Změřit potenciál trhu a výsledky v online prostředí nevyžaduje až tak velkou námahu. Zjistit zásah, dosah, reakci, konverze… to je hra s čísly a publiky. Jistě, označit, zadat, vytvořit, provařit, nastavit… to dá práci. Ale pak to lítá. A vy víte odkud, kdy, kolik, za kolik. Velká rozhodnutí se potom dělají snadněji.

Marketingové kanály mimo internet nebo v kombinaci s ním už ale dají vašim mozkovým závitům zabrat. Horko těžko odhadujete potenciál, výsledky mnohdy ani nepožadujete. Často vystřelíte a čekáte. Někdy až příliš dlouho. Přitom ostatními médii proteče třeba i polovina marketingového rozpočtu.

Proto je povinností nás marketérů:

  • stavět rozhodnutí na co nejvíce objektivních datech,
  • ukotvovat vize majitelů firem v realitě,
  • rozhodovat, co je výborné, co ujde a co je cestou do pekel.

A proto jsem vytvořila…

Helplist 52

  • Obsáhla jsem potenciál a metriky pro 52 promo kanálů komunikačního mixu (skrze reklamu, public relations, podporu prodeje, osobní prodej, přímý marketing a buzz marketing). Úplný seznam uvádím na konci článku.
  • Zohlednila jsem online i offline prostředí.
  • Specifikovala, jak zjistit potenciál (dosah a zásah) daného komunikačního kanálu dle demografických, geografických a jiných hledisek – kolik osob, posluchačů, diváků, návštěvníků mohu daným médiem zasáhnout dle definovaných podmínek.
  • Vytvořila jsem seznam unikátních identifikátorů v kampaních.
  • Definovala jsem způsob měření a vhodné nástroje – co, jak a kde měřit.

Jedno “svobodné stáhnutí”

Než mě nebo vás napadne vhodnější formát, průběžně aktualizovaný helplist najdete v .pdf dokumentu ke stažení pro každého. Nikam nemusíte psát svoji mailovou adresu. Nehodlám vám posílat newslettery. Teď ani jindy. Nabízím „otevřený“ dokument, který bych ráda s pomocí vás marketérů dotáhla k dokonalosti.

Pro marketéry, majitele a management v malých a středních firmách

Helplist 52 je určen primárně nám marketérům, agenturám z prostředí malých a středně velkých firem. Pro jejich majitele a management. S tímto segmentem spolupracuji od roku 2007 a mohu tedy přispět se svojí troškou do mlýna. Korporátní procesy sem tedy nepatří.

Zkusíme a uvidíme

„Našim cílem je zdvojnásobit obrat z 10 milionů na 20 milionů a to do 2 let na stávajícím trhu” zní
plán vedení.

O tom, jak proměnit vize v tvrdá čísla, máte rozhodnout vy. Jsou dvě možnosti – zkoušet, zkoušet, zkoušet. Nebo se dopátrat potenciálu jednotlivých komunikačních kanálů a nastavit vedení zrcadlo. Postavit je před tvrdou realitu. A pokud se jejich cíl pohybuje někde v oblacích, pěkně jim to spočítat.

A to doslova.

A Helplist 52 by nám v tom měl pomoci:

  1. Protože stavět cíle na vzdušných zámcích přináší vztek, nedorozumění a zklamání mezi vedením a marketérem. Pokud však vnesete do cílů i možný potenciál, zásah, dosah a měření, společně se dříve, hravě a především zdárně dostanete ke kýženému výsledku.
  2. Protože bez měření výsledků nemáte vyhodnocení. A bez vyhodnocení nezjistíte, co funguje a co je propadák.
  3. Protože všechno se dá změřit. Někdy lépe, někdy obtížněji. Ale jde to.

Marketéři všech zemí …..!

Ne, nemám na mysli vulgární parafrázi Engelsova hesla z legendárních Pelíšků.

Opravdu bych ráda, abychom se spojili. Abychom propojili zkušenosti a znalosti a vytvořili Helplist, který bude nám všem k užitku. Takový, který bude první volbou a osvědčeným pomocníkem při tvorbě kampaní a stanovování cílů.

Netuším, zda nějaký podobný dokument existuje a přiznám se, že jsem po něm ani nepátrala. Něco vím já a něco mé kolegyně z vlastních zkušeností. Ostatní doplníme společnými silami. Nic není převzaté, nic není okopírované. Pojďme jej tedy dotvořit a doladit.

Protože se to prostě hodí!

Výzva 52!

  1. Stáhněte si Helplist 52 – Potenciál a metriky pro 52 kanálů komunikačního mixu.
  2. Přidávejte do komentářů své podněty a zkušenosti s měřením potenciálu trhu a zpětné vazby.
  3. Když vám zbyde čas, šiřte výzvu dál.

A já budu Helplist 52 průběžné aktualizovat. Čestné skautské! ✌🏻

Měříme potenciál a výsledky v 52 kanálech komunikačního mixu

A to jmenovitě:

Reklama

  • Inzerce v tisku
  • Televize
  • Kino
  • Rozhlasové spoty
  • Venkovní reklama – všechny formáty
  • Tištěné prostředky
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Youtube
  • PPC
  • Mapy, katalogy
  • Internetová reklama třetích stran
  • Zbožomaty

Public relations

  • Vyhledávače Google a Seznam
  • Webové prezentace
  • Eventy
  • Mediální zprávy
  • CSR
  • Lobby

Přímý marketing

  • E-mailing
  • SMS
  • Webináře
  • Poštovní zásilky (direct mail)
  • Telemarketing
  • Katalogy do schránek
  • Teleshopping

Podpora prodeje

  • Soutěže, hry, loterie
  • Vzorky, dárky, prémie
  • Kupony, slevy, cenové balíčky
  • Akce v místě prodeje
  • Výstavy a veletrhy
  • Vzdělávací akce
  • Věrnostní programy

Osobní prodej

  • Akvizice nových zákazníků
  • Komunikace se současnými zákazníky

Buzz marketing

  • Virál
  • Guerilla
  • WOM

Jak jsem řekla výše: marketéři, spojme se!

Těším se na vaše podněty.

Pokud jste si Helplist ještě nestáhli, můžete tak učinit právě zde.

 

Jana Eckhardtová

24. 9. 2019

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Chcete dokonale zaujmout a podpořit prodej? Zkuste video marketing - V online světě tvrdě bojujeme o pozornost. Ještě jste nezačali využívat video obsah ve své marketingové strategii? Je na čase… přečíst článek
Píšeš dobře, píšeš rád/a? Přidej se k nám! - Potřebujeme copywritera. Někoho, kdo se nebojí pustit se po hlavě do psaní textů o všem (ne)možném.  přečíst článek
Interim marketingový manažer – léčí bolavá místa firem - Je pro vaši firmu vhodný interim, externí / interní marketér nebo konzultant? Porovnejte s námi pro a proti jednotlivých pozic. přečíst článek
marketingový plán firmy Marketingový plán firmy krok #1 – tvorba potenciálu - Ztraceni v marketingovém bludišti? Najděte s námi cestu ven! Krok #1 pro tvorbu marketingového plánu firmy – naučit se vypočítat… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.