Říká se sto lidí, sto chutí. V marketingu máme chutě ale jenom dvě. Tedy aspoň tak jsem to za ta léta praxe vypozorovala já. Proč? Protože buď člověk marketingu věří (má chuť se do něj pustit a makat na výsledcích) nebo NE. Je to prostě buď a nebo.

A tak se ptám…

Když přijde v B2B řeč na marketing, je vaše sklenice z poloviny prázdná nebo plná?

Do které skupiny lidí se řadíte vy?

Nahlížíte na marketingové příležitosti s nadšením, touhou poznat a zkusit nové možnosti a vyždímat z nich maximum, nebo raději zůstáváte v tom, co dobře znáte a dlouhá léta (ne)funguje?

když klienti nevěří, komunikace i marketing vázne

Na schůzce občas zazní věty jako:

  • ‚‚Já nevím, já ty sociální sítě prostě nemám rád.‘‘
  • ‚‚V úspěch v online nevěřím.‘‘
  • ‚‚Ale vím, že musíme. Jenže mně se to TAK příčí!‘‘
  • ‚‚Obchod se za poslední roky TOLIK změnil a my se v tom topíme.‘‘
  • ‚‚O čem budu psát?!‘‘
  • ‚‚Budu lidi jenom otravovat!‘‘
  • ‚‚Nechci vypadat jako blb…‘‘ 

Někdy se za tímto negativním přístupem skrývá jen nedostatek informací. V tom případě je řada na nás a začínáme vysvětlovat, objasňovat a dávat jasné konkrétní příklady. Protože logicky, co není vysvětleno, nemůže být pochopeno. Rozpustíme tak dost často spoustu strachů a obav, které spolupráci brzdí. V tom lepším případě.

Celkové nastavení mysli a zarputilost některých jedinců ale změnit nedokážu. A vlastně ani nechci, už totiž vím, že tudy cesta většinou (dlouhodobě) nevede. Bohužel.

Naopak ze schůzek s „nadšenci“ čerpám energii po celý den. Skáču radostí a hřeje mě u srdce, že jsme na stejné vlně. 

Co ráda slyším?

  • ‚‚Přiznávám, že nemám žádné zkušenosti, ale prozkoumám, pochopím a zvládnu. Tak jako všechno předtím.‘‘
  • ‚‚My jsme rozhodnuti ten pokrok zvládnout. Stůj co stůj!‘‘
  • ‚‚Určitě bychom nemuseli, ale my chceme!‘‘
  • ‚‚Online obchod je zkrátka součástí B2B obchodu. Stejně jako #emailing a telefonování.‘‘
  • ‚‚Máme tolik zkušeností, tak neexistuje, abychom neměli co říct.‘‘
  • ‚‚No, tak se někdy ztrapním. Nic horšího se stát nemůže.‘‘
  • ‚‚Bereme online jako novou součást obchodu. Odteď až do té doby, dokud to bude dávat smysl.‘‘

A to, jestli se někdo na spolupráci opravdu těší, nebo je to jen jeden z dalších mnoha marných pokusů, je poznat na první pohled. Věřte mi.

kdo spíš uspěje? marketingový optimista nebo pesimista?

Asi nikoho zvlášť nepřekvapí, že ve spolupráci s optimistickými nadšenci dosahujeme mnohem lepších výsledků. Mají sice obavy (ve zdravé míře), ale udělají rozhodný krok. Šlápnou občas vedle, ale poučí se a udělají ‚‚to‘‘ jinak. Energii investují do tvoření a jsou trpěliví, takže nakonec uspějí.

Jen tak dál! 

Pokud nadšení, odhodlání, trpělivost a víra chybí, bývá spolupráce těžkopádná. Takoví lidé totiž:

  • mají obavy (stejně jako nadšenci) a neustále jim věnují pozornost,
  • dělají chyby a stále je předhazují ostatním,
  • energii investují zpravidla do vyhlížení toho, co je špatně (hledání chyb je jejich oblíbená disciplína a někteří jsou v ní fakt dobří),
  • výsledky požadují na počkání a když nejsou hned, utvrzují se v tom, že mají a celou dobu měli pravdu.

A mezi námi – v podstatě ji mají, protože s tímto nastavením to fakt nikdo nikam nedotáhne.

nastupte do rozjetého vlaku, teď nebo nikdy

Říkáte si, co teď s tím? 

Zkuste vzít marketing na milost. Udělejte z něj rutinu. Lepší už to nebude. Online hýbe už i světem B2B. Pokud na tuhle hru nepřistoupíte, budete se za chvíli jen nevěřícně dívat, jak záda vaší konkurence mizí v dáli.

Věříte, že to jde? Pomůžeme vám.

Domluvte si konzultaci třeba hned teď.

Jana Eckhardtová

30. 12. 2023

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Delegování B2B marketingu není jednoduché Delegování marketingu v B2B: Jak na to, abyste měli čas i výsledky - Už je toho na vás moc? B2B marketing nemusí být jen na vás. Delegujte a uvolněte si ruce i pro… přečíst článek
Po start už to nefunguje. Začněte s moderním B2B marketingem. Digitální B2B marketing: Nezbytnost pro přežití a růst vašeho obchodu - Moderní B2B marketingové strategie transformují váš obchod. Bez nich to dnes už zkrátka nejde. Naučte se, jak na současný a… přečíst článek
Použití LinedIn Sales Navigátor pro B2B marketing Jak na B2B marketing přes LinkedIn: tvorba publika v Sales Navigator - Pořízení LinkedIn Sales Navigator se v B2B marketingu rozhodně vyplatí. Poradíme vám, jak ho využít na maximum. přečíst článek
(Spolu)práce na marketingové strategii se vyplácí Případová studie: funkční marketingová strategie v B2B - Že potřebujete pro B2B marketing konkrétní strategii, to asi víte. Jenže jak na ni? Jak ji sestavit vyhodnotit, poznat, jestli… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.