Zeptali jsme se průmyslových firem, kolik poptávek a obchodů jim přinesla PPC reklama a jakou s ní mají zkušenost. Krátká odpověď je: nic moc. Podle naší praxe může ale fungovat dobře. Důležité je kvalitně nastavit její cíle a promyšleně ji zapojit do celkové marketingové komunikace.

Očekávání je vždy obrovské. „PPC ve vyhledávačích je přesně to, co nám bude přinášet nejvíce poptávek,” slyšela jsem v poslední době hned několikrát na obchodních schůzkách s majiteli B2B průmyslových firem. Do PPC reklamy se často pustili sami nebo společně s marketingovým specialistou.

Špatně nastavená PPC reklamní kampaň vede k neekonomickým výsledkům

Další scénář byl u všech těchto firem velice podobný. Nejdříve nastavení klíčových slov. Spuštění PPC reklamy. Nejen vyhledávací ale i brandové. A samozřejmě remarketing. To vše s rozpočtem 50 000 Kč a více měsíčně.

A jak to fungovalo? Moc se toho nedělo. Jedna firma získala 20 poptávek. Bohužel úplně mimo jejich obor. Druhá firma se mohla ‚‚pyšnit‘‘ pěti poptávkami za měsíc.  Ale od cílové skupiny, se kterou spolupracovat nechtěla. Nejúspěšnější byla třetí firma, která získala jednu zakázku. Ta však nepokryla ani náklady samotné kampaně.

Jaké z toho tedy plyne poučení?

PPC reklamy určitě patří do B2B marketingového mixu. Neměly by ale tvořit jeho největší část.

Smysluplnější jsou PPC reklamy u B2B firem z oblasti služeb. Nesmíte však zapomenout vzít v úvahu vysoce konkurenční prostředí, které v tomto oboru panuje. Dříve nebo později dojdete k závěru, že existuje daleko lepší a důvěryhodnější zdroj marketingové komunikace.

PPC reklamy v B2B světě mají ideálně fungovat jako doplněk širšího komunikačního mixu. Jejich hlavní role je ve zviditelnění na první stránce vyhledávačů.

Pokud se rozhodnete využít PPC reklamy, pohlídejte si tyto tři věci

  • Relevantnost klíčových slov: Jsou vybraná slova a fráze přesně ta, na která chcete, aby váš potenciální klient klikl? Nemají tato slova více významů? Jsou určena B2B nebo konečnému spotřebiteli?
  • Rozumný rozpočet: Podle naší zkušenosti se většina průmyslových firem vejde do rozpočtu 5 000 – 10 000 Kč za měsíc.
  • Testování a optimalizaci: O tom, zda vám bude vaše PPC reklama generovat leady se dozvíte za 2–3 měsíce. Čekat déle než půl roku, je plýtvání penězi.

Tyto tři doporučení vedou k rozumnému rozpočtu, který vás na nejlepší klíčové výrazy dostane na přední stranu vyhledávačů. Nečekejte ale příliv „hot leads“. Z vlastní zkušenosti určitě víte, že takto se většina obchodů v B2B sféře neděla.

Svůj marketingový rozpočet tak raději pečlivě rozložte do dobře připraveného komunikačního mixu. Jak velkou roli v něm bude hrát PPC reklama záleží na řadě faktorů. Ve většině případů by neměla být ale dominantní. A v neposlední řadě stále sledujte, zda vám přináší očekávané výsledky. Jen tak pro vás bude funkční součástí marketingové strategie.

Rádi byste PPC reklamu vyzkoušeli a nevíte jak na to?
Ozvěte se třeba hned. Rádi vám pomůžeme!

Image by Freepik

Jana Eckhardtová

5. 1. 2024

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Píšeš dobře, píšeš rád/a? Přidej se k nám! - Potřebujeme copywritera. Někoho, kdo se nebojí pustit se po hlavě do psaní textů o všem (ne)možném.  přečíst článek
Věčný souboj marketérů a obchodníků. Vztah marketéra a obchodníka: Jak na spolupráci a jak to určitě nedělat - Marketéři a obchodníci spolu často bojují, ačkoliv jsou na jedné lodi. Nesvědčí to nikomu. Jak tyto vztahy narovnat a prospět… přečíst článek
Chcete dokonale zaujmout a podpořit prodej? Zkuste video marketing - V online světě tvrdě bojujeme o pozornost. Ještě jste nezačali využívat video obsah ve své marketingové strategii? Je na čase… přečíst článek
Interim marketingový manažer – léčí bolavá místa firem - Je pro vaši firmu vhodný interim, externí / interní marketér nebo konzultant? Porovnejte s námi pro a proti jednotlivých pozic. přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.