Marketingová školení

Není školení jako školení. 

Některá se hodí téměř výhradně marketingovým specialistům, jiná ocení o člověk, který se marketingem přímo neživí. 

Typickým příkladem takového školení, které člověku “z lidu” asi moc k ničemu nebude, jsou školení PPC reklamy. Aniž bych chtěla kohokoliv podceňovat, správné nastavení, aktualizace a vyhodnocování “pépécéček” je tolik složitá procedura (u které je navíc potřeba zkoušet a aktualizovat téměř víc, než je zdrávo), až bych se skoro vsadila, že na světě neexistuje člověk-nemarkeťák, který to umí dělat dobře. PPC nejsou sranda. Fakt ne. 

Zrovna tak pokud mluvíme třeba o tvorbě vlastního webu. Viděla jsem hodně webů, které si dotyčný k propagaci sebe nebo svých výrobků vytvořil sám a byly fakt dobré (nemusím asi říkat, že nepoměrně víc bylo těch fakt špatných webů, ale ty teď nechme stranou). Metoda “udělej si sám” může fungovat, šikovných lidí tu vskutku nemáme málo, ale jen v některých případech. Zrovna u těch webů si ale jen těžko umím představit, že by fungovala jinde než u lidí s opravdu specifickým zaměřením, které vyhledávač najde i tehdy, pokud si tvůrce webu nijak zvlášť neláme hlavu s linkbuildingem a SEO, případně u lidí na volné noze, kteří své podnikání často propagují pod značkou svého jména a lidi si je podle toho snáze dohledají. 

Co tím chci říct? Zhruba to, co už jsem psala v pojmu marketingové služby. Pokud se člověk marketingem neživí, tedy pokud nepramení zdroj jeho příjmů z toho, že spravuje marketing jiným lidem, mají pro něj význam hlavně dílčí školení, taková, která posunou vpřed jen ty schopnosti, které opravdu využívá a potřebuje k vlastnímu podnikání či práci. 

Tlumočník/překladatel/tiskový mluvčí, ten by možná ocenil kurz copywritingu

Finančnímu poradci se hodí vyznat se dobře ve funkcích sociální sítě LinkedIn

Jakýkoliv drobný živnostník, pro kterého nemá tak úplně smysl pořizovat si vlastní web a vystačí si s profilem na Facebooku, zas ocení, když mu někdo alespoň nastíní, jaké příspěvky mívají na síti úspěch a jak to udělat, aby se o tom, co dělá, dozvědělo co nejvíc lidí. Hodně muziky za málo peněz. 

A tak dál.