V minulém článku jsme si vysvětlili, co se skrývá pod písmeny ABM a proč by vás tato poměrně nová (a hodně populární) disciplína měla zajímat. Máte pocit, že jde o řešení přesně pro vás, ale nevíte, jak začít? Přinášíme malého průvodce na cestě k implementaci Account Based marketingu do vašeho byznysu.

 

Předtím, než se pustíte do velkých změn, si definujte, jakým způsobem chcete marketing založený na účtu zavést a pomocí jakých prostředky budete na konkrétní účty cílit. Zahrňte plánovaný postup do vaší marketingové strategie a dejte se do práce. Nezapomeňte ale, že některé formáty jsou pro ABM vhodnější než jiné.

Události

 

Osobní akce jsou skvělou (a často velmi úspěšnou) příležitostí pro obchodní týmy, jak přesvědčit osoby s rozhodovací pravomocí ke spolupráci. Přístup ABM využijete jak v online, tak i offline světě. Může se jednat o personalizované pozvánky určené klíčovým potenciálním zákazníkům z cílových účtů, speciální VIP večeře, dárky na míru nebo personalizované sledování po události.

Webináře

 

Podobně jako události lze i webináře upravit tak, aby byly relevantní a aktuální pro konkrétní cílový účet. Pomocí přizpůsobení obsahu je možné vytvořit jedinečný obsah s ohledem na cílové publikum.

Přímá pošta

 

V době, kdy má každý plnou schránku e-mailů, se direct mail neboli klasické posílání dopisů, pohlednic a balíčků stává stále oblíbenější metodou oslovení potenciálních zákazníků. Vzhledem k tomu, že ABM je cílenější, můžete si dovolit do dárků a marketingu investovat více. Návratnost je totiž mnohem vyšší, než když balíčky rozešlete širšímu a méně personalizovanému vzorku adresátů.

 

E-mail

 

I přes narůstající popularitu starého dobrého direct mailu je e-mail pro ABM stále cenným marketingovým kanálem. Zatímco klasický marketingový přístup založený na objemu může využívat šablony a automatizaci, marketing založený na účtu zahrnuje vytváření e-mailových zpráv na míru pro každou společnost a jednotlivce. Je s tím mnohem více práce, ale zákazník zkrátka pozná (a ocení), že není jen jedním z mnoha. 

 

Placená reklama

 

PPC a placené reklamy na sociálních sítích jsou běžným způsobem, jak oslovit cílové účty na webu. Sociální platformy, jako je LinkedIn a Facebook, vám umožňují cílit na konkrétní společnosti a osoby. Pomocí technologií, jako je cílení na IP a retargeting, se můžou vaše grafické kampaně přizpůsobit tak, aby se zaměřovaly na hrstku cílových účtů namísto oslovování širokých sítí. Zkrátka: Nebombardujte celé území, abyste trefili, koho hledáte. Mnohem efektivnější bude najmout si profesionálního snipera. (Aby nedošlo k nějakému nedorozumění – jde o metaforu, rozhodně do nikoho nestřílejte!)

Personalizace webu

 

Kampaně ABM na webu nekončí zvyšováním návštěvnosti prostřednictvím personalizovaných SEM a inbound marketingových kampaní. Jakmile se návštěvníci dostanou na web, lze použít technologii personalizace webu. Ta vytvoří specifické prostředí přizpůsobené danému účtu cílového potenciálního zákazníka, který tak nedostane obecné prostředí webu, ale personalizovaný webový zážitek na míru tomu, co hledá a potřebuje.

Personalizace webu je důležitou součástí strategie ABM, protože umožňuje přizpůsobit kreativu a sdělení na webu každému z vašich cílových účtů. Provádí se pomocí firmografických dat, která obvykle přicházejí prostřednictvím zpětného vyhledávání IP, nebo prostřednictvím dat první nebo třetí strany k identifikaci anonymních návštěvníků přicházejících na vaše stránky.

 

Webová stránka obsahuje mnoho součástí, které lze přizpůsobit personalizací na základě účtu, včetně zasílání zpráv, obrázků, výzev k akci. Trošku si s tím pohrajte.

 

Jak implementovat marketing založený na účtu

 

Nevíte, jak s Account Based Marketingem začít? Nevadí. Mám pro vás podrobný návod k jeho nastavení:

 

  • Krok 1: Identifikujte vysoce hodnotné cílové účty

 

Jsou to klíčové účty, které mají potenciál nejvíce přispět k výnosům vaší společnosti. Jednoduše řečeno najděte ty možné klienty, kteří vám mohou přinést nejvíce peněz.

 

  • Krok 2: Proveďte průzkum těchto účtů

 

Získejte detailní přehled o jejich potřebách a problémech. Zjistěte si, jaká je jejich situace, kde se momentálně v rámci svých potřeb pohybují. Pokud je nemají naplněné, nabídněte pomoc. Pokud jim je naplňuje někdo jiný, přijďte s lepší nabídkou.

 

  • Krok 3: Vytvořte přizpůsobené marketingové kampaně

 

Pomocí informací, které jste získali ve fázi průzkumu, formulujte svou strategii a připravte si kreativní podklady, které budou rezonovat s cílovým účtem. Zkrátka je oslňte.

 

  • Krok 4: Spusťte své přizpůsobené marketingové kampaně

 

Je všechno připravené? Spusťte své kampaně mířící na cílový účet a čekejte.

 

  • Krok 5: Změřte výsledky

 

Analyzujte data a zjistěte, jak si vaše kampaně vedou. Není to nic moc? Zkuste zjistit, čím to je. Pokud jsou výsledky uspokojivé, skvělé. Můžete začít pracovat na dalším progresu nebo se chvíli jen tak kochat plody vaší práce.

 

I když se může zdát zavádění Account Based Marketingu složité (a často opravdu jde o mravenčí práci), prokazatelně přináší mnohem lepší výsledky než nahodilé oslovování širokých skupin možných zákazníků. Začátek roku je navíc pro změny ideální, tak se pusťte do personalizace obsahu a uvidíte, že brzy začne přinášet první ovoce.

 

Můžeme vám s ABM (nebo čímkoliv jiným) pomoct?

Domluvte si s námi konzultaci třeba hned teď.

Jana Eckhardtová

6. 1. 2023

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Jak pracovat s databází kontaktů krok za krokem - Máte databázi kontaktů, ale nevyužíváte ji? Odhalte její potenciál, proměňte ji ve strategický nástroj a uvidíte rozdíl. přečíst článek
Kvalitní databáze kontaktů je základ úspěchu B2B Marketing je týmová hra. Klíč k úspěchu leží ve spolupráci - Nahlédněte pod pokličku naší agentury a přečtěte si, jak se nám minulý rok v B2B Marketingu (ne)dařilo a proč. přečíst článek
dobrý obchodník je nad zlato Miluju PRAVÉ obchodníky. Jsou pro firmu nad zlato! - Naučte své obchodníky generovat nové zákazníky/leady pohodlněji. Objevte „nové“ akviziční kanály a potenciál, který skrývají. přečíst článek
Doplňte váš komunikační mix o direct mail Direct mail není krok zpět. Zkuste ho přimíchat do komunikačního mixu - Osobním dopisům ještě neodzvonilo. Přidejte je do vašeho komunikačního mixu a zkuste zaujmout i ty, kteří upřednostňují starý dobrý papír. přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.