Facebookový pixel
První kousek kódu, který je naprostým základem, abyste:
- Zahájili monitoring návštěvníků webu
- Stavěli na reálných číslech a informacích
- Porozuměli tomu, co návštěvníci vašeho webu dělají a proč
- Odchytili návštěvníky ve správné fázi nákupního procesu a oslovili je vhodným sdělením v pravou chvíli
Můžete tak cílit na ty, kteří :
- Přišli na web poprvé a navštívili jenom konkrétní stránky a… vzbudit v nich důvěru něčím navíc (případovou studií, e-bookem, článkem, videem…)
- Sledují opakovaně a stále se nerozhodli a … motivovat je, aby se rozhoupali (ochutnávka, něco navíc, ale stále zdarma! )
- Už už téměř nakoupili, ale nakonec to vzdali a … podpořit je neodolatelnou výzvou (slevy, 1+1, apod.)
- Nakoupili a … poděkovat jim a upevnit vztah (poděkování, dárek, up-sell…)
- A tak všelijak podobně. Meze vlastní fantazii se nekladou.
Stáváte se tedy jednoznačně pánem celého nákupního procesu, který jak jednou zautomatizujete, tak se vám to časem několikanásobně vrátí.
Implementace FB pixelu
FB pixel si nainstalujte co nejdříve, i když neplánujete tvořit reklamní kampaně na Facebooku příští, ani následující měsíc. FB pixel totiž sbírá informace o návštěvnících 180 dní dozadu, tzn. že můžete tyto informace využít i půl roku zpětně. Pokud to neuděláte, ochudíte se o značnou část dat, která jsou naprosto nezbytným základem každé kampaně.
- Vygenerujte FB pixel a pošlete jej programátorovi k vložení do všech stránek vašeho webu.
- Druhý den zkontrolujte, zda je FB pixel nainstalován správně a data se načítají.
- Sledujte, zda vše funguje, jak má a přidejte si do lišty prohlížeče Pixel Helper. Můžete tak sledovat vlastní FB pixel a další události, nebo šmírovat konkurenci, popř. se od ní inspirovat.
Podrobný návod, jak na FB pixel vám Facebook sám ukazuje zde.
Facebook události
Kousky kódu, které měří konkrétní akce (nákup, registraci, vložení do košíku atp.). Ať jsou již z placené reklamy, nebo zcela organické.
Díky nim, pak můžete:
- Zpětně optimalizovat a vyhodnocovat Facebookové reklamní kampaně … co a odkud vedlo k akci, kterou jste si naplánovali, který z vizuálu a obsahu je nejlepší…
- Vytvářet publika (okruhy uživatelů), kteří již provedli nějakou konkrétní akci (koupili, objednali, rezervovali, registrovali…)…. a zacílit na ně dalším sdělením, které je posune v procesu rozhodování dál (viz výše FB pixel).
Využívají se zejména u produktů a služeb s proměnnými, které se mohou v čase lišit (např. cena) a jejich velké množství (typicky e-shopy). Pokud poskytujete pár služeb či produktů, vystačíte si s FB pixelem a vlastním okruhem uživatelů cíleným na konkrétní webové stránky. Postup zde.
Implementace FB události
- Vyberte metodu sledování konverzí.
- Vyberte některé ze standardních událostí, které FB nabízí (nebo si samozřejmě můžete vytvořit další, ale to zatím pravděpodobně nebude potřeba).
- Kousky kódu pošlete programátorovi k vložení na vybrané stránky.
- Sledujte události (níže) a přidejte si do lišty prohlížeče Pixel Helper.
- Pokud nemáte e-shop, nezabývejte se tvorbou událostí, ale sledujte jednotlivé url.
A staré známé nakonec
Platí, kolik dáš, tolik dostaneš.
Ať si Facebook, nebo někdo jiný říká, co chce, musíte mít dostatek času na:
- Volbu správného cílového publika
- Tvorbu několika variant obsahů včetně úpravy na webu
- Tvorbu grafického návrhu
- Pravidelné optimalizace a monitoring
Máte-li na reklamu stokoruny, tak se zkuste zaměřit i na jiný marketingový kanál, který vám při daném rozpočtu času i financí přinese mnohem více.