Může vám připadat, že:

  • výsledky nejsou dost rychlé
  • potenciál není dost vysoký
  • konkurence je lepší než vy
  • kritiky je tak nějak víc než kladných ohlasů
  • nebo dokonce, že i když se vám vlastně daří, je všechno špatně…

V mnoha případech není na vině vaše práce ani váš marketing, ale hlava. Ta vaše. Právě ta sabotuje vaši snahu být úspěšný/á!

Protože:

  • Někdy se bojíte udělat ten první krok do neznáma – a přešlapujete, vymýšlíte, vymlouváte se.
  • Jindy chcete výsledky do jednoho měsíce – a když se nedostaví, měníte strategii, namísto abyste trpělivě makali dál.
  • Nebo chcete uspět zcela zadarmo (nemám na mysli jenom finance).
  • Příliš se srovnáváte – místo, abyste přemýšleli o tom, v čem vynikáte a co je vaší nejsilnější parketou
  • Lekáte se prvních negativních reakcí – místo abyste slavili, že se o vás mluví.

Prrr! Hned se nečertěte.

To není kritika, to je jen konstatování toho, co se může (ve vás) dít, když se nedaří podle představ.

A děje se to všem! Na to vemte jed!

Být úspěšný, úspěšnější je snad jedna ze základních žádostí lidského ega. Nicméně úspěch opravdu zvládnout (v sobě, v hlavě) dá celkem fušku. Pokud se vám to zrovna nedaří a děláte něco z toho, co jsem uvedla výše, hážete tím překážky na všechny strany.

Úspěch (v jakékoliv oblasti), je zejména obrovská odvaha vstoupit někam, kde to absolutně neznáte. Prásk! Už se na vás valí nové ze všech stran. A proto je  naprosto v pořádku cítit se nekomfortně. Je zcela v pořádku se zastavit, podívat se kolem a klást si otázky.

Ale zhola nic nevyřešíte tím, že kolem sebe začnete kopat a bezhlavě zrušíte všechno, co jste doposud rozpracovali. Tím se dostáváte znovu na start – kde tento kolotoč začne znovu.

Takže si to vždycky nejdřív sami se sebou srovnejte. Nemůžete si nejdřív něco přát. A pak dělat všechno proto, aby to nevyšlo.

Jste připraveni na důsledky?

A co se vůbec stane, až se vám jednoho dne začne dařit podle vašich představ?

  • Jste připraveni na to, že čím úspěšnější budete, tím víc pitomců se do vás opře?
  • Ustojíte to? Jak budete na kritiku reagovat?
  • Víte, že úspěchu mnohdy předchází vlna krkolomných zkušeností?
  • Že z vrcholu je cesta jenom dolů?
  • Že s jídlem roste chuť, takže se vám může stát, že vlastně nebude nic podle vašich představ nikdy?
  • A tak dále…

Něco z toho vás na vaší cestě k úspěchu nejspíš potká. Tím spíš, čím víc a lépe se vám a vašemu marketingu daří. Proto se na ně připravte dříve, než se vrhnete na cestu k vrcholu. Ať se v půli cesty kvůli únavě nemusíte otočit a vrátit se do základního tábora.

Když půjde náhodou do tuhého, věřte, že…

  • jednou si zvyknete na kritiku, úspěch i neúspěch
  • že všechno jednou skončí – úspěch i neúspěch
  • že tančíte, jak nejlépe dovedete – právě tady a teď

A hlavně, že vaším hlavním přáním někde úplně na začátku bylo být svobodný a dělat co, co se vám zamane si zamanete. Nebo ne?

Dopřejte si šanci uspět.

Držím vám pěsti. Přeji hodně úspěchů i neúspěchů – protože bez těch byste do cíle nikdy nedošli.

Jana Eckhardtová

26. 3. 2021

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Strategický marketing vs. obchod: Spojenci nebo rivalové?  - A k webináři ještě jednou. Tentokrát teorie mixnutá s léty zkušeností. Pojďme si posvítit na to, co kdo vlastně dělá,… přečíst článek
Otázky a odpovědi z B2B marketingového terénu - Aneb: Jak jsme si skvěle a věcně popovídali s účastníky našeho webináře: Marketing vs. obchod: Spojenci nebo rivalové? přečíst článek
Interim marketingový manažer – léčí bolavá místa firem - Je pro vaši firmu vhodný interim, externí / interní marketér nebo konzultant? Porovnejte s námi pro a proti jednotlivých pozic. přečíst článek
marketingový plán firmy Marketingový plán firmy krok #1 – tvorba potenciálu - Ztraceni v marketingovém bludišti? Najděte s námi cestu ven! Krok #1 pro tvorbu marketingového plánu firmy – naučit se vypočítat… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.