5 důvodů, proč se vyplatí expandovat přes marketplace

Marketplace si e-shop natře na chleba

Pojďme si bez okolků říct, že marketplace je nejjednodušší cesta, jak dostat své zboží do zahraničí. A to hned z několika důvodů:

  • Je to často rychlejší, než budovat všechno od píky. Prodeje se vám mohou rozjet už třeba za týden, průměrně tak za měsíc.
  • Jednoduše si otestujete, jaké trhy vašemu produktu nejvíce vyhovují, a kterým se příště raději vyhnete.
  • Můžete kdykoliv expanzi přerušit, a to bez větších finančních ztrát.
  • Marketplace za vás zastane i funkci marketingu. Funguje jako srovnávač cen, ale zároveň i prodejní kanál.
  • Marketplace tvoří přibližně 50 % globálního e-commerce. A to je vážně silný argument pro to, proč byste měli chtít být u toho.

Abychom ale nepěli jen samé ódy. I online tržiště mají svoje mouchy. Tak třeba Amazon má nastavená poměrně přísná pravidla, která se týkají hlavně zákaznického servisu, dodržování dodacích lhůt a vyřizování reklamací. Když některé z nich porušíte, zákaz prodeje na sebe nenechá dlouho čekat.

Prodávejte globálně s Amazonem

Ne nadarmo si Amazon vysloužil přízvisko nejrychleji rostoucí online tržiště světa. Když vstoupíte na Amazon, otevře se vám trh, na kterém nakupuje více jak 300 milionů zákazníků z 15 různých zemí světa za rok. Průměrná útrata uživatele Amazon Prime je navíc 30 tisíc korun. A to už je slušné, ne?

Amazon se dokáže postarat i o budování vašeho brandu a zakládá si na ochraně proti padělkům. Nemusíte se tedy obávat toho, že se za pár týdnů objeví na trhu pochybná verze vašeho výrobku nevalné kvality, zato za pár kaček.

Na finanční výhody Amazonu už tu řeč padla. Ukažme si to na příkladu: Prodej v 8 zemích Evropské unie vás měsíčně vyjde asi na 40 eur, to dělá asi 1000 korun za měsíc. Na vlastní e-shop v tomto rozsahu byste si museli odložit alespoň 500 tisíc korun. Nehledě na to, že marketplace za vás rovnou řeší i legislativní a daňovou problematiku. Všechno hezky pohromadě, v rámci jediné platformy.

Kaufland.de je mladý, ale šikovný

Kaufland.de otevřel světu své brány v březnu 2021. Během pár měsíců se ale počet jeho zákazníků vyšplhal na 30 milionů za měsíc. Automaticky se propojuje s největším německým srovnávačem Idealo.de., dvojčetem naší české Heureky. Navíc je jeden z mála marketplace, který umožňuje prokliknout se na váš vlastní web. Podstatnou výhodu vidíme i v marži, která se pohybuje okolo příjemných 12,5 %.

Kaufland.de je sice zatím mezi světovými marketplace benjamínek, jeho dosavadní výsledky však prozrazují, že o něm ještě rozhodně uslyšíme. Jeho potenciál se zatím rozvíjí spíš jen na německém trhu, dá se ale předpovědět, že ani další evropské trhy na sebe nenechají dlouho čekat.

Úspěšnost podnikání si na marketplace změříte

Nechcete do toho jít po hlavě a vrhat se na nový trh na vlastní pěst? Můžete to vzít přes distributora, který konkrétní trh zná a vše zařídí za vás. Má to však svá ALE. Měřitelnost úspěchu takového mezičlánku je velmi složitá. Distributor totiž tříští svou pozornost mezi více značek, a nemusí být tak aktivní, jak byste vy potřebovali. Nehledě na často vysokou marži, která se pohybuje okolo 40 až 60 %.

Když si namísto distribura pro expanzi vyberete marketplace, ušetříte, protože marže se tam pohybuje okolo 20 až 30 %. A kromě toho, že vás to vyjde levněji a je to rychlejší, především vám to umožní prodejní výsledky sledovat a měřit. Předejdete tak tomu, že byste nevědomky vyhazovali peníze za něco, co pro vás ve skutečnosti nefunguje.

B2B či B2C?

Na marketplace vám tato volba odpadá. Zvládne totiž obě prodejní cesty. Ať už je váš výrobek určen pro koncové zákazníky, nebo pro firmy. Amazon dokonce dokáže sám rozeznat, zda se jedná o firemního či soukromého klienta, a podle toho fakturuje. Odvody se pak provádějí v konkrétním státě.

I přesto pochybujete, že je marketplace pro vás?

Startupový nadšenec Petr Beneš se společně se svými kolegy z Czech Export Services začal v době covidové věnovat službě „Amazon na klíč“. Kluci vás provedou celým procesem, který vstup na Amazon obnáší, a poskytnou i podporu. Všemu ale předchází analýza trhu a zhodnocení vašeho potenciálu, abyste nemarnili zbytečný čas i peníze.

Jak celý balíček od Czech Export Services vypadá?

  • Vstupní konzultace zdarma
  • Analýza trhu na základě EAN kódů
  • Zalistování
  • Pricing
  • Lokalizace
  • Řešení dopravy
  • Marketingová strategie – návrhu,  vytvoření i správa vaší reklamy na Amazonu
  • Support – reklamace, komunikace, doprava

Pokud se tedy přece jen raději svěříte do rukou zkušenějších, napište nám. Stačí se ozvat na jana@malamarketingova nebo napsat (kam jinam než na LinkedIn) přímo mně,či Petru Benešovi.

BONUS: Záznam webináře, kde vám prozradíme vše, co o prodeji na marketplace potřebujete vědět

S Petrem Benešem a Lubošem Petrášem z Czech Export Services jsme nedávno pořádali na téma prodeje přes marketplace webinář. Věříme, že zodpoví všechny vaše otázky, a pomůže vám se do prodeje na marketplace s vervou obout. Tak si ho nenechte ujít.

 

Jana Eckhardtová

2. 11. 2021

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Píšeš dobře, píšeš rád/a? Přidej se k nám! - Potřebujeme copywritera. Někoho, kdo se nebojí pustit se po hlavě do psaní textů o všem (ne)možném.  přečíst článek
Věčný souboj marketérů a obchodníků. Vztah marketéra a obchodníka: Jak na spolupráci a jak to určitě nedělat - Marketéři a obchodníci spolu často bojují, ačkoliv jsou na jedné lodi. Nesvědčí to nikomu. Jak tyto vztahy narovnat a prospět… přečíst článek
Chcete dokonale zaujmout a podpořit prodej? Zkuste video marketing - V online světě tvrdě bojujeme o pozornost. Ještě jste nezačali využívat video obsah ve své marketingové strategii? Je na čase… přečíst článek
Interim marketingový manažer – léčí bolavá místa firem - Je pro vaši firmu vhodný interim, externí / interní marketér nebo konzultant? Porovnejte s námi pro a proti jednotlivých pozic. přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.