Hrr na něj! Podle počtu stáhnutí šablony z našeho webu a vašich množících se dotazů je jasné, že je nejvyšší čas na marketingový plán pro rok 2023.

Pokud je pro vás příprava marketingového plánu každoročním zábavným rituálem, věřím, že už máte skoro hotovo – stejně jako já.

Možná se ale na marketingový plán chystáte poprvé a zajímá vás, na co nezapomenout. Ať už se vaše verze vejde na pivní tácek, nebo ji chcete mít rozpracovanou do nejmenšího detailu ve vymazlené excelové tabulce, existuje pár bodů, které v marketingovém plánu nesmí chybět.

S chutí do toho a půl je hotovo

Že to nepůjde bez stanovení cíle, vás asi nepřekvapí. Takže:

  • Jakých výsledků chcete v příštím roce dosáhnout?
  • Koho chcete oslovit?
  • S kým se setkat?
  • jak mají v ideálním případě vypadat konverze?
  • A důležitá otázka – jsou vaše cíle reálné?

Otázky jsou položeny, jdeme hledat odpovědi. Cesta k nim vede přes vyhodnocování potenciálu a nastavování komunikačního mixu. Zhodnotíte, jaké jsou vyhlídky na dosažení stanovených cílů, a marketingový mix nastavíte tak, aby vás k nim dovedl.

Najděte místa, kde můžete narazit na nové zákazníky, prozkoumejte dosah, stanovte CTR, CPC, prozkoumejte konverzní poměr, hodnotu průměrné objednávky, výši očekávaných tržeb … a hledejte, co vylepšit. Je to trychtýř, který zahrnuje možný dosah zákazníků a zužuje se směrem k požadované akci na základě vašich zkušeností nebo (lépe) tvrdých dat.

Buďte akční s akčním plánem (ale nepřežeňte to)

Věc druhá – publikační či obsahový plán. Ujasněte si, jaké formáty použijete, jakým tématům se budete věnovat a jaké komunikační kanály jsou pro vás nejvhodnější. Nastavte si styl, jazyk i frekvenci sdělení a myslete i na optimalizaci pro vyhledávače. Obsah tvoříte pro lidi, ale když si ho nevšimnou vyhledávače, noví zákazníci vás najdou jen těžko.

Pomocí akčního plánu si rozvrhněte aktivity na následujících šest měsíců (plus minus). Stanovte si konkrétní aktivitu, její popis, cílovou skupinu, odpovědnou osobu a termíny.

Malý tip z vlastní praxe: místo konkrétních dat používáme týdny v měsíci. Udržíme si přehled, ale zůstáváme flexibilní.

Součástí akčního plánu je rozpočet. V něm uveďte externí i interní počet hodin a obě varianty rozpočtu, reklamní a ostatní náklady. Víte pak přesně, kam vaše peníze odcházejí.

Marketingový plán zvládnete levou zadní

Stanovte si monitorovací nástroje, metriku a cíle, do kterých se budete snažit trefit. Nedaří se to? Nevadí. Už víte, že je něco v nepořádku, a můžete optimalizovat, přesouvat, posilovat… prostě na tom zamakat.

Rozhodně nezapomeňte ani na reporting. V tabulce nebo přehledu každý měsíc porovnávejte data z předpovědi  (potenciálu) s těmi reálnými. Ať přesně víte, kde se v danou chvíli nacházíte.

Vidíte? Žádná raketová věda. Marketingový plán zvládnete bez problému sestavit sami. A kdyby ne, použijte šablonu, kterou jsme pro vás sestavili, nebo se o vaši marketingovou strategii postaráme osobně.

Potřebujete s marketingovým plánem pomoct?

Od toho jsem tady

Jana Eckhardtová

8. 12. 2022

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

arin Novotná a Silvia Poláková: rozhovor LinkedIn a Sales Navigator Sales Navigator? Za málo peněz hodně muziky. V B2B nahradí cold calling, říká Silvia Poláková - Proč při správě klientských B2B účtů na LinkedInu používáme Sales Navigator, proč by nám byl k ničemu bez kvalitního a… přečíst článek
Poskládejte si ty nejefektivnější nástroje pro Accout Based Marketing Jak na Account Based Marketing v praxi - Co je Account Based Marketing, už víte. Jak ho ale uvést do praxe a jaké prostředky zvolit, aby byla vaše… přečíst článek
pomocí ABM lépe zacílíte na vhodné zákazníky Account Based Marketing: k čemu vám bude a jak na něj - Možná vám zkratka ABM nic neříká, určitě už jste na ni ale v marketingových vodách narazili. Takže o co jde… přečíst článek
nemá váš marketingový konzultant výsledky? Pokusy a omyly marketingu - Sypete peníze do online propagace a výsledek nula? Než oslovíte další agenturu nebo marketingového konzultanta, je potřeba pár věcí promyslet. přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.