Že to bez specialisty na marketing nejde, to jistě víte. Co když ale ani zaměstnání in-house marketéra nepřináší požadované výsledky? Možná je na čase, abyste vložili marketingové aktivity do rukou specialistů z externí marketingové agentury. Zdá se vám to drahé? Možná vás překvapíme.

„Ale za tyhle peníze si platíme markeťáka na celý úvazek. Ne na 50 hodin za měsíc!“ Zhruba tohle jsem slýchávala čas od času od majitelů/ředitelů, když přišla na přetřes cena našich služeb.

„A co přesně vám to přináší?“ zeptala jsem se někdy drze. ‚‚Jelikož tu spolu sedíme, tak to asi není to pravé ořechové. Nebo se pletu?“

Občas to zabralo.

Občas ne.

 

Více odpracovaných hodin neznamená vždycky více odvedené práce

Pokud se budeme bavit čistě o čase, který jedna nebo druhá entita tráví ve firmě, pak vždycky vyhraje interní markeťák. Vždycky. Celý úvazek je celý úvazek a opravdu vyjde na stejné peníze jako několik desítek hodin agenturní práce. Jenže méně je někdy více, jak známo. A tohle je ten případ.

 

Čas od času zájemce o naše služby ze spolupráce vycouval ještě dřív, než k nějaké spolupráci vůbec došlo, a zaměstnal interního markeťáka. Ten kromě reklamních a marketingových služeb „vyfásl“ sem tam navíc třeba nějakou administrativu a náš někdejší skoroklient si mnul ruce, že zalepil dvě díry jednou záplatou. Takhle to (ne)fungovalo měsíce a roky.

 

Za poslední měsíce mám za sebou „x“ setkání s firmami, kde se od modelu in house marketingu odklání na stranu externí spolupráce a předávají správu a vytváření marketingových aktivit do rukou specializovaných agentur. Proč? Protože výsledky neodpovídaly očekávání, a tak bylo potřeba zkusit tu druhou, ‚‚dražší‘‘ variantu.

Tu, která ve skutečnosti stojí stejné peníze, ale efekt je často nesrovnatelný.

 

Jděte na marketingové aktivity komplexně a kreativně

Nic proti interním marketérům, sami jich „máme‘‘ u našich klientů pár, na které nedáme dopustit. Marketing má ale za úkol cílit, zaujmout, přivádět, argumentovat, tvořit… a hlavně zvyšovat obrat všemi prostředky, které jsou k dispozici a vhodné. A to už dnes často v jedné osobě prostě a jednoduše nejde.

Finanční náročnost zaměstnání full time marketéra a zapojení externí agentury je podobná, výsledky ale často bývají nesrovnatelné.

Chcete rozjet váš marketing na maximum?

Od toho jsem tady

Jana Eckhardtová

18. 11. 2022

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Doplňte váš komunikační mix o direct mail Direct mail není krok zpět. Zkuste ho přimíchat do komunikačního mixu - Osobním dopisům ještě neodzvonilo. Přidejte je do vašeho komunikačního mixu a zkuste zaujmout i ty, kteří upřednostňují starý dobrý papír. přečíst článek
Doplňte LinkedIn nestačí. Vytěžte i další komunikační kanály - LinkedIn už jste vytěžili a další zakázky nepřicházejí? V B2B obchodě fungují i další komunikační kanály. Dejte jim šanci. přečíst článek
arin Novotná a Silvia Poláková: rozhovor LinkedIn a Sales Navigator Sales Navigator? Za málo peněz hodně muziky. V B2B nahradí cold calling, říká Silvia Poláková - Proč při správě klientských B2B účtů na LinkedInu používáme Sales Navigator, proč by nám byl k ničemu bez kvalitního a… přečíst článek
Jak na Account Based Marketing v praxi - Co je Account Based Marketing, už víte. Jak ho ale uvést do praxe a jaké prostředky zvolit, aby byla vaše… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.