Možná jste se bez něj zatím obešli. A (dost) možná se váš marketing vymkl kontrole. Párkrát. Střílení do boku se totiž v naprosté většině případů prostě nevyplácí. Přitom i s omezeným rozpočtem můžete vyrůst. Jen je potřeba správně vytipovat/znát svoje příležitosti. A mít strategii. Plán. Marketingový plán.

Pojďte si se mnou vytvořit krok po kroku takový funkční marketingový plán firmy sestavit.

Potenciálem marketingový plán firmy teprve začíná

V prvním kroku je potřeba zjistit, jaký má zvolený komunikační mix potenciál. Jak to zjistíme? Docela jednoduše – výpočtem. Ten vám prozradí to důležité – odkud začít, čemu věnovat (nej)víc pozornosti a co nechat být. 

Abyste mohli začít počítat, budete ale potřebovat pár zásadních informací.

1) Znát orientační dosah na jednotlivých kanálech

Odpovězte si na otázku, na kolik osob můžete jednotlivými kanály cílit. Co všechno připadá v úvahu?

  • Digitální marketing, který zahrnuje využití internetu a digitálních platforem, jako jsou sociální média (LinkedIn, Facebook, Instagram apod.) obsahový marketing, online reklamy.
  • Offline marketing: tradiční média jako televize, rádio, tisk (noviny, časopisy), billboardy a další formy venkovní reklamy.
  • Přímý marketing: přímé oslovování zákazníků prostřednictvím poštovních zásilek, telemarketingu, e-mailů nebo osobního prodeje.
  • Event marketing: konference, veletrhy, workshopy nebo promo akce k propagaci značky nebo produktu.

2) Vědět průměrnou procentuální reakčnost

Zjistěte si, jaká je míra prokliku, počet návštěv, zhlédnutí či jiných reakcí. 

Kolik uživatelů jste zaujali? 

Výsledky se většinou pohybují v jednotkách, ale někdy i desítkách procent.

3) Kolik stojí jedna reakce?

Při sestavování potenciálu v marketingovém plánu firmy je dobré vědět, kolik mě bude každá reakce stát. Pohlídejte si, jestli je cena za proklik nebo se jedná o paušální cenu za systém, spot nebo copy. Pozor také na měnu, ve které je částka uvedena.

4) Odhadnout procentuální konverze

Konverzí je myšlena akce, kterou chci, aby návštěvník udělal. Může se jednat o dokončený nákup, vyplnění poptávkového formuláře, přihlášení k newsletteru nebo třeba stažení e-booku.

5) A na konec odvodit úspěšnosti kontraktu

U B2B je toto zúžení trychtýře velmi důležité. Čísla buď znáte, protože máte zkušenost nebo je zjistíte bojem. Přikládám pár tipů, jak se k číslům můžete probojovat:

  • z online systémů
  • dle prodaných kusů
  • dle posluchačů
  • dle diváků
  • dle provozu
  • dle počtu adres
  • dle databáze

Trychtýř je dost neúprosný, nicméně je zcela nutné tyto údaje VĚDĚT. Jen tak se můžete racionálně ZAŘÍDIT – rozšířit, zahrnout nebo třeba vyhodit.

Pokud jste dočetli až sem, je jasné, že vás sestavení Marketingového plánu firmy opravdu zajímá. Jaký je krok #2? O tom vám napíšeme zase příště. Do té doby můžete načerpat spoustu inspirace a know-how při pročítání článků na našem webu. A že jich je tam požehnaně.

Raději byste to přenechali odborníkům?

Sestavíme vám marketingový plán na 12 měsíců

 

Jana Eckhardtová

26. 1. 2024

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

(Spolu)práce na marketingové strategii se vyplácí Případová studie: funkční marketingová strategie v B2B - Že potřebujete pro B2B marketing konkrétní strategii, to asi víte. Jenže jak na ni? Jak ji sestavit vyhodnotit, poznat, jestli… přečíst článek
Jaké jsou poslední trendy v B2B marketingu? Trpělivost, vytrvalost a hledání cest. Jak má vypadat funkční B2B marketing a jaké jsou trendy? - B2B marketing je možná konzervativnější, to ale neznamená, že nehledá nové cesty. Jak na něj, abyste nechali konkurenci daleko za… přečíst článek
Píšeš dobře, píšeš rád/a? Přidej se k nám! - Potřebujeme copywritera. Někoho, kdo se nebojí pustit se po hlavě do psaní textů o všem (ne)možném.  přečíst článek
Věčný souboj marketérů a obchodníků. Vztah marketéra a obchodníka: Jak na spolupráci a jak to určitě nedělat - Marketéři a obchodníci spolu často bojují, ačkoliv jsou na jedné lodi. Nesvědčí to nikomu. Jak tyto vztahy narovnat a prospět… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.