‚‚Můžete mi říct, jak dlouho mám čekat na výsledky? Chápu, že nemáte věšteckou kouli, ale nějaký odhad v našem průmyslovém oboru mi snad dát můžete,‘‘ zajímal se potenciální klient.

Pokládám to za naprosto správnou otázku, zejména s dodatkem o věštecké kouli. I když bych si to moc přála, agentura, která realizuje komunikační a výkonnostní kampaně, nemá pod kontrolou hromadu záležitostí.

  • Produkt – zájem trhu, výše marže, skladová dostupnost, výrobní kapacity.
  • Sezónnost – v létě málokdo koupí skialpovou výbavu a klient neudělá nákup vánočních předmětů v březnu.
  • Cenotvorba – ceny, náklady, marže, pobídky, ceny dopravy, služeb a tak dále jsou také na triku klienta.
  • Ekonomická situace na trhu – teď zejména inflace, recese, možná ještě částečně koronavirus, rozhodně válečná restrikce a s nimi nedostupnost některých surovin a produktů.
  • Náročnost, složitost a délka nákupního procesu – pokud klient vyřizuje průmyslovou zakázku průměrně 6 měsíců, těžko může chtít, abychom toho my dosáhli za čtvrt roku.
  • Cyklus kalendářního roku – obecně o Vánocích, v některých oborech je útlum i v létě a v #B2B to platí dvojnásob.
  • Změny v reklamních systémech a vyhledávačích, v zásadách ochrany soukromí – ty se týkají všech.

Sečteno a podtrženo, můžu zodpovídat pouze za aktivity, které mám pod kontrolou já sama.

‚‚S klidným svědomím můžu říct, že když budeme dělat tyhle, tyhle a tyhle aktivity a na naší i vaší straně pošlape všechno jako hodinky, můžeme z nových komunikačních kanálů (proma, chcete-li) získat první reálné zakázky ve čtvrtém až šestém měsíci od zahájení realizací. Je to takto v pořádku?‘‘

‚‚Naprosto, to jsem potřeboval slyšet.‘‘

Mám ráda čísla, prognózy i termíny. Ručit za ně vlastní hlavou ale nemůžu, když jsou v sázce faktory, nad kterými nemám žádnou moc. Ve většině případů se trefím. Fakt. Někdy se něco povede dřív, než jsem odhadla. To je ta lepší varianta. Někdy ale musíme přihlédnout k faktorům, které jsou na druhé straně. Nebo v neviditelných rukách trhu.

 

Jana Eckhardtová

21. 6. 2022

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

marketingová strategie Marketingová strategie vs. improvizace. Kdo vyhraje? - Opravdu potřebujete zpracovat marketingovu strategii? Nestačí prostě zkoušet a testovat, jak jednotlivé kanály fungují? Podle nás ne. A vysvětlíme vám,… přečíst článek
Jak pracovat s databází kontaktů krok za krokem - Máte databázi kontaktů, ale nevyužíváte ji? Odhalte její potenciál, proměňte ji ve strategický nástroj a uvidíte rozdíl. přečíst článek
Kvalitní databáze kontaktů je základ úspěchu B2B Marketing je týmová hra. Klíč k úspěchu leží ve spolupráci - Nahlédněte pod pokličku naší agentury a přečtěte si, jak se nám minulý rok v B2B Marketingu (ne)dařilo a proč. přečíst článek
dobrý obchodník je nad zlato Miluju PRAVÉ obchodníky. Jsou pro firmu nad zlato! - Naučte své obchodníky generovat nové zákazníky/leady pohodlněji. Objevte „nové“ akviziční kanály a potenciál, který skrývají. přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.