Změřit potenciál trhu a výsledky v online prostředí nevyžaduje až tak velkou námahu. Zjistit zásah, dosah, reakci, konverze… to je hra s čísly a publiky. Jistě, označit, zadat, vytvořit, provařit, nastavit… to dá práci. Ale pak to lítá. A vy víte odkud, kdy, kolik, za kolik. Velká rozhodnutí se potom dělají snadněji.

Marketingové kanály mimo internet nebo v kombinaci s ním už ale dají vašim mozkovým závitům zabrat. Horko těžko odhadujete potenciál, výsledky mnohdy ani nepožadujete. Často vystřelíte a čekáte. Někdy až příliš dlouho. Přitom ostatními médii proteče třeba i polovina marketingového rozpočtu.

Proto je povinností nás marketérů:

  • stavět rozhodnutí na co nejvíce objektivních datech,
  • ukotvovat vize majitelů firem v realitě,
  • rozhodovat, co je výborné, co ujde a co je cestou do pekel.

A proto jsem vytvořila…

Helplist 52

  • Obsáhla jsem potenciál a metriky pro 52 promo kanálů komunikačního mixu (skrze reklamu, public relations, podporu prodeje, osobní prodej, přímý marketing a buzz marketing). Úplný seznam uvádím na konci článku.
  • Zohlednila jsem online i offline prostředí.
  • Specifikovala, jak zjistit potenciál (dosah a zásah) daného komunikačního kanálu dle demografických, geografických a jiných hledisek – kolik osob, posluchačů, diváků, návštěvníků mohu daným médiem zasáhnout dle definovaných podmínek.
  • Vytvořila jsem seznam unikátních identifikátorů v kampaních.
  • Definovala jsem způsob měření a vhodné nástroje – co, jak a kde měřit.

Jedno “svobodné stáhnutí”

Než mě nebo vás napadne vhodnější formát, průběžně aktualizovaný helplist najdete v .pdf dokumentu ke stažení pro každého. Nikam nemusíte psát svoji mailovou adresu. Nehodlám vám posílat newslettery. Teď ani jindy. Nabízím „otevřený“ dokument, který bych ráda s pomocí vás marketérů dotáhla k dokonalosti.

Pro marketéry, majitele a management v malých a středních firmách

Helplist 52 je určen primárně nám marketérům, agenturám z prostředí malých a středně velkých firem. Pro jejich majitele a management. S tímto segmentem spolupracuji od roku 2007 a mohu tedy přispět se svojí troškou do mlýna. Korporátní procesy sem tedy nepatří.

Zkusíme a uvidíme

„Našim cílem je zdvojnásobit obrat z 10 milionů na 20 milionů a to do 2 let na stávajícím trhu” zní
plán vedení.

O tom, jak proměnit vize v tvrdá čísla, máte rozhodnout vy. Jsou dvě možnosti – zkoušet, zkoušet, zkoušet. Nebo se dopátrat potenciálu jednotlivých komunikačních kanálů a nastavit vedení zrcadlo. Postavit je před tvrdou realitu. A pokud se jejich cíl pohybuje někde v oblacích, pěkně jim to spočítat.

A to doslova.

A Helplist 52 by nám v tom měl pomoci:

  1. Protože stavět cíle na vzdušných zámcích přináší vztek, nedorozumění a zklamání mezi vedením a marketérem. Pokud však vnesete do cílů i možný potenciál, zásah, dosah a měření, společně se dříve, hravě a především zdárně dostanete ke kýženému výsledku.
  2. Protože bez měření výsledků nemáte vyhodnocení. A bez vyhodnocení nezjistíte, co funguje a co je propadák.
  3. Protože všechno se dá změřit. Někdy lépe, někdy obtížněji. Ale jde to.

Marketéři všech zemí …..!

Ne, nemám na mysli vulgární parafrázi Engelsova hesla z legendárních Pelíšků.

Opravdu bych ráda, abychom se spojili. Abychom propojili zkušenosti a znalosti a vytvořili Helplist, který bude nám všem k užitku. Takový, který bude první volbou a osvědčeným pomocníkem při tvorbě kampaní a stanovování cílů.

Netuším, zda nějaký podobný dokument existuje a přiznám se, že jsem po něm ani nepátrala. Něco vím já a něco mé kolegyně z vlastních zkušeností. Ostatní doplníme společnými silami. Nic není převzaté, nic není okopírované. Pojďme jej tedy dotvořit a doladit.

Protože se to prostě hodí!

Výzva 52!

  1. Stáhněte si Helplist 52 – Potenciál a metriky pro 52 kanálů komunikačního mixu.
  2. Přidávejte do komentářů své podněty a zkušenosti s měřením potenciálu trhu a zpětné vazby.
  3. Když vám zbyde čas, šiřte výzvu dál.

A já budu Helplist 52 průběžné aktualizovat. Čestné skautské! ✌🏻

Měříme potenciál a výsledky v 52 kanálech komunikačního mixu

A to jmenovitě:

Reklama

  • Inzerce v tisku
  • Televize
  • Kino
  • Rozhlasové spoty
  • Venkovní reklama – všechny formáty
  • Tištěné prostředky
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Youtube
  • PPC
  • Mapy, katalogy
  • Internetová reklama třetích stran
  • Zbožomaty

Public relations

  • Vyhledávače Google a Seznam
  • Webové prezentace
  • Eventy
  • Mediální zprávy
  • CSR
  • Lobby

Přímý marketing

  • E-mailing
  • SMS
  • Webináře
  • Poštovní zásilky (direct mail)
  • Telemarketing
  • Katalogy do schránek
  • Teleshopping

Podpora prodeje

  • Soutěže, hry, loterie
  • Vzorky, dárky, prémie
  • Kupony, slevy, cenové balíčky
  • Akce v místě prodeje
  • Výstavy a veletrhy
  • Vzdělávací akce
  • Věrnostní programy

Osobní prodej

  • Akvizice nových zákazníků
  • Komunikace se současnými zákazníky

Buzz marketing

  • Virál
  • Guerilla
  • WOM

Jak jsem řekla výše: marketéři, spojme se!

Těším se na vaše podněty.

Pokud jste si Helplist ještě nestáhli, můžete tak učinit právě zde.

 

Jana Eckhardtová

24. 9. 2019

Logo Malá marketingová

Napsat komentář

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Chceme expandovat, ale musíme šetřit?!- Víte, že marketing malých firem založený na tvrzení „musíme expandovat, ale musíme šetřit“ z vás ve finále vytáhne dvakrát více… přečíst článek
Marketingová komunikace a emoce | Malá marketingova Funkce či prožitek? Aneb Chci od tebe modré z nebe!- Stavíte marketingovou komunikaci na funkcích a užitcích, nebo se zajímáte o emoce kupujícího? Stejně důležitá otázka jako být či nebýt.… přečíst článek
Marketingové zázraky | Jana Eckhardtová, Malá marketingová Nemožné do 5 tisíc aneb Marketingové zázraky na počkání- Známe to všichni: chceme s něčím začít, posunout na lepší úroveň… a nejdřív zkoušíme, jestli to náhodou nepůjde bezpracně, rychle,… přečíst článek
Marketing malých firem | Jana Eckhardtová, Malá marketingová Co u nás ten marketing vlastně dělá?!- Za roky, co jsem pracovně ve spojení s malými a středními firmami, jsem nabyla dojmu, že marketingová pozice je tou… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.