Minimalistický marketingový plán
Původní marketingový plán v jeho minimalistické verzi. Protože chápu, že ne všichni z vás mají chuť a čas na podrobné analýzy trhu. Protože je lepší pracovat s nějakými informacemi než se žádnými. Protože je mnohdy lepší vyrazit než stále dokola vymýšlet podrobné strategie a plány. Protože stále ještě obsahuje informace, které pochopí podnikatel bez hlubších marketingových znalostí.
Právě proto se původní marketingový plán scvrknul méně než na polovinu a v budoucnu … kdoví. Třeba se mi vejde na pivní tácek, jak avizuje marketingová čarodějnice Madla Čevelová.
Neznamená to však, že vás čeká méně práce. Spíše pocítíte větší systematičnost, automatizaci a zaměření na podstatné.
Ať se považujete za:
- hledače systematických a dlouhodobě účinných řešení,
- podnikatele a ředitele firem, kteří chtějí mít marketing pod kontrolou,
- marketéry malých a středně velkých firem s citem pro detail,
- studenty, kteří se vydali cestou marketingovou,
- nebo věříte, že marketingový plán je nad vaše síly
Protože tomu tak NENÍ. MARKETINGOVÝ (MINI)PLÁN ZVLÁDNE NAPROSTO KAŽDÝ. S trochou času a snahy.
7 kroků k marketingovému plánu
1. Situační analýza
- Rozhlédnete se, co se děje kolem vás. Vyberete priority a těch se budete držet.
2. Segmentace
- Kdo je váš zákazník? Rozděl, zhodnoť a panuj.
3. Postavení značky na trhu
- Odliš se nebo zemři…
4. Obchodní a marketingové cíle
- Čeho toužíte dosáhnout a kdy to bude?
5. Formy obsahu marketingové komunikace
- Není jedno, co říkáte.
6. Kanály marketingové komunikace
- Není jedno, kudy obsah trousíte.
7. Akční plán
- Vytyčte si cestu, ať nezabloudíte.
- + Plná verze marketingového plánu
- + Návody k jednotlivým segmentům marketingového plánu
Pro vás, kdož chcete vědět více.