Může vám připadat, že:

  • výsledky nejsou dost rychlé
  • potenciál není dost vysoký
  • konkurence je lepší než vy
  • kritiky je tak nějak víc než kladných ohlasů
  • nebo dokonce, že i když se vám vlastně daří, je všechno špatně…

V mnoha případech není na vině vaše práce ani váš marketing, ale hlava. Ta vaše. Právě ta sabotuje vaši snahu být úspěšný/á!

Protože:

  • Někdy se bojíte udělat ten první krok do neznáma – a přešlapujete, vymýšlíte, vymlouváte se.
  • Jindy chcete výsledky do jednoho měsíce – a když se nedostaví, měníte strategii, namísto abyste trpělivě makali dál.
  • Nebo chcete uspět zcela zadarmo (nemám na mysli jenom finance).
  • Příliš se srovnáváte – místo, abyste přemýšleli o tom, v čem vynikáte a co je vaší nejsilnější parketou
  • Lekáte se prvních negativních reakcí – místo abyste slavili, že se o vás mluví.

Prrr! Hned se nečertěte.

To není kritika, to je jen konstatování toho, co se může (ve vás) dít, když se nedaří podle představ.

A děje se to všem! Na to vemte jed!

Být úspěšný, úspěšnější je snad jedna ze základních žádostí lidského ega. Nicméně úspěch opravdu zvládnout (v sobě, v hlavě) dá celkem fušku. Pokud se vám to zrovna nedaří a děláte něco z toho, co jsem uvedla výše, hážete tím překážky na všechny strany.

Úspěch (v jakékoliv oblasti), je zejména obrovská odvaha vstoupit někam, kde to absolutně neznáte. Prásk! Už se na vás valí nové ze všech stran. A proto je  naprosto v pořádku cítit se nekomfortně. Je zcela v pořádku se zastavit, podívat se kolem a klást si otázky.

Ale zhola nic nevyřešíte tím, že kolem sebe začnete kopat a bezhlavě zrušíte všechno, co jste doposud rozpracovali. Tím se dostáváte znovu na start – kde tento kolotoč začne znovu.

Takže si to vždycky nejdřív sami se sebou srovnejte. Nemůžete si nejdřív něco přát. A pak dělat všechno proto, aby to nevyšlo.

Jste připraveni na důsledky?

A co se vůbec stane, až se vám jednoho dne začne dařit podle vašich představ?

  • Jste připraveni na to, že čím úspěšnější budete, tím víc pitomců se do vás opře?
  • Ustojíte to? Jak budete na kritiku reagovat?
  • Víte, že úspěchu mnohdy předchází vlna krkolomných zkušeností?
  • Že z vrcholu je cesta jenom dolů?
  • Že s jídlem roste chuť, takže se vám může stát, že vlastně nebude nic podle vašich představ nikdy?
  • A tak dále…

Něco z toho vás na vaší cestě k úspěchu nejspíš potká. Tím spíš, čím víc a lépe se vám a vašemu marketingu daří. Proto se na ně připravte dříve, než se vrhnete na cestu k vrcholu. Ať se v půli cesty kvůli únavě nemusíte otočit a vrátit se do základního tábora.

Když půjde náhodou do tuhého, věřte, že…

  • jednou si zvyknete na kritiku, úspěch i neúspěch
  • že všechno jednou skončí – úspěch i neúspěch
  • že tančíte, jak nejlépe dovedete – právě tady a teď

A hlavně, že vaším hlavním přáním někde úplně na začátku bylo být svobodný a dělat co, co se vám zamane si zamanete. Nebo ne?

Dopřejte si šanci uspět.

Držím vám pěsti. Přeji hodně úspěchů i neúspěchů – protože bez těch byste do cíle nikdy nedošli.

Jana Eckhardtová

26. 3. 2021

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Jak pracovat s databází kontaktů krok za krokem - Máte databázi kontaktů, ale nevyužíváte ji? Odhalte její potenciál, proměňte ji ve strategický nástroj a uvidíte rozdíl. přečíst článek
Kvalitní databáze kontaktů je základ úspěchu B2B Marketing je týmová hra. Klíč k úspěchu leží ve spolupráci - Nahlédněte pod pokličku naší agentury a přečtěte si, jak se nám minulý rok v B2B Marketingu (ne)dařilo a proč. přečíst článek
dobrý obchodník je nad zlato Miluju PRAVÉ obchodníky. Jsou pro firmu nad zlato! - Naučte své obchodníky generovat nové zákazníky/leady pohodlněji. Objevte „nové“ akviziční kanály a potenciál, který skrývají. přečíst článek
Jak dlouho mám čekat na výsledky marketingu? Malá marketingová Jak dlouho mám čekat na výsledky? - Jak dlouho čekat na výsledky marketingu? Co požadujte určitě, co je na hraně a co vám nikdo zaručit nemůže. přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.