Long tail

Co se týká klíčových slov, existují slova hodně vyhledávaná a málo vyhledávaná. Tak například “marketing”, “remarketing” nebo “marketingová strategie” jsou termíny, které pomocí internetových vyhledávačů hledají denně tisíce lidí. Naopak “marketing pro malou firmu” už se hledá podstatně méně často. A právě pro to, že jej hledá méně lidí, je takový longtail třeba právě pro mě jako podnikatele nesmírně důležitý. 

Long tail, delší, konkrétní a méně vyhledávané slovní spojení, je kapitola z obsahového marketingu. Pokud bych svůj vlastní obsah vystavěla na obecných, hojně vyhledávaných pojmech, asi bych ve výsledcích internetového vyhledávání moc parády neudělala. Naopak s vhodnou kombinací obecných klíčových slov a long tailů budu vidět více. 

Long tail má ještě tu výhodu, že jej spíše použije člověk, který hledá něco konkrétního. Tedy nejspíš někdo, kdo něco opravdu chce/potřebuje, tudíž je pravděpodobnější, že způsobí takzvanou konverzi.