Marketingová strategie. Zní to jako něco, co obnáší spoustu práce, plánování, nulový prostor pro změny a kreativitu. A ta je přece v marketingu zásadní! Marketingová strategie ale nemusí znamenat sešněrování kreativního procesu, záplavu tabulek a ztrátu možnosti si občas trochu zaimprovizovat. Dá vám zdravý rámec i příležitost pro změny. Tedy… když ji správně nastavíte.

Marketing bez plánu: risk, nebo příležitost?

Abychom nevařili z vody, ukážeme vám podrobně, jak to bez plánování a vyhodnocování marketingových aktivit obvykle vypadá. A potom ukážeme, jak to vypadá, když plánujete. Rozhodnutí je na vás.

Firma s marketingem BEZ plánování:

  • neví se, co očekávat od vybraných komunikačních a akvizičních kanálů (máme na mysli čísla – % zásahu, % úspěšnosti, počet konverzí – akcí, o které stojíte – setkání, přihlášení, kontrakt…)
  • logicky se tedy nehodnotí, protože cíle nejsou
  • neoptimalizuje se, protože se neví ani to, co je dobrý a co špatný výsledek
  • neví se, o čem se bude s potenciálními zákazníky bavit, vše jede ad hoc bez záměru
  • nejsou stanoveny přesné aktivity, které se budou každý měsíc vykonávat, natož s jakým rozpočtem a cílem
  • reporting je vágní nebo žádný
  • marketér je mnohdy bezradný, protože si neumí stanovit reálný cíl a poté k němu hledat cestu

Firma s marketingovou strategií:

  • ví víceméně přesně, jaký je potenciál na trhu, a to v jednotlivých komunikačních či akvizičních kanálech (kolik ‚‚klientů‘‘ ke komunikaci je na scéně)
  • zná míru úspěšnosti jednotlivých kanálů nebo má k dispozici alespoň odhady, se kterými se poté pracuje při optimalizaci
  • má představu, jakých výsledků má v jednotlivých kanálech dosahovat, kolik to bude stát a kolik to vynese
  • zná svoje silné stránky a v komunikaci je používá (publikační plán je součástí marketingové strategie)
  • zcela určitě ví, co se v každém měsíci bude dít a jakých se má dosáhnout cílů
  • pokud se výsledky liší od odhadu, může s tím tedy něco dělat – upravit, zacílit, upustit, přesunout rozpočet a tak dále
  • má přesné metriky pro reporting a monitoring
  • marketér má dle nás v ruce silný nástroj k rozhodování o podobě komunikace a může vyhodnotit, kudy vede cesta

Marketingová strategie je dynamický, ne statický dokument

Pokud marketing spravuje firmě externí agentura, hodí se plán navíc k tomu, že jasně rozděluje úkoly pro obě strany. Za nás tedy jednoznačně ano, bez marketingové strategie bychom do spolupráce nešly.

Ale pozor. Plán není statický dokument. Naznačuje cestu, ukazuje, kudy se na počátku vydat a jaký zhruba očekávat výsledek. Zároveň ale říká ‚‚vyhodnoť a rozhodni se, jestli to bylo správně‘‘ a ‚‚optimalizuj a měň mě k co nejlepším výsledkům‘‘.

Lepili jste doposud svůj marketing z víceméně náhodných aktivit a s ještě náhodnějšími výsledky? Tak si z následujícího měsíce udělejte měsíc předsevzetí a pojměte ho strategicky! Připravte si marketingový plán – potom můžete vyrazit hledat nové klienty s tím, že víte kde, jak, proč a za kolik.

Sami to nezvládnete? Pomůžeme vám.

Domluvte si s námi konzultaci třeba hned teď.

Jana Eckhardtová

30. 6. 2023

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie , ,

Delegování B2B marketingu není jednoduché Delegování marketingu v B2B: Jak na to, abyste měli čas i výsledky - Už je toho na vás moc? B2B marketing nemusí být jen na vás. Delegujte a uvolněte si ruce i pro… přečíst článek
Po start už to nefunguje. Začněte s moderním B2B marketingem. Digitální B2B marketing: Nezbytnost pro přežití a růst vašeho obchodu - Moderní B2B marketingové strategie transformují váš obchod. Bez nich to dnes už zkrátka nejde. Naučte se, jak na současný a… přečíst článek
Použití LinedIn Sales Navigátor pro B2B marketing Jak na B2B marketing přes LinkedIn: tvorba publika v Sales Navigator - Pořízení LinkedIn Sales Navigator se v B2B marketingu rozhodně vyplatí. Poradíme vám, jak ho využít na maximum. přečíst článek
(Spolu)práce na marketingové strategii se vyplácí Případová studie: funkční marketingová strategie v B2B - Že potřebujete pro B2B marketing konkrétní strategii, to asi víte. Jenže jak na ni? Jak ji sestavit vyhodnotit, poznat, jestli… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.