Facebookový pixel

První kousek kódu, který je naprostým základem, abyste:

  • Zahájili monitoring návštěvníků webu
  • Stavěli na reálných číslech a informacích
  • Porozuměli tomu, co návštěvníci vašeho webu dělají a proč
  • Odchytili návštěvníky ve správné fázi nákupního procesu a oslovili je vhodným sdělením v pravou chvíli

Můžete tak cílit na ty, kteří :

  • Přišli na web poprvé a navštívili jenom konkrétní stránky a… vzbudit v nich důvěru něčím navíc (případovou studií, e-bookem, článkem, videem…)
  • Sledují opakovaně a stále se nerozhodli a … motivovat je, aby se rozhoupali (ochutnávka, něco navíc, ale stále zdarma! )
  • Už už téměř nakoupili, ale nakonec to vzdali a … podpořit je neodolatelnou výzvou (slevy, 1+1, apod.)
  • Nakoupili a … poděkovat jim a upevnit vztah (poděkování, dárek, up-sell…)
  • A tak všelijak podobně. Meze vlastní fantazii se nekladou.

Stáváte se tedy jednoznačně pánem celého nákupního procesu, který jak jednou zautomatizujete, tak se vám to časem několikanásobně vrátí.

Implementace FB pixelu

FB pixel si nainstalujte co nejdříve, i když neplánujete tvořit reklamní kampaně na Facebooku příští, ani následující měsíc. FB pixel totiž sbírá informace o návštěvnících 180 dní dozadu, tzn. že můžete tyto informace využít i půl roku zpětně. Pokud to neuděláte, ochudíte se o značnou část dat, která jsou naprosto nezbytným základem každé kampaně.

  • Vygenerujte FB pixel a pošlete jej programátorovi k vložení do všech stránek vašeho webu.

  • Druhý den zkontrolujte, zda je FB pixel nainstalován správně a data se načítají.
  • Sledujte, zda vše funguje, jak má a přidejte si do lišty prohlížeče Pixel Helper. Můžete tak sledovat vlastní FB pixel a další události, nebo šmírovat konkurenci, popř. se od ní inspirovat.

Podrobný návod, jak na FB pixel vám Facebook sám ukazuje zde.

Facebook události

Kousky kódu, které měří konkrétní akce (nákup, registraci, vložení do košíku atp.). Ať jsou již z placené reklamy, nebo zcela organické.

Díky nim, pak můžete:

  • Zpětně optimalizovat a vyhodnocovat Facebookové reklamní kampaně … co a odkud vedlo k akci, kterou jste si naplánovali, který z vizuálu a obsahu je nejlepší…
  • Vytvářet publika (okruhy uživatelů), kteří již provedli nějakou konkrétní akci (koupili, objednali, rezervovali, registrovali…)…. a zacílit na ně dalším sdělením, které je posune v procesu rozhodování dál (viz výše FB pixel).

Využívají se zejména u produktů a služeb s proměnnými, které se mohou v čase lišit (např. cena) a jejich velké množství (typicky e-shopy). Pokud poskytujete pár služeb či produktů, vystačíte si s FB pixelem a vlastním okruhem uživatelů cíleným na konkrétní webové stránky. Postup zde.

Implementace FB události

  • Vyberte metodu sledování konverzí.

 

  • Vyberte některé ze standardních událostí, které FB nabízí (nebo si samozřejmě můžete vytvořit další, ale to zatím pravděpodobně nebude potřeba).

  • Kousky kódu pošlete programátorovi k vložení na vybrané stránky.
  • Sledujte události (níže) a přidejte si do lišty prohlížeče Pixel Helper.

  • Pokud nemáte e-shop, nezabývejte se tvorbou událostí, ale sledujte jednotlivé url.

A staré známé nakonec

Platí, kolik dáš, tolik dostaneš.

Ať si Facebook, nebo někdo jiný říká, co chce, musíte mít dostatek času na:

  • Volbu správného cílového publika
  • Tvorbu několika variant obsahů včetně úpravy na webu
  • Tvorbu grafického návrhu
  • Pravidelné optimalizace a monitoring

Máte-li na reklamu stokoruny, tak se zkuste zaměřit i na jiný marketingový kanál, který vám při daném rozpočtu času i financí přinese mnohem více.

Jana Eckhardtová

8. 11. 2016

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Má ještě smysl chodit s placenou reklamou na Facebook? Má! - Je pravda pravdoucí, že Facebook se ubírá vpřed mílovými kroky. Proto jsem se vrhla po hlavě do školení od Honzy… přečíst článek
Návod na vtipný příspěvek a příklady, kdy se (nám) to povedlo - Rádi se bavíte? Drtivá většina lidí taky. Proto se nejspíš “zarazí” u příspěvku, který je rozesměje. Je radno být vtipný… přečíst článek
V módu Facebookového kódu | malá MARKETINGOVÁ V módu Facebookového kódu - Chcete vědět o návštěvnících svých stránek maximum. Dejte jim sledovací zařízení - Facebook pixel. Implementujte si kód do stránky a… přečíst článek
Facebook Okruhy uživatelů pro fajnšmekry | malá MARKETINGOVÁ Okruhy uživatelů pro fajnšmekry - To, že Facebook umožňuje výborné zacílení, už víte. Možná vám ale unikly některé novinky či vychytávky, které vám umožní se… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.