Na začátku každé spolupráce visí ve vzduchu vždy spousta otázek, čeká nás spousta vysvětlování, příkladů z praxe a většinou i trocha nejistoty. Oboustranné. A je to přirozené. Marketingové aktivity s sebou nesou spoustu činností, které jsou pro většinu podnikatelů jednou velkou neznámou.

Z které strany začít? Čemu se věnovat víc, čemu míň a čemu vůbec?

Já mám ale jasno. Proto ve chvíli, kdy na schůzce zazní věta „A můžeme vědět, co nám ty marketingové aktivity přinesou?“, skáču radostí.

„Samozřejmě! Vy to vědět MUSÍTE!“

Na marketingu je krásné, že v sobě snoubí kreativu, organizaci i čísla.
V e-commerce přímočařeji.
A v B2B zcela určitě chytřeji.

výpočet není žádná věda

Nebojte se, nejde o žádnou těžkou matematiku. Z hlavy se vám kouřit nebude. Aby to pro vás bylo uchopitelnější, vytvořila jsem infografiku výpočtu marketingového potenciálu v B2B. Díky ní si dokážete rychle udělat představu o tom, k jakým číslům za daných aktivit směřujete.

Jen myslete na to, že se rozhodně nejedná o dogma a jinak to být nemůže. Všichni už totiž víme, kolik proměnných vstupuje do marketingového mixu firmy. Nicméně jako kvalifikovaný odhad a rozhodování o investici je to za mě NAPROSTO BOŽÍ.

Pak už záleží JENOM na šikovnosti a zkušenostech marketéra, který by měl vědět:

  • jak se dostat k cíli co nejblíže,
  • jak cíl překročit,
  • jak pracovat s tím, že něco funguje méně a něco více.

Počet potenciálních zákazníků je vždy kladné číslo a úspěšnost je dána v %.

kdo, co, kdy, kde, jak a proč? marketing je jako hra

Ještě než se vrhnete do „trychtýře“, položte si pár základních otázek.

KDO je zákazník a KDE se zákazník nachází – online, offline?

Komunikační mix je na světě.

KOLIK zákazníků je dosažitelných telefonicky, e-mailem, na LinkedIn, na živých a online akcích, organicky, pomocí PPC…? = ZÁSAH

Jaká je úspěšnost (potenciální zákazník si všimne, zareaguje, přečte, klikne…) kanálu?
Většinou je v jednotkách procent, u organiky a LinkedIn čísla šplhají i na dvojciferná čísla. =
REAKCE

Jaký je konverzní poměr?
Konverze = akce, kterou po zákazníkovi chcete – v B2B typicky zaslání formuláře, e-mail nebo telefonát, protože konverze v podobě kontraktu je pak už na schopnostech samotného obchodníka. = ZÁJEM

Potenciální zákazník se dostává k nám obchodníkům a musíme vytvořit zájem. = DŮVĚRA

A jako správný obchodník určitě víme, jakou máme dlouhodobou úspěšnost v dotahování kontraktů.
Tak už si každý z vás vykouzlí konečnou bilanci. =
KONTRAKT

B2B marketing se dá predikovat a vyhodnocovat vcelku snadno

Nepotřebujete k tomu nic víc než zkušenosti a selský rozum. Když víte kdo, kde, kudy, znáte zásah, reakčnost, zájem a připočtete vaše obchodní kouzlo, vždycky se dostanete do cíle.

Poté se snadno doberete k tomu:

  • co byste měli pro svůj cíl udělat,
  • jak dlouho budete čekat na výsledek,
  • zda je váš cíl s daným produktem/službou na určeném trhu dosažitelný,
  • a kolik vás to bude stát.

Je to docela jednoduché, co říkáte? ?
Pusťte se do toho sami, nebo se mi ozvěte. Vím přesně, jak na to.

Jana Eckhardtová

17. 12. 2023

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Co je to marketing? Marketing – co je a co není? - Marketing je krásná disciplína. Není to exaktní věda, ale ani čisté umění. Je to kombinace obojího – trochu kreativity, trochu… přečíst článek
Základy B2B SEO: Jak se prosadit v konkurenčním prostředí a nezbláznit se z toho Základy B2B SEO: Jak se prosadit v konkurenčním prostředí a nezbláznit se z toho - Pokud si myslíte, že SEO (Search Engine Optimization) je jenom o tom, aby váš web vyskočil na první stránce Google,… přečíst článek
Úspěšná marketingová kampaň v B2B? Bez obsahové strategie to nepůjde. Úspěšná marketingová kampaň v B2B? Bez obsahové strategie to nepůjde. - Když se řekne B2B marketing, většina lidí si představí nudné texty, které zabíjejí čas, a kampaně, co končí v zapomnění.… přečíst článek
kde je chyba, když prodeje klesají? Klesají prodeje? Sežerte svého markeťáka. - Dobrou chuť. Markeťák je totiž příčina všech potíží, včetně toho, že vám na stole zvadl fíkus a celý víkend propršel.… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.