Mít databázi kontaktů nestačí. Klíčem k úspěchu je vědět, jak s ní efektivně pracovat. Když víte, jak na to, můžete svou databázi kontaktů transformovat na silný nástroj pro váš B2B marketing.

‚‚Máme databázi, je v ní asi tisíc kontaktů. Ale aktivně s ní vlastně nikdo nepracuje. Jsou tam nějaké osoby, ale vlastně nevíme, kdo, kdy a proč je do databáze zadal.“ A víte, co to znamená? Že žádnou databázi nemáte.

Z dálky vás databáze kontaktů ohromuje tím, jak je naditá, zblízka je k ničemu. Hoďte ji do koše, zvlášť kontakty, které v ní leží netknutě déle než rok, a začněte budovat od začátku. A mějte v tom s-y-s-t-é-m. Ten hraje prim.

Dotáhněte databázi kontaktů k dokonalosti

  1. Stanovte si parametry vyhledávání – obor, pracovní pozice, která rozhoduje o obchodu (v jedné firmě jich může být více), velikost obratu, počet zaměstnanců… Trvejte na konkrétních kontaktech, žádné info@firma.cz. To je cesta nikam.
  2. Definujte si kanály akvizice a zhodnoťte, které jsou vhodné pro konkrétní firmy (například navolávání, budování LinkedIn sítě, emailing, remarketing…). Ne všichni jsou všude, ne všechny kontakty mají stejnou váhu. Takže zjistěte, kdo je k zastižení kde, třiďte, rozřazujte a stanovte prioritu.
  3. Definujte si počty, které jste schopni oslovit za měsíc skrze každý jednotlivý kanál (například 50 telefonátů, 100–200 kontaktů z LinkedIn, 100 přes emailing, 1000 organicky…).
  4. Netrvejte na tisících kontaktů. Zkuste první stovku a vytěžte ji.
  5. Evidujte si, kam vaše snaha vedla. Nejlépe s pomocí CRM.
  6. Nezapomeňte zaznamenávat, kdo odkud pochází – ve smyslu komunikačních kanálů, které vás ke kontaktům přivedly. Ať můžete zpětně vyhodnotit, který nástroj komunikace vám přináší nejvíc ovoce a můžete na něj ‚‚přitlačit‘‘. Vydržte. Aspoň tři měsíce, to je minimum.

Držte se uvedených šesti kroků, vyšperkujte vaši databázi kontaktů a uvidíte, jak hezky se obchody rozjedou.

Pořád nic? Chyba je jinde

Ještě se nestalo, aby někdo pracoval systematicky a výsledky nepřišly. Když se opravdu nic neděje, navzdory úporné snaze a aktivnímu oslovování, je většinou chyba mezi počítačem/telefonem a židlí. Obchodník, který nepracuje s databází kontaktů, komunikačně akvizičním mixem a jenom vyčkává, není žádný obchodník.

Namažte svaly, opřete se do toho a za tři měsíce můžete slavit.

 

Jana Eckhardtová

26. 5. 2023

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie , ,

marketingová strategie Marketingová strategie vs. improvizace. Kdo vyhraje? - Opravdu potřebujete zpracovat marketingovu strategii? Nestačí prostě zkoušet a testovat, jak jednotlivé kanály fungují? Podle nás ne. A vysvětlíme vám,… přečíst článek
Kvalitní databáze kontaktů je základ úspěchu B2B Marketing je týmová hra. Klíč k úspěchu leží ve spolupráci - Nahlédněte pod pokličku naší agentury a přečtěte si, jak se nám minulý rok v B2B Marketingu (ne)dařilo a proč. přečíst článek
dobrý obchodník je nad zlato Miluju PRAVÉ obchodníky. Jsou pro firmu nad zlato! - Naučte své obchodníky generovat nové zákazníky/leady pohodlněji. Objevte „nové“ akviziční kanály a potenciál, který skrývají. přečíst článek
Doplňte váš komunikační mix o direct mail Direct mail není krok zpět. Zkuste ho přimíchat do komunikačního mixu - Osobním dopisům ještě neodzvonilo. Přidejte je do vašeho komunikačního mixu a zkuste zaujmout i ty, kteří upřednostňují starý dobrý papír. přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.