Mít databázi kontaktů nestačí. Klíčem k úspěchu je vědět, jak s ní efektivně pracovat. Když víte, jak na to, můžete svou databázi kontaktů transformovat na silný nástroj pro váš B2B marketing.

‚‚Máme databázi, je v ní asi tisíc kontaktů. Ale aktivně s ní vlastně nikdo nepracuje. Jsou tam nějaké osoby, ale vlastně nevíme, kdo, kdy a proč je do databáze zadal.“ A víte, co to znamená? Že žádnou databázi nemáte.

Z dálky vás databáze kontaktů ohromuje tím, jak je naditá, zblízka je k ničemu. Hoďte ji do koše, zvlášť kontakty, které v ní leží netknutě déle než rok, a začněte budovat od začátku. A mějte v tom s-y-s-t-é-m. Ten hraje prim.

Dotáhněte databázi kontaktů k dokonalosti

  1. Stanovte si parametry vyhledávání – obor, pracovní pozice, která rozhoduje o obchodu (v jedné firmě jich může být více), velikost obratu, počet zaměstnanců… Trvejte na konkrétních kontaktech, žádné info@firma.cz. To je cesta nikam.
  2. Definujte si kanály akvizice a zhodnoťte, které jsou vhodné pro konkrétní firmy (například navolávání, budování LinkedIn sítě, emailing, remarketing…). Ne všichni jsou všude, ne všechny kontakty mají stejnou váhu. Takže zjistěte, kdo je k zastižení kde, třiďte, rozřazujte a stanovte prioritu.
  3. Definujte si počty, které jste schopni oslovit za měsíc skrze každý jednotlivý kanál (například 50 telefonátů, 100–200 kontaktů z LinkedIn, 100 přes emailing, 1000 organicky…).
  4. Netrvejte na tisících kontaktů. Zkuste první stovku a vytěžte ji.
  5. Evidujte si, kam vaše snaha vedla. Nejlépe s pomocí CRM.
  6. Nezapomeňte zaznamenávat, kdo odkud pochází – ve smyslu komunikačních kanálů, které vás ke kontaktům přivedly. Ať můžete zpětně vyhodnotit, který nástroj komunikace vám přináší nejvíc ovoce a můžete na něj ‚‚přitlačit‘‘. Vydržte. Aspoň tři měsíce, to je minimum.

Držte se uvedených šesti kroků, vyšperkujte vaši databázi kontaktů a uvidíte, jak hezky se obchody rozjedou.

Pořád nic? Chyba je jinde

Ještě se nestalo, aby někdo pracoval systematicky a výsledky nepřišly. Když se opravdu nic neděje, navzdory úporné snaze a aktivnímu oslovování, je většinou chyba mezi počítačem/telefonem a židlí. Obchodník, který nepracuje s databází kontaktů, komunikačně akvizičním mixem a jenom vyčkává, není žádný obchodník.

Namažte svaly, opřete se do toho a za tři měsíce můžete slavit.

 

Jana Eckhardtová

26. 5. 2023

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie , ,

Co je to marketing? Marketing – co je a co není? - Marketing je krásná disciplína. Není to exaktní věda, ale ani čisté umění. Je to kombinace obojího – trochu kreativity, trochu… přečíst článek
Základy B2B SEO: Jak se prosadit v konkurenčním prostředí a nezbláznit se z toho Základy B2B SEO: Jak se prosadit v konkurenčním prostředí a nezbláznit se z toho - Pokud si myslíte, že SEO (Search Engine Optimization) je jenom o tom, aby váš web vyskočil na první stránce Google,… přečíst článek
Úspěšná marketingová kampaň v B2B? Bez obsahové strategie to nepůjde. Úspěšná marketingová kampaň v B2B? Bez obsahové strategie to nepůjde. - Když se řekne B2B marketing, většina lidí si představí nudné texty, které zabíjejí čas, a kampaně, co končí v zapomnění.… přečíst článek
kde je chyba, když prodeje klesají? Klesají prodeje? Sežerte svého markeťáka. - Dobrou chuť. Markeťák je totiž příčina všech potíží, včetně toho, že vám na stole zvadl fíkus a celý víkend propršel.… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.