6x PRO Business Managera

Business Manager (BM) je nástroj pro administraci facebookových stránek a inzertních účtů.

  • Přehledná správa více reklamních účtů najednou.
  • Jednoduché a jasné přidělení/odebrání přístupů lidí k reklamním účtům a facebookovým stránkám.
  • Oddělení osobního a pracovního FB – sice se budete při vstupu přihlašovat pod svým osobním FB profilem, veřejně váš účet ale nikdo nevidí. Můžete ho i jinak pojmenovat. Nic z vašeho osobního profilu se do Business Manageru nepromítne.
  • Odbourání propojení osobního profilu od práce. Při práci v BM nejste rušeni přátelskými chaty 😉
  • Pro agenturu ideální a přehledná cesta pro správu klientských účtů / pro klienta, vhodné řešení ve formě přidělení přístupů s omezením dle libosti.
  • Možnost dělení pixelu mezi BM
  • Pokud chcete používat dynamické reklamy, bez BM se neobejdete, potřebujete jej k nahrání feedu.

Některé z uvedených bodů lze vyřešit i jinak. Business Manager je jen jedna z cest. Řekněme, zatím ta nejelegantnější.

Pozor! Jakmile si jednou Business Manager vytvoříte, už nemůžete přejít zpátky.

Ideální stav

1 inzerent / 1 BM. To je ten nejpřehlednější systém pro všechny strany. Nastavte si BM, do něj vložte své stránky, reklamní účty, produktové katalogy a vše co potřebujete. Poté rozdělte přístupy a práva uživatelům. Ať už se jedná o zaměstnance, externisty či agentury. Kdykoliv můžete nastavení změnit.

Založte si svůj Business Manager

Přihlaste se na svůj osobní Facebook účet a klikněte na odkaz business.facebook.com

2 jednoduché kroky k vytvoření účtu v Business Managerovi (BM)

BM máte založený. Teď už zbývá ho „jen“ nakrmit daty. Pojďte do „Nastavení Business Manageru“.

Nastavte si jednotlivé položky

Přidání lidí

Lidé jsou alfou a omegou všeho. Nejprve je přidejte a určete jim role. Po vložení stránek a reklamních účtů jim přidělte položky, tedy práva a přístupy ke stránkám, účtům… .

Přidání stránek a účtů pro reklamu

Vložte do BM všechny stránky, kterým spravujete reklamy. Pokud stránky nejsou vaše, ale klienta, zažádejte o přístup. V žádosti zatrhnete, jaká práva ke stránce požadujete. Vlastníkovi stránky se objeví upozornění s žádostí o schválení přístupu.

Pro přidání účtů pro reklamu platí obdobný postup.

Pozn. Způsob zjištění ID účtu najdete níže v článku.

Přiřazení partnera neboli přístup do BM

Může nastat také situace, kdy partner (zákazník) má svůj BM. V tomto případě přidáme v BM partnera. Podle toho, co chcete spravovat vyberte konkrétní stránku nebo účet pro reklamu, ke kterému chcete „Přiřadit partnera“. Vyberte roli a vygenerujte odkaz, který mu můžete zaslat. Platnost odkazu je 30 dnů.

Informaci o ID svého Business Managera najde partner ve svém URL odkazu po přihlášení do BM nebo v nastavení BM, položka Informace o firmě.

Pokud si s něčím nevíte rady, využijte nápovědu FB. Bývá v tomto případě srozumitelná a dovede vás, kam potřebujete.

Je třeba se od něčeho odpíchnout…

Zvládli jste? Máte založeno a nastaveno k používání? Gratuluji. Možná jste ještě úplně nezkrotili reklamu, ale minimálně v ní teď máte pořádek. To je pro začátek dobré, ne?

A pokud si ještě nejste jisti jak sbírat ty správné kontakty a sledovat, kdo vás „má v hledáčku“, mrkněte na návody a udělejte si v tom jasno.

 

Jana Eckhardtová

19. 12. 2015

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Má ještě smysl chodit s placenou reklamou na Facebook? Má! - Je pravda pravdoucí, že Facebook se ubírá vpřed mílovými kroky. Proto jsem se vrhla po hlavě do školení od Honzy… přečíst článek
Návod na vtipný příspěvek a příklady, kdy se (nám) to povedlo - Rádi se bavíte? Drtivá většina lidí taky. Proto se nejspíš “zarazí” u příspěvku, který je rozesměje. Je radno být vtipný… přečíst článek
V módu Facebookového kódu | malá MARKETINGOVÁ V módu Facebookového kódu - Chcete vědět o návštěvnících svých stránek maximum. Dejte jim sledovací zařízení - Facebook pixel. Implementujte si kód do stránky a… přečíst článek
Facebookové „kódování“ aneb FB pixel a události | malá MARKETINGOVÁ Facebookové „kódování“ aneb FB pixel a události - Pokud jste doposud nepoužívali Facebook pixel, tak si jej rychle opatřete. Zjistíte tak mnoho nového o návštěvnících webu, ale i… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.