Trendy online strategie 2022/23: odlište se a budujte brand

V posledních dvou letech doba covidová a s ní spojená omezení přesunula skoro veškeré dění do online prostředí. E-shopům a dalším online podnikatelům to samozřejmě nahrálo do karet: výše objednávek rostly samy od sebe, obraty stoupaly… Jenže ouha, doba, kdy bylo online podnikání doslova zlatý důl je ale ta tam. Příští měsíce nebudou snadné a do budoucna se bez promyšlené marketingové online strategie zkrátka neobejdete. Máme pro vás pár tipů, jak na ni. 

Časům hojnosti zvoní hrana

Už teď víme, že lidé –⁠ jazykem nás marketingových specialistů koupěschopná populace –⁠ už teď má a do budoucna mít budou mít hlouběji do kapsy. Obchodům se prostě nebude dařit tolik, jako doposud, a e-shopy nebudou výjimkou. Nastává chvíle, kdy budete muset začít šetřit na výdajích, ukrojit ze svých dosavadních zisků a zalátat jimi díry v období současném i budoucím.

Není však potřeba zoufat (ale ani krmit se přehnaným optimismem): zcela určitě to bude přechodný stav. Nic netrvá věčně, ani šetření na výdajích. Každá krize pomine a zase nastane stagnace a pozvolný růst. Jisté však je, že období hojnosti má momentálně padla a část podnikatelů a firem se bude muset na trhu držet zuby nehty.

Kde ty loňské sněhy jsou

Online podnikání prochází výraznou proměnou už nějakou chvíli. Ale zatímco se celý minulý rok nesl ve znamení nárůstu tržeb a výdajů do reklamy, průměrných cen objednávek, konverzního poměru a snižování PNO, teď je vše jinak:

  • Objem nákladu na reklamu stagnuje, nebo se zvyšuje (a očekáváme, že tento trend bude pokračovat, a to ne jen v řádu pár týdnů).
  • Konverzní poměr klesá, zákazníci koukají, ale dvakrát až třikrát si rozmyslí, jestli opravdu koupí.
  • A s váhavými zákazníky souvisí i nižší hodnoty objednávek.
  • PNO, tedy poměr mezi náklady a tržbou, se zvyšuje. Na stejný počet objednávek je akvizicí potřeba získávat mnohem víc lidí, než dřív.
  • Velký boom zažívají slevy a akce, reaktivita zde bývá až překvapivá.
  • A protože placená reklama je stále dražší, přichází zlatý věk organického (neplaceného) obsahu. Dobrá zpráva pro ty, kteří z lásky ke svému produktu či službě aktivně tvořili obsah, ze kterého teď budou těžit. Na rozdíl od těch, kteří slepě „bušili“ placenou reklamu a organiku zanedbávali.

A co je na tom všem pozitivní? Vyčistí se zrno od plev. Firmy (alespoň některé) se zaměří na kvalitu produktu a služby. Každý zákazník totiž bude znamenat větší dřinu a zápřah než v dobách, kdy se bezhlavě utrácelo.

Online strategie pro vás, co to nechcete zabalit

Zaprvé, nadešel čas odlišit se! Prodávat stejné produkty za stejné marže na desítkách e-shopů se už nevyplatí. Je potřeba být jiný, najít si čas na práci se zákazníkem, na dodatečnou službu, benefit navíc. Jenom tak získáte lepší konverzní poměr a vyšší hodnoty objednávek.

Zadruhé, vymazlete svůj katalog produktů. K dokonalosti. Cokoliv méně je málo. Kategorie, název produktu, povinné parametry, zásady reklam, obrázky, texty… Doteď pro to možná nebyl důvod, teď už ho máte. A pokud nejste rovnou výrobce, zapracujte na cenotvorbě (vstupy a marže).

A protože opakování je matka moudrosti, ještě jednou musíme zmínit, že se stále častěji ke slovu dostává práce se značkou a zákazníky. Kvalitní a nápadité obsahy na webu, Facebooku, Instagramu, LinkedInu… Komunitu zákazníků si musíte umět přitáhnout, starat se o ni a udržet si ji. Jen tak vybudujete lovebrand, který jde ruku v ruce s vyššími zisky.

S online strategií vaší značky vás nenecháme ve štychu!

Ozvěte se nám.

Jana Eckhardtová

29. 9. 2022

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

AI copywriter AI copywriter jako budoucnost textařiny? Rychlý, přesný, ale… - AI copywriter (chatbot) vám při tvorbě textů může hodně pomoc, ale má své mouchy. Co ještě potřebujete k tomu, aby… přečíst článek
Doplňte váš komunikační mix o direct mail Direct mail není krok zpět. Zkuste ho přimíchat do komunikačního mixu - Osobním dopisům ještě neodzvonilo. Přidejte je do vašeho komunikačního mixu a zkuste zaujmout i ty, kteří upřednostňují starý dobrý papír. přečíst článek
Doplňte LinkedIn nestačí. Vytěžte i další komunikační kanály - LinkedIn už jste vytěžili a další zakázky nepřicházejí? V B2B obchodě fungují i další komunikační kanály. Dejte jim šanci. přečíst článek
arin Novotná a Silvia Poláková: rozhovor LinkedIn a Sales Navigator Sales Navigator? Za málo peněz hodně muziky. V B2B nahradí cold calling, říká Silvia Poláková - Proč při správě klientských B2B účtů na LinkedInu používáme Sales Navigator, proč by nám byl k ničemu bez kvalitního a… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.