Možná jste to už zažili na vlastní kůži. Zaujal vás e-book s tipy na řešení výzvy, které právě čelíte. Byl úplně zdarma. Stačilo jen vyplnit e-mail. A možná pár dalších drobností. To je přesně způsob, jak funguje Lead Generation. Generování lidí (leadů), kteří už nějakým způsobem projevili zájem o váš produkt nebo třeba službu. Lead Generation může být silný nástroj. Ale jen jako součást promyšleného B2B marketingového mixu.

Na schůzkách se nás občas zeptáte, zda děláme kromě B2B marketingu i Lead Generation. Moc té otázce nerozumíme. „Jiná agentura tvrdí, že je nutné dělat pouze Lead Generation,” říká klient. A my už víme, o co běží. Jde o hru s pojmy.

B2B marketing vám musí získat nové zákazníky. Sbírání leadů nestačí

Lead Generation zahrnuje různé taktiky a strategie. Může jít o nabízení bezplatných e-booků, ale třeba i organizování webinářů. Cílem je vzbudit zájem a získat kontaktní informace od lidí, kteří by v budoucnu mohli být vašimi zákazníky nebo klienty.

Na druhé straně, B2B marketing je širší pojem, který zahrnuje všechny aspekty marketingu zaměřeného na budoucí byznysové partnery. Nejde jen o generování leadů, ale tak o budování značky, vztahů s klienty, vytváření kvalitního obsahu.

Zapojte to nejlepší z Lead Generation do vašeho B2B mixu. Neuděláte chybu

Bez efektivní strategie pro generování leadů se tak vaše snahy v B2B marketingu setkají s omezeným úspěchem. A naopak, pouhé jejich generování bez celkové marketingové strategie vás pravděpodobně k platícím zákazníkům nepřivede.

Klíčem k úspěchu je sloučení obou těchto prvků do jednotného přístupu. Vytváření kvalitního obsahu přitáhne správné potenciální zákazníky. Efektivní využívání sociálních médií a online marketingu vám pomůže oslovit cílové publikum. A nezapomeňte ani na rozvoj vztahů s potenciálními klienty skrze cílené e-maily nebo i osobní kontakt a networking.

Když se vrátíme k příkladu z úvodu: po týdnu od stažení e-booku vám pravděpodobně přijde přesně cílený e-mail s dalšími tipy, jak si poradit s vaším problémem. Odkaz na blog, kde najdete vše v ještě větším detailu. A vy už autory e-booku znáte. Berete je třeba jako autority v oboru. Jste k nim blíž, než kdybyste třeba jen viděli jejich reklamu nebo kdyby vás oslovili naslepo.

Cíl zůstává stejný. Získat a udržet spokojené zákazníky

Takže ano, děláme „i“ Lead Generation, ale v rámci širšího B2B marketingového plánu. Náš přístup spočívá v jasné a srozumitelné komunikaci. Věříme, že tak lépe porozumíte, jak vám naše služby pomohou a přinesou skutečnou hodnotu.

Jde o to pochopit, že bez ohledu na to, jak co nazýváme, cíl zůstává stejný: získávat a udržovat spokojené zákazníky.

A s tím vám dokážeme poradit.
Napište nám klidně hned.

Image by Freepik

Jana Eckhardtová

22. 12. 2023

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Chcete dokonale zaujmout a podpořit prodej? Zkuste video marketing - V online světě tvrdě bojujeme o pozornost. Ještě jste nezačali využívat video obsah ve své marketingové strategii? Je na čase… přečíst článek
Píšeš dobře, píšeš rád/a? Přidej se k nám! - Potřebujeme copywritera. Někoho, kdo se nebojí pustit se po hlavě do psaní textů o všem (ne)možném.  přečíst článek
Interim marketingový manažer – léčí bolavá místa firem - Je pro vaši firmu vhodný interim, externí / interní marketér nebo konzultant? Porovnejte s námi pro a proti jednotlivých pozic. přečíst článek
marketingový plán firmy Marketingový plán firmy krok #1 – tvorba potenciálu - Ztraceni v marketingovém bludišti? Najděte s námi cestu ven! Krok #1 pro tvorbu marketingového plánu firmy – naučit se vypočítat… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.