Mít špatnou marketingovou strategii je stejné jako nemít žádnou. Vlastně ještě horší, protože jste za ni pravděpodobně zaplatili nemalou částku někomu, kdo si ji nezasloužil. Hop na špek! Dnes naplánujeme, za 4 měsíce nás vypovíte. Ale co, aspoň jsme to zkusili. Ať víte, co nefunguje… I takto se necháváte utáhnout na vařené nudli (neboli špatné marketingové strategii). Jak se příště nespálit?

Vybírejte pečlivě, samozvaných marketingových guruů je spousta

Pořád opakujeme, že B2B marketing není žádná věda. Za tím si i nadále stojíme. Ale zrovna tak není nijak složité zvolit špatnou (nebo žádnou) strategii, investovat peníze nahodile, oslovit příliš malou/velkou nebo nevhodnou skupinu lidí. Často to ani není vaše chyba, protože jste si najali firmu (nebo člověka), která se prezentuje jako marketingové eso. Proč byste jim nevěřili, že? Jenže metoda pokus-omyl je stejně tak jednoduchá jako nevýhodná a drahá. Chcete to znovu zkusit s profesionály, tentokrát ale s opravdovými? Nejlepší cestou, jak se nespálit, je získání doporučení a referencí od lidí, kterým věříte.

Cenová nabídka není marketingová strategie. Vážně ne

Marketingová strategie je prostě základem úspěšného marketingu, ale každý vám ji může naservírovat hezky po svém. Zbystřete, pokud je navrhovaná „marketingová strategie“ plná finančních částek – a jinak nic. Pro jasnou představu vám ukážeme na příkladu:

 Toto NENÍ marketingová strategie

  • Facebook reklama 10 000 kč
  • LinkedIn obsah 15 000 Kč
  • PPC kampaně 5 000 Kč
  • Tvorba profilu na LinkedIn 5 000 Kč
  • Tvorba a rozesílka newsletteru 4 000 Kč

To je úplně obyčejná cenová nabídka, kterou umí sepsat každý. Ale aby výše zmíněné nástroje fungovaly, musíme toho vědět, nastavit a prozkoumat mnohem víc.

 Toto JE marketingová strategie

Správná marketingová strategie je dokument, který odpovídá na otázky:

  • Kdo je zákazník a jaké užitky poptává?
  • Jaká je cena, marže, zisk, PNO produktu nebo služby?
  • K jakým cílům se potřebuji dostat (počty objednávek, kontraktů, tržby, zisk, náklady)?
  • Které kanály jsou pro můj byznys nejziskovější?
  • Co je dobrý výsledek komunikačního kanálu a co ne?
  • Jak zjistím potenciál jednotlivých komunikačních kanálů? Kolik investuji a kolik dostanu?
  • Jakou variantu investice mám zvolit?
  • Jaký obsah tvořit, aby zaujal publikum a splňoval technické parametry vyhledávačů?
  • Jaké aktivity zvolit každý měsíc, kolik to bude stát a jak to změřit?
  • Jak poznám, že je něco špatně a jak to změnit?

Teprve pak vám může marketingová agentura nebo freelancer říct, kolik celkově zaplatíte. Musíte ale taky vědět, co (a proč) za svoje peníze dostanete.

Pokud vás zajímají podrobnější informace, přečtěte si o marketingovém plánu a strategii. A jestli si marketingový plán tvoříte sami, třeba vás inspiruje tento náš článek.

 

A nebo nám rovnou zavolejte, napište.

Jsme jedno velké ucho.

Jana Eckhardtová

8. 12. 2023

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

(Spolu)práce na marketingové strategii se vyplácí Případová studie: funkční marketingová strategie v B2B - Že potřebujete pro B2B marketing konkrétní strategii, to asi víte. Jenže jak na ni? Jak ji sestavit vyhodnotit, poznat, jestli… přečíst článek
Jaké jsou poslední trendy v B2B marketingu? Trpělivost, vytrvalost a hledání cest. Jak má vypadat funkční B2B marketing a jaké jsou trendy? - B2B marketing je možná konzervativnější, to ale neznamená, že nehledá nové cesty. Jak na něj, abyste nechali konkurenci daleko za… přečíst článek
Píšeš dobře, píšeš rád/a? Přidej se k nám! - Potřebujeme copywritera. Někoho, kdo se nebojí pustit se po hlavě do psaní textů o všem (ne)možném.  přečíst článek
Věčný souboj marketérů a obchodníků. Vztah marketéra a obchodníka: Jak na spolupráci a jak to určitě nedělat - Marketéři a obchodníci spolu často bojují, ačkoliv jsou na jedné lodi. Nesvědčí to nikomu. Jak tyto vztahy narovnat a prospět… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.