Vaše firma roste. Nebo se jí naopak nedaří. Je potřeba něco udělat. O-K-A-M-Ž-I-T-Ě. Jenže jak na to, aby nešlo jen o chaotické zkoušení všeho možného? Je třeba změnit váš marketingový komunikační mix a přizpůsobit ho dané situaci. To ale neznamená přepálený začátek a následný úpadek. Naopak – jde o vytrvalostní disciplínu. Kdo vydrží, vyhraje.

„Chceme dělat všechno, co B2B marketing nabízí, a chceme to dělat hned!” rozvášňují se občas majitelé firem. Z 0 na 100 za 5 vteřin. Ne, že bychom je nechápali. Ne že bychom jim nefandili. Ne, že by nás to překvapovalo. Ale většinou z toho bývá jeden velký průšvih.

Změnit marketingový komunikační mix okamžitě o sto stupňů? Radši ne

Firma si po mnoho let jede svoji „komunikaci” a obchod. Stále to něco přináší, ale je toho méně a méně, přitom za stále více snahy. Nikdo z firmy se většinou do novinek moc nehrne. „Vždyť už to léta děláme takto”. Jenže to nefunguje. Jednoho dne už není zbytí a je nutné začít „VŠECHNO” dělat jinak, nověji. Celý B2B marketing. A ideálně IHNED, protože už nám teče do bot. A nejlépe začít dělat rovnou vše NAJEDNOU. Celý marketingový komunikační mix.

A za pár měsíců změnit všechno včetně:

  • korporátní identity
  • webu
  • maskota
  • komunikace na sociálních sítích
  • akvizic
  • telemarketingu
  • webinářů
  • živých akcí

Neuvěřitelné tempo a přehršel informací. Tlak na okamžitý výsledek většinou vygeneruje naprostý chaos, nervozitu, chyby, neochotu, personální změny. Jak rychle nová komunikace vzplála, tak rychle utichá. Jak na to, aby se marketingový komunikační mix změnit rozumně a udržitelně?

Všechno jde, když se chce. I úspěšná změna B2B marketingového mixu

Píšeme to pořád dokola a budeme to psát i dál: Marketing NENÍ běh na krátkou trať. Marketing JE vytrvalostí běh, nebo možná lépe – chůze. Ze dne na den nic nezachráníte, naopak je dost velká šance, že pokazíte i to málo, co zatím fungovalo.

Chcete být úspěšní? Inspirujte si těmi, kterým se to povedlo a jejichž komunikační marketingový mix přináší jasné výsledky. Každému funguje něco trochu jiného, ale komunikační mix úspěšných společností má několik univerzálních bodů použitelných pro všechny.

Marketingová aktivita vítězů je:

  • stupňující se (co funguje, dělám dál, potom přidám další, když funguje, přidám další a další)
  • vyhodnocovaná (testuji, měřím, vyhodnotím, optimalizuji, přesunu, vyřadím)
  • stálá a pravidelná (každý den, každý týden, měsíc, rok)
  • udržitelná a ekologická (zapadá do chodu a strategie firmy)
  • součástí vrcholového vedení firmy
  • většinou pak celou firmu baví

Takže ať už měníte marketingovou strategii kvůli (ne)úspěchu, nebo jste se zatím marketingu nevěnovali v podstatě vůbec, inspirujte se u zkušenějších, a hlavně nepřepalujte začátky! Většinou to vede k vyhoření ještě dříve, než se vám začne dařit. A to by byla velká škoda.

Jde vám z toho hlava kolem? Pomůžeme vám.

Domluvte si konzultaci třeba hned teď.

Jana Eckhardtová

24. 11. 2023

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Píšeš dobře, píšeš rád/a? Přidej se k nám! - Potřebujeme copywritera. Někoho, kdo se nebojí pustit se po hlavě do psaní textů o všem (ne)možném.  přečíst článek
Věčný souboj marketérů a obchodníků. Vztah marketéra a obchodníka: Jak na spolupráci a jak to určitě nedělat - Marketéři a obchodníci spolu často bojují, ačkoliv jsou na jedné lodi. Nesvědčí to nikomu. Jak tyto vztahy narovnat a prospět… přečíst článek
Chcete dokonale zaujmout a podpořit prodej? Zkuste video marketing - V online světě tvrdě bojujeme o pozornost. Ještě jste nezačali využívat video obsah ve své marketingové strategii? Je na čase… přečíst článek
Interim marketingový manažer – léčí bolavá místa firem - Je pro vaši firmu vhodný interim, externí / interní marketér nebo konzultant? Porovnejte s námi pro a proti jednotlivých pozic. přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.