„Buď zkoušíte, co vám přijde pod ruku, nebo prostě víte, jak na to! A základem veškerého snažení je dobře nastavená marketingová strategie.“ Takhle vypadá moje odpověď na otázku, jak by měla marketing uchopit firma, která ho doposud moc (spíš skoro vůbec) nevyužívala.

Pokus-omyl je drahý špás a má stejné účinky a výsledky jako loterie. Jednomu z milionu to zcela určitě vyjde, ostatní jenom zaplatí. Po větších či menších částkách, ale s výsledkem nula nebo mínus. To pak není marketing, ale gambling.

 

Testování kanálů, to je o něco veselejší písnička

Zpravidla takovému testování předchází logická rozvaha, který z kanálů by mohl být nejefektivnější co do poměru ceny a výkonu. Stále je to dost dlouhá cesta, ale přece jen má smysl a (i když trochu vzdálený) cíl.

Třeba takový interní marketingový specialista – nemá rozsáhlé vědomosti a zkušenosti, co do schopností samozřejmě nemůže vykrýt tolik, co agentura o několika úzce zaměřených lidech, ale jeho konání má rozhodně „větší“ hlavu a patu, než náhodná palba po neviditelných cílech.

 

Marketingová strategie už je vážně vyšší dívčí

Největší borci či borkyně se drží marketingové strategie/plánu. Co drží, oni také průběžně vyhodnocují, co v danou chvíli funguje lépe než to ostatní. Hned zkraje sáhnou po takovém komunikačním mixu, který jejich firmě padne. Jak ale zjistit, co má ideální komunikační mix obsahovat? Inu na našem webu je k dispozici propracovaná šablona.

 

Nejprve je třeba si odpovědět na zásadní otázky:

  • Kdo je zákazník? Jak vypadá, jaká je jeho pracovní pozice, obor, lokalita, kompetence…
  • Kde hledá, když řeší svůj „problém“? Online, offline, kde jej můžete zastihnout a jak…
  • Kolik zákazníků je v daném kanálů k zastižení?
  • Jaký je potenciál daného kanálu? Jakou část potenciálu zastihne, za jakou cenu, s jakým úspěchem, kolik jich provede kýženou akci?
  • Kolik to bude stát a co z toho? Jaký je rozpočet daného komunikačního mixu? Kolik na daném kanálu vydělá a kolik to bude stát?

Z toho „vypadne‘” nejefektivnější kanál a to, kam bude směřovat největší nasazení (síly i peněz).

A díky marketingové strategii nebo plánu firmy také ví…

  • Co řeší zákazník v souvislosti s produktem/službou za otázky.
  • Kde se dočká odpovědi.
  • Co přesně budou každý měsíc vyvíjet za aktivity.
  • Kdo ponese odpovědnost za to, aby se všechno stihlo provést v předem stanoveném termínu.
  • Kolik to bude stát za měsíc nebo kvartál.
  • Jakých výsledků chce firma dosahovat a od kdy.
  • Co je dobrý a co špatný výsledek.
  • Jaká bude následovat reakce na dobrý/špatný výsledek.

A tak podobně…

Není toho rozhodně málo, ale je to potřeba. Tedy pokud to se zviditelněním firmy na trhu myslíte vážně. To díky marketingové strategii budete vždycky vědět, kudy a kam.

Chcete být na trhu vidět?

Od toho jsem tady

Jana Eckhardtová

21. 10. 2022

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Delegování B2B marketingu není jednoduché Delegování marketingu v B2B: Jak na to, abyste měli čas i výsledky - Už je toho na vás moc? B2B marketing nemusí být jen na vás. Delegujte a uvolněte si ruce i pro… přečíst článek
Po start už to nefunguje. Začněte s moderním B2B marketingem. Digitální B2B marketing: Nezbytnost pro přežití a růst vašeho obchodu - Moderní B2B marketingové strategie transformují váš obchod. Bez nich to dnes už zkrátka nejde. Naučte se, jak na současný a… přečíst článek
Použití LinedIn Sales Navigátor pro B2B marketing Jak na B2B marketing přes LinkedIn: tvorba publika v Sales Navigator - Pořízení LinkedIn Sales Navigator se v B2B marketingu rozhodně vyplatí. Poradíme vám, jak ho využít na maximum. přečíst článek
(Spolu)práce na marketingové strategii se vyplácí Případová studie: funkční marketingová strategie v B2B - Že potřebujete pro B2B marketing konkrétní strategii, to asi víte. Jenže jak na ni? Jak ji sestavit vyhodnotit, poznat, jestli… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.