme nejvíc zkušeností, víme, jak to v něm chodí, jak sledovat a testovat nové kanály komunikace marketingu a obchodu. A popravdě řečeno, také proto, že většina agentur jede čistě ‚‚jen‘‘ výkonnostní B2C marketing.

V B2B je to trošku jinak. Výkon je fajn a žádoucí, ale sám o sobě nestačí. Jak už jsme totiž mnohokrát zdůrazňovali, většina uskutečněných zakázek je zde výsledkem spolupráce marketingového a obchodního oddělení.

Funkční B2B Marketing? Sami to nezvládneme

Pokud oddělení nespolupracují – nebo v nejhorším případě stojí nesmyslně proti sobě – může jeden nebo druhý klikovat na uších… a obchody stejně netáhnou.

Naopak, když táhne marketing a obchod za jeden provaz, zelení se. Vůbec nejlépe se nám osvědčila spolupráce v podobě obchodní oddělení + interní marketér + my. Renesančních marketérů je totiž jako šafránu, takže výkonnostní část reklamy se hodí svěřit právě agentuře. Interní marketér může chodit s nápady, dodávat podklady, dohlížet na hladký průběh komunikačního toku mezi všemi zúčastněnými a tak dále. Poměr cena/výkon je mimořádně příznivý. 

Teorie versus praxe

Takhle černé na bílém to vypadá mimořádně efektně a chytře, což? Teorie vypadá téměř fantasticky, praxe občas klopýtne. Samozřejmě i u nás. Dávám letmo nahlédnout do statistik loňského roku.

2022 se dá shrnout takto: 82 % spoluprací bylo úspěšných. Plus mínus 8 z 10 klientů, s kterými jsme navázali spolupráci, s námi zůstalo a přeneslo se do dalšího roku. Protože jsme přinesli výsledky, které dávali oběma stranám smysl.

Proč to občas nefunguje

Zhruba 6 z 10 případů, kdy jsme se dohodli na ukončení spolupráce, bylo o nesoučinnosti. Horko těžko jsme se dostávali k podkladům, kvůli čemuž byly naše aktivity roztříštěné. A B2B Marketing pak prostě nefungoval. U několika firem jsme díky A/B testování došli ke zjištění, že cílová skupina je tak úzce specializovaná, že největší přínos pro firmu má osobní kontakt přes obchodníka. Nástroje ‚‚hromadného zásahu‘‘ v těchto případech nepřinášely optimální výsledky a nepřinesly by je ani kdykoliv později. A tak jsme si popřáli štěstí a šli každý svou cestou dál.

Všechno se vyvíjí, my taky, takže hledáme způsoby, jak úspěšnost v B2B Marketingu o pár procent posunout. Za krátkou dobu můžu myslím kladně hodnotit nový paušální systém. Klient ví, co musí stůj co stůj dodat, protože faktura dorazí tak jako tak. My víme, co musíme splnit, protože dohoda je pevně daná. Snad mi to nadšení vydrží, zatím to vidím velmi nadějně.

Potřebujete nakopnout byznys a svatosvatě slibujete, že budete dodávat podklady?

Už se vás nemůžeme dočkat! 

Jana Eckhardtová

22. 5. 2023

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Jak pracovat s databází kontaktů krok za krokem - Máte databázi kontaktů, ale nevyužíváte ji? Odhalte její potenciál, proměňte ji ve strategický nástroj a uvidíte rozdíl. přečíst článek
dobrý obchodník je nad zlato Miluju PRAVÉ obchodníky. Jsou pro firmu nad zlato! - Naučte své obchodníky generovat nové zákazníky/leady pohodlněji. Objevte „nové“ akviziční kanály a potenciál, který skrývají. přečíst článek
Doplňte váš komunikační mix o direct mail Direct mail není krok zpět. Zkuste ho přimíchat do komunikačního mixu - Osobním dopisům ještě neodzvonilo. Přidejte je do vašeho komunikačního mixu a zkuste zaujmout i ty, kteří upřednostňují starý dobrý papír. přečíst článek
Doplňte LinkedIn nestačí. Vytěžte i další komunikační kanály - LinkedIn už jste vytěžili a další zakázky nepřicházejí? V B2B obchodě fungují i další komunikační kanály. Dejte jim šanci. přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.