„Buď zkoušíte, co vám přijde pod ruku, nebo prostě víte, jak na to! A základem veškerého snažení je dobře nastavená marketingová strategie.“ Takhle vypadá moje odpověď na otázku, jak by měla marketing uchopit firma, která ho doposud moc (spíš skoro vůbec) nevyužívala.

Pokus-omyl je drahý špás a má stejné účinky a výsledky jako loterie. Jednomu z milionu to zcela určitě vyjde, ostatní jenom zaplatí. Po větších či menších částkách, ale s výsledkem nula nebo mínus. To pak není marketing, ale gambling.

 

Testování kanálů, to je o něco veselejší písnička

Zpravidla takovému testování předchází logická rozvaha, který z kanálů by mohl být nejefektivnější co do poměru ceny a výkonu. Stále je to dost dlouhá cesta, ale přece jen má smysl a (i když trochu vzdálený) cíl.

Třeba takový interní marketingový specialista – nemá rozsáhlé vědomosti a zkušenosti, co do schopností samozřejmě nemůže vykrýt tolik, co agentura o několika úzce zaměřených lidech, ale jeho konání má rozhodně „větší“ hlavu a patu, než náhodná palba po neviditelných cílech.

 

Marketingová strategie už je vážně vyšší dívčí

Největší borci či borkyně se drží marketingové strategie/plánu. Co drží, oni také průběžně vyhodnocují, co v danou chvíli funguje lépe než to ostatní. Hned zkraje sáhnou po takovém komunikačním mixu, který jejich firmě padne. Jak ale zjistit, co má ideální komunikační mix obsahovat? Inu na našem webu je k dispozici propracovaná šablona.

 

Nejprve je třeba si odpovědět na zásadní otázky:

  • Kdo je zákazník? Jak vypadá, jaká je jeho pracovní pozice, obor, lokalita, kompetence…
  • Kde hledá, když řeší svůj „problém“? Online, offline, kde jej můžete zastihnout a jak…
  • Kolik zákazníků je v daném kanálů k zastižení?
  • Jaký je potenciál daného kanálu? Jakou část potenciálu zastihne, za jakou cenu, s jakým úspěchem, kolik jich provede kýženou akci?
  • Kolik to bude stát a co z toho? Jaký je rozpočet daného komunikačního mixu? Kolik na daném kanálu vydělá a kolik to bude stát?

Z toho „vypadne‘” nejefektivnější kanál a to, kam bude směřovat největší nasazení (síly i peněz).

A díky marketingové strategii nebo plánu firmy také ví…

  • Co řeší zákazník v souvislosti s produktem/službou za otázky.
  • Kde se dočká odpovědi.
  • Co přesně budou každý měsíc vyvíjet za aktivity.
  • Kdo ponese odpovědnost za to, aby se všechno stihlo provést v předem stanoveném termínu.
  • Kolik to bude stát za měsíc nebo kvartál.
  • Jakých výsledků chce firma dosahovat a od kdy.
  • Co je dobrý a co špatný výsledek.
  • Jaká bude následovat reakce na dobrý/špatný výsledek.

A tak podobně…

Není toho rozhodně málo, ale je to potřeba. Tedy pokud to se zviditelněním firmy na trhu myslíte vážně. To díky marketingové strategii budete vždycky vědět, kudy a kam.

Chcete být na trhu vidět?

Od toho jsem tady

Jana Eckhardtová

21. 10. 2022

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Doplňte váš komunikační mix o direct mail Direct mail není krok zpět. Zkuste ho přimíchat do komunikačního mixu - Osobním dopisům ještě neodzvonilo. Přidejte je do vašeho komunikačního mixu a zkuste zaujmout i ty, kteří upřednostňují starý dobrý papír. přečíst článek
Doplňte LinkedIn nestačí. Vytěžte i další komunikační kanály - LinkedIn už jste vytěžili a další zakázky nepřicházejí? V B2B obchodě fungují i další komunikační kanály. Dejte jim šanci. přečíst článek
arin Novotná a Silvia Poláková: rozhovor LinkedIn a Sales Navigator Sales Navigator? Za málo peněz hodně muziky. V B2B nahradí cold calling, říká Silvia Poláková - Proč při správě klientských B2B účtů na LinkedInu používáme Sales Navigator, proč by nám byl k ničemu bez kvalitního a… přečíst článek
Jak na Account Based Marketing v praxi - Co je Account Based Marketing, už víte. Jak ho ale uvést do praxe a jaké prostředky zvolit, aby byla vaše… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.