‚‚Můžete mi říct, jak dlouho mám čekat na výsledky? Chápu, že nemáte věšteckou kouli, ale nějaký odhad v našem průmyslovém oboru mi snad dát můžete,‘‘ zajímal se potenciální klient.

Pokládám to za naprosto správnou otázku, zejména s dodatkem o věštecké kouli. I když bych si to moc přála, agentura, která realizuje komunikační a výkonnostní kampaně, nemá pod kontrolou hromadu záležitostí.

  • Produkt – zájem trhu, výše marže, skladová dostupnost, výrobní kapacity.
  • Sezónnost – v létě málokdo koupí skialpovou výbavu a klient neudělá nákup vánočních předmětů v březnu.
  • Cenotvorba – ceny, náklady, marže, pobídky, ceny dopravy, služeb a tak dále jsou také na triku klienta.
  • Ekonomická situace na trhu – teď zejména inflace, recese, možná ještě částečně koronavirus, rozhodně válečná restrikce a s nimi nedostupnost některých surovin a produktů.
  • Náročnost, složitost a délka nákupního procesu – pokud klient vyřizuje průmyslovou zakázku průměrně 6 měsíců, těžko může chtít, abychom toho my dosáhli za čtvrt roku.
  • Cyklus kalendářního roku – obecně o Vánocích, v některých oborech je útlum i v létě a v #B2B to platí dvojnásob.
  • Změny v reklamních systémech a vyhledávačích, v zásadách ochrany soukromí – ty se týkají všech.

Sečteno a podtrženo, můžu zodpovídat pouze za aktivity, které mám pod kontrolou já sama.

‚‚S klidným svědomím můžu říct, že když budeme dělat tyhle, tyhle a tyhle aktivity a na naší i vaší straně pošlape všechno jako hodinky, můžeme z nových komunikačních kanálů (proma, chcete-li) získat první reálné zakázky ve čtvrtém až šestém měsíci od zahájení realizací. Je to takto v pořádku?‘‘

‚‚Naprosto, to jsem potřeboval slyšet.‘‘

Mám ráda čísla, prognózy i termíny. Ručit za ně vlastní hlavou ale nemůžu, když jsou v sázce faktory, nad kterými nemám žádnou moc. Ve většině případů se trefím. Fakt. Někdy se něco povede dřív, než jsem odhadla. To je ta lepší varianta. Někdy ale musíme přihlédnout k faktorům, které jsou na druhé straně. Nebo v neviditelných rukách trhu.

 

Jana Eckhardtová

21. 6. 2022

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Chcete dokonale zaujmout a podpořit prodej? Zkuste video marketing - V online světě tvrdě bojujeme o pozornost. Ještě jste nezačali využívat video obsah ve své marketingové strategii? Je na čase… přečíst článek
Píšeš dobře, píšeš rád/a? Přidej se k nám! - Potřebujeme copywritera. Někoho, kdo se nebojí pustit se po hlavě do psaní textů o všem (ne)možném.  přečíst článek
Interim marketingový manažer – léčí bolavá místa firem - Je pro vaši firmu vhodný interim, externí / interní marketér nebo konzultant? Porovnejte s námi pro a proti jednotlivých pozic. přečíst článek
marketingový plán firmy Marketingový plán firmy krok #1 – tvorba potenciálu - Ztraceni v marketingovém bludišti? Najděte s námi cestu ven! Krok #1 pro tvorbu marketingového plánu firmy – naučit se vypočítat… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.